تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دوست داشتن دیگران همانگونه که آنها نیاز دارند

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان

روسانا یک درمانگر ازدواج و خانواده است. او در آرزوی ایجاد انگیزه، الهام بخشیدن و بیدار کردن بهترین خود شماست! این مقاله را درباره دوست داشتن از زبان او بخوانید.

وقتی 30 ساله شدم، شوهرم برای من یک مهمانی “سورپرایز” ترتیب داد. نقل قول ها را اضافه می کنم زیرا شوهرم هر چقدر هم که تلاش می کند نمی تواند رازی را حفظ کند. او فکر می کرد که با برگزاری یک مهمانی غافلگیرکننده نشان می دهد که چقدر من را دوست دارد. او در واقع معتقد بود که من بیش از حد کلمات هیجان زده خواهم شد. او نمی توانست بیشتر از این اشتباه کند.

نکته اینجاست: من غافلگیری را دوست ندارم و همچنین من مهمانی را دوست ندارم. علاوه بر این، به عنوان یک فرد ذاتاً درونگرا، دوست ندارم در کنار گروه های بزرگی از مردم باشم. یک “مهمانی” ایده آل برای من یک شام آرام فقط با خانواده یا چند دوست صمیمی بود.

من و شوهرم به زبان‌ های عاشقانه بسیار متفاوت صحبت می‌ کنیم. او یک مراسم جشن بزرگ را برنامه‌ ریزی کرد زیرا این چیزی بود که او دوست داشت. او صادقانه تصور کرد که من هم آن را دوست دارم. یک مهمانی 30 نفره تصور من از دوست داشته شدن آن طور که دوست داشتم دوست داشته شوم نبود. با این حال، به گفته او، اوایل رابطه ما بود و او هنوز با زبان عشقی که من صحبت می‌کردم هماهنگ نبود. او بهتر می داند که امروز چنین چیزی را نباید امتحان کند.

حتی با وجود اینکه از این مهمانی هیجان زده نبودم، این را نگفتم تا اینکه خیلی دیرتر در ازدواجمان آن را بازگو کردم. من واقعاً قدردانی می‌ کردم که چقدر تلاش کرد تا من را خوشحال کند و تولدی مهم را جشن بگیرد. او سعی کرد عشقش را به بهترین شکلی که بلد بود نشان دهد و از این بابت سپاسگزارش بودم.

عشق – این یک واژه بزرگ و قدرتمند است. این چیزی است که احساسات زیادی را تحریک می کند. با این حال، از هر کسی در مورد عشق و معنای آن سؤال کنید، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که کسی نمی تواند کلمه ای را توصیف کند که این همه مظاهر ممکن را به همراه داشته باشد. هیچ راه آسانی وجود ندارد.

دوست داشتن

عشق چیست؟

کلمه عشق هم اسم است و هم فعل. در روابط، به هر حال، بیشتر با نوعی عمل، حال ظریف یا بزرگ نشان داده می‌ شود اما با این حال، یک عمل، آن را به فعل تبدیل می‌ کند. عشق و معانی متعدد آن فضای کافی برای خلاقیت در بیان آن باقی می گذارد. از آنجا که می توان آن را به طرق مختلف بیان کرد، اگر به روش مورد انتظار دریافت نشود، اغلب می تواند عاشقان را در پی خود ناامید کند.

بر اساس پیشینه های متفاوت و دیدگاه های جهانی، مردم احساس عشق می کنند و عشق را به روش های متضاد بیشماری نشان می دهند. اگر شما و شریک زندگیتان به یک شیوه عشق را بیان کنید، مشکلی نیست. هر دوی شما کاملاً خوشحال، راضی و با یکدیگر هماهنگ خواهید بود.

اما اگر این کار را نکنید، ممکن است کمی نیاز به صحبت داشته باشید. اگر می خواهید نیازهای عاطفی صمیمی خود را برآورده کنید، به شریک زندگی خود بگویید که چه چیزی دوست دارید و این مهم است. همچنین درک نحوه ابراز عشق هم بسیار مهم است. یک راه بهتر از دیگری نیست. این فقط به ترجیحات شخصی و احساس آشنایی مربوط می شود.

صحبت کردن در مورد انتظارات شما، حدس و گمان را در مورد چگونگی ارتباط عشق خود با یکدیگر از بین می برد. این به شما امکان می دهد هر دو با هم تنظیم شوید. با هم کنار می آیید و احساس می کنید که نیازهای عشق خود را برآورده می کنید. افراد متفاوت هستند و بنابراین به ابراز محبت واکنش متفاوتی نشان می دهند، هر چند که ممکن است باز هم چیزهایی ظاهر شوند.

سوال مهمی که باید از خود بپرسید این است که “چگونه عشق بیشتری را احساس می کنم؟” و “شریک زندگی من چطور؟” هر دو باید مورد توجه قرار گرفته و در رابطه شما اجرا شود اگر می خواهید عشق تان را شکوفا کنید.

چگونه عشق را نشان دهیم

به گفته دکتر گری چاپمن، نویسنده کتاب پنج زبان عشق، او بیان می کند که پنج راه اساسی برای انتقال عشق به شریک زندگی تان وجود دارد. اجازه دهید آن ها را برای شما تجزیه کنم. این به شما نگاهی اجمالی به راه‌ های زیادی م ی‌دهد که می‌ توانید به همسرتان نشان دهید که دوستش دارید، به روشی که او نیاز دارد و دوست دارد و بالعکس.

1. کلمات تاییدی

صحبت عاشقانه با کلام گفتاری یا نوشتاری ارتباط دارد. اگر با کسی هستید که خواسته و نیاز اصلی او تأیید کلمات عاشقانه است، ممکن است بهتر باشد بگویید: «دوستت دارم! تو برای من بهتر از یک تکه شکلات هستی!» یا یادداشت های تصادفی در سراسر خانه بگذارید که عشق بی پایان شما را اعلام کند. متن های عاشقانه و شیرین نیز کارساز خواهند بود.

اگر با شریکی هستید که برای احساس دوست داشتن نیاز به کلمات تأیید کننده دارد، مطمئن شوید که احساس خود را با کلمات و یا به صورت نوشتاری به او بگویید. هشت ساعت کار کردن در روز برای تأمین زندگی او یا آوردن یک دسته گل به خانه لزوماً او را شاد نمی کند. مگر اینکه وقتی دوجین گل لاله را تحویل می دهید به چشمان او نگاه کنید و بگویید: «من تو را بیشتر از زندگی دوست دارم! تو روح من هستی، تو تمام من هستی. این گلها در برابر زیبایی الهی تو رنگ پریده اند!» شما الان دارید با تایید صحبت می کنید.

بیش از گفتن واقعی کلمات، این معنای پشت کلمات است که بیشترین اهمیت را دارد. اگر شریک زندگی شما به این زبان صحبت می کند، باید بداند که شما با یک ارتباط باز و صادقانه از او قدردانی می کنید.

مطمئن شوید که برای ابراز عشق خود او را ستایش می کنید، تشویق می کنید، می گویید، می نویسید – هر چه می توانید انجام دهید که تاثیر زیبایی بر رابطه شما خواهد داشت. با این حال، به یاد داشته باشید که کلمات منفی می توانند تأثیر بسیار قوی در جهت دیگر داشته باشند، بنابراین بسیار مراقب آنچه می گویید و نحوه بیان آن باشید.

2. انجام خدمات

شیرین ترین کلماتی که می توانم بشنوم این است: “من به خاطر تو این کار را خواهم کرد!” این کلمات باعث می شود که من بیش از هر چیز دیگری احساس دوست داشته شدن داشته باشم، به خصوص زمانی که مرا از انجام یک کار استرس زا رها می کند. این قطعاً زبان اصلی عشق من است. من با تنبلی یا کسی که به تعهداتش عمل نمی کند مشکلات اساسی دارم.

اگر شریک زندگی شما مانند من است، پس باید کشف کنید که نیازهای او کجاست. سعی کنید به چیزهای کوچک در رابطه خود توجه کنید و آنها را به خاطر بسپارید! اینها را در زمان مناسب به یاد بیاورید تا او را غافلگیر کنید و احساس خاصی در او ایجاد کنید. او قدردانی خواهد کرد که شما وقت گذاشتید تا متوجه شوید او چه نوع رستورانی را دوست دارد یا چه فیلمی را علاقه مند است در آخر هفته تماشا کند.

اگر این کافی نیست، به اطراف نگاه کنید… آیا چیزی در اطراف خانه نیاز به تعمیر دارد؟ آیا می توانید با مرتب کردن رختخواب یا شستن ظرف ها کمک کنید؟ شاید لاستیک دوچرخه‌ اش پنچر شده باشد؟ اگر زبان اصلی عشق شریک زندگی شما، خدمات است – هر چیزی که می تواند باری را از روی دوش او بردارد – پس راهی برای انجام آن پیدا کنید. شریک شما بسیار سپاسگزار خواهد بود، به من اعتماد کنید.

3. دریافت هدایا

هر بار که پسرم با دوست دخترش فیس تایم می‌ کرد، متوجه تلاش او برای باز کردن هندزفری درهم‌ گره خورده اش می‌شد. همیشه چند دقیقه طول می کشید تا او در موقعیت پایدار قرار بگیرد. بنابراین، هنگامی که پسرم یک جفت هدفون بی‌ سیم برایش خرید، او حسابی خوشحال شد.

برای فردی که زبان اصلی عشقش دریافت هدیه است، چیزی فراتر از خود هدیه نیست. دوست دختر پسرم شگفت زده شد زیرا او فکر کرد پشت این هدیه چیزی بزرگ تر است. حواسش به نیازهای او بود. با دادن آن هدیه، او به زبان عشق او صحبت می کرد. او می‌ دانست که این از آرزوی او برای دیدنش می آید.

بدون اینکه واقعاً اهمیت آن را بدانم، پسرم کار بزرگی برای او انجام داد. او احساس خوشبختی و امنیت می کرد و انگار کسی واقعاً به دنبال او بود. بیشتر از خرید هدیه، احساسات گرم و مبهم او ناشی از انگیزه او بود.

اگر شریک زندگی شما با دریافت هدیه احساس می کند که دوستش دارید، بدانید که هدایا نباید گران باشند. حتی اگر این زبان اصلی من نیست، از موارد مفید قدردانی می کنم. مثلاً یکبار یکی از دوستانم به من سه عدد بالم لب داد. وقتی به آن فکر می کنید چیز بسیار کوچکی است اما من همیشه از آن ها استفاده می کنم بنابراین هدیه ای عالی بود. ریزه کاری های کوچک اینجا و آنجا به هدف شما عمل می کنند. این به شخص اجازه می دهد بداند که شما در مورد او فکر می کنید.

قدرت آنها را دست کم نگیرید تا زمانی که هدیه از ته دل باشد، همه چیز خوب است.

4. زمان با کیفیت

توجه بی‌ نظیر و فعالیت‌ های مشترک اگر به نظر شما خوب می‌ آید، پس این نیاز اصلی عشق شماست. زمان با کیفیت احتمالاً به کمی توجه بیشتر برای نشان دادن عشق نیاز دارد زیرا به زمان نیاز دارد و به نظر می رسد که مردم امروزه به سختی می توانند آن را تهیه کنند، زیرا آنها یا زمان ندارند یا ادعا می کنند که ندارند.

بنابراین، اگر شریک زندگی‌ تان با صرف شام‌ های دلپذیر، فقط شما دو نفر، در آغوش گرفتن و تماشای فیلم، دوچرخه‌ سواری یا پیاده‌ روی طولانی احساس عشق می‌ کند، برای آن وقت بگذارید. این باعث می شود که رابطه شما شکوفا شود. سرمایه گذاری شما در زمان سود شگفت انگیزی را به همراه خواهد داشت. شریک زندگی شما احساس دوست داشتن و مراقبت خواهد کرد.

حتی اگر این زبان عشق مورد علاقه هیچ یک از شما نیست، مهم است که وقت خود را با همسر خود بگذرانید. این به ایجاد یک رابطه قوی و محکم کمک می کند.

اگر دوست دارید بیرون با دوستان تان باشید، صخره نوردی، دوی ماراتن یا چیزهایی که دوست دارید را انجام دهید، ناامید نشوید. شما می توانید هر دو را انجام دهید. شما می توانید زمان تنهایی خود را داشته باشید، فقط به شرطی که وقت خود را همچنین به شریک زندگی خود اختصاص دهید.

5. لمس فیزیکی

وقتی دکتر چپمن از لمس فیزیکی به عنوان یک زبان عشق صحبت می کند، لزوماً به لمس کردن با ته مایه جنسی اشاره نمی کند. لمس فیزیکی که او به آن اشاره می کند، گرفتن دست، فشردن شانه، دست در پشت، لمس های کوچک اینجا و آنجا است.

زبان اصلی عشق شوهرم لمس فیزیکی است. مال من نیست اما چون می‌ دانم که او با لمس فیزیکی من احساس می‌ کند که او را دوست دارم، وقتی از کنارش می‌ روم پشتش را می‌ مالم یا در حین رانندگی دستش را می‌ فشارم، وقتی در آشپزخانه از کنار هم رد می‌ شویم، او را در آغوش می‌ گیرم و غیره. کوچکترین اعمال لمسی می تواند مفهوم بزرگی داشته باشد.

حتی اگر لمس فیزیکی صحبت عشقی مورد علاقه من نیست، من می خواهم شوهرم آنطور که نیاز دارد احساس دوست داشته شدن کند، از این رو تلاش می کنم تا آن حرکات را انجام دهم. کل رفتارش عوض می شود و من می توانم خوشحالی او را از طریق لمسم احساس کنم.

ابراز عشق

ترکیب بیش از یک زبان عشق

من باید اینجا اضافه کنم که در حالی که یک فرد زبان عشقی دلخواه دارد، می تواند کمی از سایر زبان های عشق نیز تجربه کند. در مورد عشق، زبان عشق شما ممکن است لمس فیزیکی باشد اما باز هم واقعاً از دریافت هدایا یا گذراندن زمان با کیفیت با شریک زندگی خود لذت می برید.

این مهم است که بدانید شریک زندگی شما به چه زبانی صحبت می کند. به این ترتیب می توانید به او نشان دهید که دوستش دارید، به گونه ای که برای او پرمعنی ترین باشد. شما در این فرآیند چیزی را قربانی نمی کنید. با این حال، تأثیر زیادی بر شریک زندگی خود خواهید گذاشت، احساس عشق، امنیت و شادی ایجاد خواهید کرد. متقابلاً آنها را دریافت خواهید کرد.

در حالی که بسیار عالی و ضروری است که به شریک زندگی خود عشق خود را به روشی که نیاز دارد نشان دهید، به همان اندازه مهم است که تشخیص دهید شریک زندگی تان همانگونه احساس راحتی می کند که عشق خود را به شما ابراز می کند. به عنوان مثال، اگر روش ابراز عشق آنها از طریق انجام کارهایی است که به شما خدمت کنند، کاری نکنید که آنها احساس ضعف کنند، گویی آنها شما را دوست ندارند فقط به این دلیل که با یک دستبند درخشان به خانه نیامده اند.

ارزش کاری که انجام می دهند را ببینید. اگر این روش ابراز عشق آنها به شما است، آن را بپذیرید. درک کنید که کمتر تو را دوست ندارد؛ او فقط آن را به شکل دیگری نشان می دهد. انکار روش های آنها فقط باعث می شود احساس بدی در آنها ایجاد شود، بحثی ایجاد می کند یا شما را ناسپاس نشان می دهد. دکتر دیوید براچر، می نویسد:

“شاید برای آنها سخت باشد، اگرچه من نمی گویم آنها نباید تلاش کنند اما اگر بدون قدردانی از چیزی که دریافت می کنیم از چیزهایی که به دست نمی آوریم شکایت کنیم، از صمیمیت مان کاسته می شود و ما نمی خواهیم چنین شود! ما آنها را دوست داریم. ما دوست داریم که آنها ما را دوست داشته باشند. ما فقط از آنها می خواهیم که عشق خود را به گونه ای متفاوت ابراز کنند – آن طور که ما می خواهیم.”

همه زبان های عشق مهم هستند. شما می توانید با یک یا همه آنها بازی کنید. همانطور که گفتم یکی بهتر از دیگری نیست. مهم است که روشی را که می‌ خواهیم دوست داشته باشیم و آن را بیان کنیم. همه اینها مهم است اما این امر به هر دو صورت پیش می‌ رود. فقط به این دلیل که شریک زندگی شما سالگرد شما را فراموش می کند به این معنی نیست که او شما را دوست ندارد. این می تواند به این معنی باشد که او سرش شلوغ است و چیزهای زیادی در ذهن خود دارد.

حرف آخر

راه های زیادی برای ابراز عشق وجود دارد. درک نیازهای شریک زندگی شما ضروری است اما درک اینکه چگونه شریک زندگی شما عشق خود را نشان می دهد به همان اندازه مهم است. اجازه ندهید ناامنی هایتان شما را آزار دهد. اگر متوجه شدید که می‌ گویید: «اگر او مرا دوست داشت…» دوباره فکر کنید زیرا لزوماً اینطور نیست. فقط به این دلیل که کسی عشق را به همان زبان عشق شما ابراز نمی کند به این معنی نیست که شما را دوست ندارد. برای کارهایی که برای شما انجام می دهند و نحوه بیان آن ها سپاسگزار باشید.

عشق زبان جهانی است. می توان آن را به طرق مختلف بیان کرد. اجازه دهید در رابطه خود تا جایی که می توانید صحبت کنید. بالاخره عشق یعنی عشق!

منبع:

lifehack

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دوست داشتن دیگران همانگونه که آنها نیاز دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..