تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تماشا کنید: جعبه گشایی و نگاه نزدیک زومیت به گلکسی S23 اولترا سامسونگ

گلکسی S23 اولترا، پرچمدار ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ با پیشرفته‌ترین پردازنده‌ی دنیای اندروید، به دفتر زومیت رسید.

چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، روز مهمی برای سامسونگ بود. کره‌ای‌ها با رونمایی گلکسی اس ۲۳ اولترا به‌عنوان جدیدترین گوشی پرچمدار خود، نه‌تنها برای شرکت‌هایی مثل شیائومی، بلکه برای اپل و آیفون‌های پرفروشش خط‌و‌نشان کشیدند.

گلکسی S23 اولترا سامسونگ مجموعه‌ای از همه‌ی چیزهایی است که از موبایلی بی‌نقص انتظار دارید: نمایشگر چشم‌نواز، پردازنده‌ای با قدرت مثال‌زدنی، شارژدهی طولانی و البته، طراحی هیجان‌انگیز. پرچمدار سامسونگ با زبان بی‌زبانی‌اش برای همه‌ی گوشی‌های دیگر رجزخوانی می‌کند.

گلکسی S23 اولترا تنها چند روز پس از رونمایی جهانی، به دفتر زومیت رسیده است. در ادامه نگاهی به گوشی هوشمندی می‌اندازیم که تعیین‌کننده‌ی استاندارد دستگاه‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

تماشای ویدیو در یوتیوب زومیت

از لحاظ طراحی ظاهری، گلکسی S23 اولترا همان گلکسی S22 اولترا است که کمی چکش‌کاری شده تا ارگونومیک‌تر باشد و جذاب‌تر به نظر برسد. سامسونگ برای طراحی بدنه، از همان فرمول سال گذشته استفاده کرده است این موضوع در نگاه اول برای‌مان ترسناک به‌نظر می‌رسد.

در رقابت سامسونگ و اپل، کره‌ای‌ها همواره شرکت خلاق‌تری بوده‌اند. سامسونگ تقریبا هر سال تغییراتی مهم در طراحی گوشی‌هایش اعمال می‌کرد، اما گلکسی S23 اولترا با کمترین تغییرات ظاهری (کاهش جزئی خمیدگی نمایشگر و اصلاحاتی در فریم) از راه رسیده است، به‌گونه‌ای که شاید در برخورد اول متوجه تفاوت بین پرچمدار جدید و پرچمدار قبلی سامسونگ نشوید.

از طرف دیگر، اپل به تحولاتِ آهسته و پیوسته اعتقاد دارد. حال‌که سامسونگ در مسیر مشابهی قدم برداشته، به نظر می‌رسد که نوآوری در دنیای موبایل‌های سنتی نفس‌های آخرش را می‌کشد و دیر یا زود باید خودمان را برای ورود همه‌جانبه به بازار گوشی‌های تاشدنی آماده کنیم.

مهم‌ترین نکته‌ درباره‌ی گوشی گلکسی S23 اولترا، بهره‌مندی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی است. پرچمدار سامسونگ اولین گوشی دنیا با این مشخصه محسوب نمی‌شود. سامسونگ سال گذشته از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی در گلکسی S22 اولترا استفاده کرده بود.

استفاده از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی به این معنی نیست که گلکسی S23 اولترا در تمامی سناریوها تصاویری با وضوح ۲۰۰ مگاپیکسل ثبت می‌کند؛ در اکثر مواقع شاهد ترکیب ۱۶ پیکسل مجاور هستیم تا روشنایی تصویر افزایش یابد. سامسونگ می‌گوید سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) را در نسل جدید بهبود داده است تا درجه‌ی لرزش‌گیری از ۱٫۵ به ۳٫۰ ارتقاء پیدا کند.

گلکسی S23 اولترا ویدیوی 8K با نرخ فریم ۳۰fps ضبط می‌کند. پرچمدار نسل قبل ویدیوهای 8K را با نرخ فریم ۲۴fps ضبط می‌کرد.

پرچمدار جدید سامسونگ افزون‌بر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین تله‌فوتو مجهز است که هر دو حسگر ۱۰ مگاپیکسلی دارند اما صرفا یکی از آن‌ها بزرگ‌نمایی اپتیکال (بدون افت کیفیت) ۱۰ برابری ارائه می‌دهد. دوربین تله‌فوتوی دیگر بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابری دارد.

گلکسی S23 اولترا در پنل جلویی از نمایشگر ۶٫۸ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند که تغییر زیادی نسبت‌به نسل قبل تجربه نکرده است. سامسونگ می‌گوید این نمایشگر از مواد اولیه‌‌ای استفاده می‌کند که مصرف انرژی کمتری دارند.

گوشی‌های سری گلکسی S23 دو قابلیت نرم‌افزاری جالب دارند که یکی از آن‌ها (Enhanced Comfort) تغییر تن رنگ و کنتراست را ممکن می‌کند و دیگری (Vision Booster) چهار سطح تنظیم نور دارد.

گلکسی S23 اولترا همچون گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس به نسخه‌ی سفارشی پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 مجهز است که در هسته‌ی اصلی CPU و همچنین در واحد GPU از سرعت کلاک بالاتری استفاده می‌کند. این نسخه از پردازنده‌ی کوالکام منحصربه گوشی‌های سامسونگ است.

گلکسی S23 اولترا به‌لطف بهره‌مندی از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 740 از فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) پشتیبانی می‌کند. رهگیری پرتو فناوری جدیدی در دنیای دسکتاپ نیست،‌ اما هنوز به‌صورت گسترده در گوشی‌های هوشمند استفاده نشده. این تکنیک رفتار واقعی نور را در محیط بازی شبیه‌سازی می‌کند تا جلوه‌ی بصری جذاب‌تری ارائه شود.

پردازنده‌ی سفارشی Snapdragon 8 Gen 2 از لیتوگرافی بهینه‌ی شرکت TSMC استفاده می‌کند، اما همچنان در پردازش‌های سنگین داغ می‌شود. سامسونگ ابعاد محفظه‌ی بخار را در گلکسی S23 اولترا بیشتر کرده است تا گرمای زیاد ناشی از فعالیت Snapdragon 8 Gen 2 دفع شود.

سامسونگ هر سال گوشی‌های سری گلکسی را در بازارهای مختلف با دو تراشه‌ی اسنپدراگون یا اگزینوس عرضه می‌کرد، اما امسال خبری از مدل اگزینوس نیست. سامسونگ با تشکیل تیمی جدید در تلاش است تا سال ۲۰۲۵ تراشه‌های سری اگزینوس را احیا کند. تا آن زمان احتمالا تمامی گوشی‌های سری گلکسی S صرفا به پردازنده‌ی اسنپدراگون مجهز خواهند بود.

گلکسی S23 اولترا سامسونگ باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ وات دارد و افزون‌بر 5G از استانداردهای Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.3 پشتیبانی می‌کند. این گوشی به‌لطف گواهی IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم خواهد بود.

سامسونگ گوشی گلکسی S23 اولترا را با رابط کاربری One UI 5.1 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۳ در دسترس قرار می‌دهد. عرضه‌ی گلکسی S23 اولترا از ۱۷ فوریه‌ی ۲۰۲۲ (۲۸ بهمن ۱۴۰۱) با قیمت پایه‌ی ۱٬۱۹۹٫۹۹ دلار آغاز خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تماشا کنید: جعبه گشایی و نگاه نزدیک زومیت به گلکسی S23 اولترا سامسونگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..