تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بنزین کلان‌شهر‌ها یورو ۴ است/ خودرو‌ها هم باید یورو ۴ باشند

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایسنا، مهدی اسلام پناه در پاسخ به سوال ایسنا درباره کیفیت سوخت، اظهار کرد: طبق قانون در کلانشهر‌ها باید بنزین یورو ۴ توزیع شود که استاندارد هم بر این موضوع نظارت می‌کند.

وی افزود:، اما اینکه دستگاه‌های اجرایی وزارت نفت و سازمان‌های تابعه آن باید در جهت ارتقا در حوزه حامل‌ها، کاتالیست‌ها، پس پالایش، پیش پالایش، کنترل آلایندگی، معیار مصرف و ... عمل کنند را شما رسانه‌ها می‌توانید پیگیری کنید.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر در عمده کلانشهر‌ها بنزین یورو ۴ توزیع می‌شود، تصریح کرد:، اما در غیر کلانشهر‌ها نمی‌توانم این موضوع را تایید کنم و بنزین یورویی نیست.

اسلام پناه همچنین در پاسخ به اینکه آخرین الزام خودروسازان در این زمینه چیست، اظهار کرد: این موضوع مربوط به محیط زیست است. استاندارد به چیزی که قانون درباره سوخت یورویی و خودرو تعیین کرده باشد، عمل می‌کند. البته این موضوع که قرار بود خودرو‌ها یورو ۵ شود هم اصلاح شده و در حال حاضر طبق قانون خودرو‌ها باید یورو ۴ باشند.

وی افزود: این اختلاف وجود داشت که اگر خودروی یورو ۵ باشد سوخت یورو ۵ نداریم یا اگر سوخت یورو ۵ باشد، خودروی یورو ۵ نداریم. در نهایت با همکاری محیط زیست این موارد را انطباق دادند.

اسلام پناه همچنین گفت که هدف‌گذاری سازمان ملی استاندارد این است که فصل سرد سال آینده استاندارد نفت و گاز اجباری شود. استاندارد گازوئیل هم در اولین جلسه شورای عالی استاندارد به زودی اجباری می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۴ قانون هوای پاک قرار بود که از ابتدای سال ۱۳۹۸ فروش خودرو‌های یورو ۴ ممنوع شود و خودروسازان پیش از اقدام به فروش نسبت به دریافت مجوز‌های آلایندگی و استاندارد‌های یورو ۵ اقدام کنند، اما بنابر درخواست خودروسازان اجرای این قانون تا سال ۱۳۹۹ به تعویق افتاد. اختلافات سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد با خودروسازان برای مدتی ادامه پیدا کرد، اما حالا بر اساس اظهارات جدید رئیس سازمان ملی استاندارد به نظر می‌رسد این قانون تغییر کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بنزین کلان‌شهر‌ها یورو ۴ است/ خودرو‌ها هم باید یورو ۴ باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..