تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انقلاب در موتور جستجوی مایکروسافت؛ بینگ جدید با نسخه‌ای پیشرفته از ChatGPT معرفی شد

مایکروسافت امشب در مراسم ویژه خود که با تمرکز بر پیاده‌سازی هوش مصنوعی در محصولات مختلف این شرکت برگزار شد، از نسخه جدید موتور جستجوی بینگ و مرورگر اج با نسخه ارتقایافته هوش مصنوعی ChatGPT رونمایی کرد. این شرکت می‌گوید بینگ جدید می‌تواند به‌طور مستقیم پاسخ سؤالات شما را بدهد و کمک کند تا خلاق‌تر باشید.

غول ردموندی دنیای فناوری امشب اعلام کرد که پس از مدت‌ها قصد دارد موتورهای جستجو را متحول کند. این شرکت می‌گوید تاکنون انسان‌ها خود را با موتورهای جستجو وفق می‌دادند، اما حالا موتورهای جستجو باید پاسخگوی نیاز کاربران باشند.

ویژگی‌های تازه در نسخه جدید بینگ مایکروسافت

نسخه جدید بینگ چهار دستاورد فنی جدید دارد. این موتور جستجو از نسل بعدی مدل‌های زبانی بزرگ شرکت OpenAI موسوم به GPT-3.5 استفاده می‌کند که به‌طور سفارشی برای جستجو بهینه‌سازی‌شده‌اند و حتی قوی‌تر از ChatGPT هستند. بینگ حالا با متدی تازه موسوم به مدل پرومتئوس با هوش مصنوعی OpenAI کار می‌کند تا حداکثر استفاده از توان مدل‌های این شرکت ببرد و نتایج مرتبط‌تر، به‌روزتر، دقیق‌تر و ایمن‌تر را ارائه کند. این شرکت می‌گوید سازوکارهایی را در مدل پرومتئوس پیاده‌سازی کرده است تا مطمئن شود که خرابکاران نمی‌توانند از این چت‌بات در راه‌های نادرست استفاده کنند.

مایکروسافت می‌گوید هسته مرکزی ایندکس‌های جستجو را از طریق پیاده‌سازی این مدل هوش مصنوعی در الگوریتم جستجو ارتقا داده و این ارتقا بزرگ‌ترین جهش از حیث ارتباط محتوا در طول تاریخ این موتور جستجو است. افزون بر این‌ها، بینگ حالا رابط کاربری جدیدی دارد.

در این رابط کاربری جدید، فرد می‌تواند تا 1000 کاراکتر را در نوار جستجو وارد کند تا به‌راحتی امکان چت با هوش مصنوعی را داشته باشد. بااین‌حال، نتایج جستجوی سنتی از بین نمی‌روند و همچنان در سمت چپ صفحه در دسترس کاربران خواهند بود. در واقع این رابط کاربری گویی یک نسخه پیشرفته‌تر از ChatGPT را در سمت راست موتور جستجوی بینگ قرار می‌دهد.

از طرف دیگر، کاربرانی که مایل به مشاهده لینک‌های قدیمی نتایج جستجو نباشند، می‌توانند به صفحه جدیدی بروند که مختص چت با هوش مصنوعی طراحی شده است. می‌توان دید که این صفحه در زیر پاسخ‌ها وب‌سایت‌های مرجع پاسخ‌ها را هم به‌نمایش می‌گذارد.

نسخه جدید بینگ می‌تواند نوشته‌های مختلف را به 100 زبان دنیا ترجمه کند. کاربران می‌توانند مانند ChatGPT سؤالات مختلفی را از چت‌بات این موتور جستجو بپرسند. مثلاً می‌توان درخواست کرد که غذاهایی برای یک خانواده چهارنفره به کاربر پیشنهاد شود که خوراک گیاهخواری هم بین آن‌ها وجود داشته باشد.

قابلیت‌های جدید مرورگر اج مایکروسافت

مایکروسافت می‌گوید مرورگر اج هم در کنار بینگ به‌روز شده است. این نرم‌افزار حالا سبک‌تر شده و رابط کاربری جدیدی دارد که زاویه‌ها را نرم‌تر کرده و از Fluent UI بیشتر بهره می‌برد. ولی نکته مهم در این نسخه از اج وجود سایدبار یا نوار کناری جدیدی است که اجازه می‌دهد به‌طور مستقیم به چت‌بات این شرکت دسترسی داشته باشید. بنابراین برای استفاده از این چت‌بات لازم نیست دائماً به موتور جستجوی بینگ مراجعه کنید.

ویژگی مهم چت‌بات در نسخه جدید اج این است که این هوش مصنوعی می‌تواند با محتوای هر صفحه‌ای که باز می‌کنید، تعامل داشته باشد. برای مثال، اگر گزارش مالی 15 صفحه‌ای یک شرکت را باز کرده باشید، می‌توانید از طریق سایدبار از چت‌بات بخواهید تا خلاصه این گزارش را به شما ارائه کند. یا مثلاً، اگر به وب‌سایت Stack Overflow بروید و یک تکه کد را در صفحه ببینید، می‌توانید از چت‌بات اج بخواهید تا این کد را به زبان Rust برای شما بنویسد.

نسخه جدید بینگ از امروز به‌صورت پیش‌نمایش و محدود برای شمار اندکی از کاربران دسکتاپ در دسترس قرار می‌گیرد. بقیه کاربران می‌توانند با مراجعه به Bing.com جستجوهای نمونه این پلتفرم را امتحان کنند و با نام‌نویسی، در فهرست انتظار برای دسترسی به نسخه کامل این هوش مصنوعی قرار بگیرند. مایکروسافت در هفته‌های آینده قرار است دسترسی به پیش‌نمایش بینگ جدید را برای میلیون‌ها کاربر دیگر ممکن کند. نسخه پیش‌نمایش موبایل هم به‌زودی عرضه خواهد شد.

برای آزمایش نسخه جدید مرورگر اج هم می‌توانید همین حالا از وب‌سایت مایکروسافت نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان این مرورگر را دانلود کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انقلاب در موتور جستجوی مایکروسافت؛ بینگ جدید با نسخه‌ای پیشرفته از ChatGPT معرفی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..