تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




(عکس) حیوانی که به اندازه ۳۳ فیل وزن و به اندازه یک ساختمان ۷ طبقه طول دارد!

نهنگ آبی قطب جنوب، بزرگترین حیوان روی این سیاره است که وزن آن تا ۴۰۰۰۰۰ پوند (تقریباً ۳۳ فیل) و طول آن به ۹۸ فوت می‌رسد. این نهنگ قلبی به اندازه یک ماشین کوچک دارد و در طول فصل تغذیه اصلی، روزانه حدود ۷۹۳۶ پوند کریل مصرف می‌کند.

این نهنگ پر سر و صداترین حیوان روی زمین است، صدای آن حتی بلندتر از موتور جت، است و به ۱۸۸ دسی بل می‌رسد در حالی که صدای موتور جت به ۱۴۰ دسی بل است. سوت کم فرکانس نهنگ‌ها تا صد‌ها مایل شنیده می‌شود و احتمالاً برای جذب دیگر نهنگ‌های آبی استفاده می‌شود.

دم نهنگ

نهنگ آبی قطب جنوب "به شدت در خطر انقراض" است. جمعیت نهنگ آبی در قطب جنوب به دلیل صید تجاری نهنگ که در جنوب اقیانوس اطلس در سال ۱۹۰۴ آغاز شد، به شدت کاهش یافت. در سال ۲۰۱۸ به حدود ۳۰۰۰ عدد کاهش یافت که این گونه را در فهرست قرمز IUCN به عنوان "به شدت در خطر انقراض" طبقه بندی کرد.

اخیرا تعداد قابل توجهی از نهنگ‌های آبی قطب جنوب مشاهده شده است؛ تیمی از دانشمندان به رهبری بریتیش بررسی قطب جنوب (BAS) هنگام بازگشت از سفر اخیر خود به جزیره جنوبگان، توانستند خبر‌های خوبی را به اشتراک بگذارند. آن‌ها در سفر سال ۲۰۲۰ خود ۵۵ نهنگ آبی قطب جنوب را شمردند که آن‌ها را "بی سابقه" توصیف می‌کنند. آب‌های جورجیا جنوبی همچنان یک منبع تغذیه تابستانی مهم است.

نهنگ آبی قطب جنوب

دکتر جنیفر جکسون، بوم‌شناس نهنگ در BAS، می‌گوید: پس از سه سال بررسی، ما از دیدن این همه نهنگ که برای تغذیه دوباره از جورجیا جنوبی بازدید می‌کنند، هیجان‌زده هستیم. این مکانی است که صید نهنگ به طور گسترده انجام می‌شد. واضح است که محافظت در برابر صید نهنگ موثر بوده است، نهنگ‌های گوژپشت در حال حاضر با تراکمی مشابه تراکم یک قرن قبل از آغاز شکار نهنگ در جورجیا جنوبی دیده می‌شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «(عکس) حیوانی که به اندازه ۳۳ فیل وزن و به اندازه یک ساختمان ۷ طبقه طول دارد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..