تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی و خرید نهال گردو چندلر و فرنور مجوزدار

همانطور که میدانید درختان گردو دارای انواع مختلفی هستند. امروز ما گردو چندلر و فرنور را به عنوان دو نوع از رایج ترین درختان گردو مقایسه خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا شما را با خصوصیت های این گردو ها بیشتر آشنا کنیم.

مشخصات گردو چندلر

اگر ارتفاع زمین شما از سطح دریا کمتر از ۱۲۰۰ متر است، توصیه می شود گردو چندلر را برای کشت انتخاب کنید. گردو چندلر یکی از بهترین انواع درخت گردو است. برای افزایش عملکرد چندلر باید این نوع درخت را همراه با درخت گرده افشان فرانکت کاشت. نسبت گرده افشان به تعداد درختان چندلر باید ۵ به ۱۰۰ باشد.

مشخصات گردو فرنور

اما اگر زمین شما در ارتفاع بیش از ۱۲۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد، بهتر است درختان گردو فرنور را انتخاب کنید. راندمان فرنور کمی کمتر از چندلر است. اما سرما و یخبندانی که در نقاط مرتفع اتفاق می افتد، این گردو را تحت تأثیر قرار نمی دهد. درختان گردو فرنور نیز باید در نزدیکی درختان گرده افشان کاشته شوند. گرده افشان فرنور، فرنت بوده و توصیه می شود که نسبت گرده افشان به تعداد درختان فرنور حدود ۱۰ به ۱۰۰ باشد. البته شاید با نرخ ۵ تا ۱۰۰ هم بتواند باردهی قابل قبولی داشته باشد.

معرفی گردو چندلر

درخت گردو از نوع چندلر باردهی اش به صورت دسته ای (خوشه ای) است. گردو چندلر پوسته نازکی دارد بنابراین به راحتی می توان آنها را شکست و مغز آن را جدا کرد. درخت گردو ۵-۷ ساله چندلر به طور متوسط ۲۵-۳۰ کیلوگرم و درخت ۹-۱۰ ساله ۷۰-۹۰ کیلوگرم گردو تولید میکنند. یعنی درخت گردو چندلر ۱۵-۲۰ ساله می تواند تا ۱۵۰ کیلوگرم گردو تولید کند. این نوع گردو به راحتی با آب و هوای منطقه کاشته شده سازگار می شود. به عبارت دیگر دارای ویژگی سازگاری است. چندلر در اواخر بهار گل می دهد، بنابراین در برابر یخبندان بهاره بسیار مقاوم است. برای کاشت در مکان هایی با حداکثر ارتفاع ۱۲۰۰ متر از سطح دریا مناسب است. ارتفاع زمین یکی از ویژگی های مهم هنگام مقایسه نهال گردو چندلر و گردو فرنور است.

ویژگی‌های مهم درخت گردو چندلر

منشاء: ایالات متحده آمریکا، کالیفرنیا

اندازه میوه با پوسته: ۴۰ تا ۴۲ میلی‌متر

وزن میوه با پوسته: ۵/۱۳ گرم

وزن مغز میوه: ۵/۶ گرم

رنگ مغز میوه: سفید

نوع گرده‌افشان: فرانکت (البته می‌توان از نوع برنت هم استفاده کرد)

معرفی و خرید نهال گردو چندلر و فرنور مجوزدار

معرفی گردو فرنور

گردو فرنور نیز یکی از بارورترین گردوها در جهان است. به طوری که هر درخت گردو فرنور ۵ تا ۷ ساله بین ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم، ۹ تا ۱۰ سال ۶۰ تا ۸۰ کیلوگرم و ۱۵ تا ۲۰ سال ۹۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم گردو می دهد. این نوع گردو دارای پوسته نازکی نیز است که به همین دلیل به راحتی می توان مغز گردو را شکست و جدا کرد. گردو فرنور برای مناطق سردسیر کاملا مناسب و برای کاشت در مکان هایی با ارتفاع ۱۲۰۰ تا ۱۷۰۰ متر مورد مناسبی است.

ویژگی‌های مهم درخت گردو فرنور

منشاء: فرانسه

اندازه میوه با پوسته: ۴۰ تا۴۲ میلی‌متر

وزن میوه با پوسته: ۱۳ گرم

وزن مغز میوه: ۹/۶ گرم

رنگ مغز میوه: زرد روشن

نوع گرده‌افشان: فرنت (از نوع شبین نیز می‌توان استفاده کرد)

معرفی و خرید نهال گردو چندلر و فرنور مجوزدار

مقایسه گردو چندلر و گردو فرنور

گردو چندلر یکی از پرفروش ترین انواع گردو است. این نوع گردو توسط دانشگاه کالیفرنیا تولید و توسعه یافته است. در سال های اخیر، چندلر به دلیل بهره وری و کیفیت عالی آجیل، بر سایر انواع گردو برای کاشت باغ ارجحیت داشته است.

فرنور نوعی گردوی فرانسوی مقاوم در برابر سرما است. این نوع درخت بسیار بارور است. فرنور را می توان در مناطق سردسیر در ارتفاعات تا ۱۸۰۰ متر از سطح دریا کاشت.

در زیر چندلر و فرنور را از جنبه های مختلف با هم مقایسه می کنیم.

عملکرد درخت چندلر و فرنور

اصولا ۹۰ درصد از شاخه های جانبی گردو چندلر میوه می دهند. بنابراین گردو چندلر عملکرد بسیار بالایی را ارائه می دهد. درخت گردو چندلر در سال های اول کاشت شروع به تولید گردو می کند. فرنور نیز یک رقم زودرس است، به این معنی که تولید گردو ۳ یا ۴ سال پس از کاشتش آغاز می شود. فرنور زمانی که به بلوغ رسید می تواند تا ۸ تن گردو در هکتار تولید کند.

کیفیت مغز و پوسته

چندلر گردوهای های بزرگ با پوسته نازک و مغز های بسیار روشن تولید می کند. پوسته نازک و رنگ مغز از ویژگی های مهم در تعیین قیمت فروش گردو است و همچنین آجیل هایی با رنگ مغز روشن گران تر به فروش می رسند. مغز آن به راحتی از پوسته جدا و به راحتی به دو نیمه تقسیم می شود. فرنور همچنین گردو با پوسته نازک تولید می کند. مغز آن بسیار خوش طعم و رنگ روشن است. هسته آن به راحتی از پوسته جدا می شود و به راحتی به دو نیمه تقسیم می شود.

اندازه درخت

چندلر دارای ارتفاع متوسط با تنه و شاخه های قوی است و ظاهری نیمه قائم دارد. ارتفاع درخت گردو چندلر می تواند به ۱۵ متر برسد. اما از آنجایی که معمولاً هرس می شود، در ارتفاع کمتری نگهداری می شود. همین امر به صورت افقی نیز صدق می کند. در واقع معمولاً شاخه های درختان به عرض تقریبی ۵ متر هرس می شوند. چندلر برای کاشت با تراکم بالا مانند فاصله ۷x۵ متر مناسب است.

فرنور نیز به صورت نیمه قائم رشد می کند. فرنور همچنین برای کاشت با تراکم بالا مانند ۵×۶ متر مناسب است. این مورد به عنوان یک شباهت در مقایسه گردو چندلر و گردو فرنور شناخته می‌شود.

زمان برگ دهی و گلدهی

هر دو نوع درخت از گونه های دیربرگ هستند. این یک مزیت است زیرا گونه های برگریز کمتر تحت تأثیر سرمازدگی و شب‌پره قرار می گیرند.

طول عمر

آنها ۱۰۰ سال یا بیشتر عمر می کنند.

زمان کاشت

اگرچه بهترین زمان برای کاشت درخت گردو به کشور و موقعیت زمین شما بستگی دارد، اما هر دو نوع درخت گردو چندلر و فرنور را می توان از آبان تا فروردین کاشت.

خرید نهال گردو از غرب نهال

در این مطلب به طور کامل در مورد نهال گردو صحبت کردیم. با توجه به موارد گفته شده شما عزیزان و کشاورزان زحمت کش، به راحتی می توانید نسبت به تهیه نهال گردو برای احداث باغ خود اقدام نمایید.

کارشنان فروش ما در غرب نهال آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند. به عنوان بخشی از خدمات گروه غرب نهال می توان به احداث باغ، احداث فضا�




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی و خرید نهال گردو چندلر و فرنور مجوزدار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..