تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آنچه باید درباره اپلیکیشن فی دانشگاه و پرداخت آن بدانید با تهران پیمنت

بسیاری از دانشجویان و متقاضیان مهاجرت تحصیلی نمی‌دانند که اپلیکیشن فی دقیقا چیست و به چه دلیلی پرداخت می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم این موضوع را مفصل بررسی کنیم. همچنین یک سایت پرداخت هزینه اپلیکیشن فی را نیز معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اپلیکیشن فی چیست؟

هنگامی که شما می‌خواهید برای تحصیل در یک دانشگاه درخواست پذیرش بدهید، لازم است مدارک مورد نیاز را به دانشگاه ارسال کنید تا درخواست شما بررسی شود. اپلیکیشن فی (Application Fee) هزینه‌ای است که برای بررسی مدارک شما توسط دانشگاه، دریافت می‌شود.

مبلغ اپلیکیشن فی مقدار مشخصی نیست و به چندین عامل بستگی دارد. معمولا دانشگاه‌ها اپلیکیشن فی کمتری برای دانشجویان ساکن کشوری که دانشگاه در آن واقع است، در نظر می‌گیرند؛ این مبلغ برای دانشجویان بین‌المللی، بیشتر است. رشته و مقطع تحصیلی شما نیز در مقدار هزینه Application Fee تاثیرگذار است. در اکثر موارد این مبلغ برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کمتر از کارشناسی ارشد و دکترا است. عامل دیگر، کشور مقصد است. همانطور که می‌دانید هزینه‌های مربوط به اپلای و تحصیل در کشورهای مختلف، متفاوت است.

در همین ابتدا خوب است به این نکته اشاره کنیم که معمولا اپلیکیشن فی با دیپازیت فی (Deposit Fee) اشتباه گرفته می‌شود. دیپازیت فی که به آن Admission Fee نیز گفته می‌شود، هزینه‌ای است که پس از دریافت پذیرش، پرداخت می‌گردد. در واقع دانشگاه برای اطمینان حاصل کردن از این که چند دانشجو در ثبت نام جدی هستند، این مبلغ را از آنان دریافت می‌کند و معمولا هم پس از شروع ترم، کل مبلغ را به آن‌ها برمی‌گرداند. این در حالی است که Application Fee غیر قابل استرداد است و شما پس از پرداخت هزینه اپلیکیشن فی، نمی‌توانید آن را از دانشگاه پس بگیرید.

چرا باید اپلیکیشن فی را بپردازم؟

هزینه اپلیکیشن فی به دو دلیل عمده توسط دانشگاه‌ها دریافت می‌شود. یکی از این دلایل آن است که فرایند بررسی درخواست‌های پذیرش، هزینه‌بر است. تعداد درخواست‌هایی که دانشگاه‌ها در هر ترم دریافت می‌کنند، زیاد است و بررسی تمام آن‌ها هزینه دارد. این هزینه‌ها شامل برگزاری جلسات آنلاین مصاحبه‌، بهینه‌سازی فرم اپلیکیشن، فرایند دسته بندی، ارزیابی و بررسی مدارک، پاسخ به ایمیل‌ها و سؤالات دانشجویان و همچنین اعلام نتایج اپلای است.

دلیل دیگر این است که دانشگاه از طریق دریافت این هزینه می‌تواند دانشجویانی که برای گرفتن پذیرش جدی‌تر هستند را فیلتر کند. اگر دانشگاه چنین هزینه‌ای را در نظر نگیرد، تعداد دانشجویانی که برای بالا بردن احتمال گرفتن پذیرش، برای چندین دانشگاه اپلای می‌کنند، بسیار زیاد می‌شود. برای جلوگیری از چنین مشکلی، دانشگاه دانشجویان را موظف به پرداخت هزینه اپلیکیشن فی می‌کند.

نکاتی که برای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی لازم است بدانید هزینه Application Fee معمولاً غیر قابل استرداد است و به دانشجو برگردانده نمی‌شود. چنانچه پس از پرداخت هزینه اپلیکیشن فی به دانشگاه، از ادامه پروسه اپلای و گرفتن پذیرش منصرف شوید، امکان پس گرفتن این مبلغ از دانشگاه وجود ندارد. ارسال درخواست پذیرش برای تمامی دانشگاه‌ها، هزینه ندارد و برخی دانشگاه‌ها بررسی مدارک دانشجویان را به صورت رایگان انجام می‌دهند. در ادامه در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد. برای اطلاع از مبلغ دقیق هزینه اپلیکیشن فی باید به وبسایت دانشگاهی که می‌خواهید برای آن اپلای کنید، مراجعه کنید. پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ددلاین دارد و شما باید تا قبل از تاریخ مقرر، آن را پرداخت کنید. در غیر این صورت، پروسه اپلای شما برای آن دانشگاه تا ترم بعدی به تاخیر می‌افتد. به‌طور معمول هر دانشگاه به شما امکان اپلای برای 2 یا 3 رشته را می‌دهد. اگر مایل باشید برای تعداد رشته بیشتری اپلای کنید (در صورتی که چنین امکانی وجود داشته باشد) باید علاوه بر هزینه اپلیکیشن فی، به ازای هر رشته اضافی، مبلغی پرداخت کنید. شرایط و مقدار این مبلغ در قسمت پیش نیازهای پذیرش وبسایت دانشگاه‌ها، موجود است. دانشگاه‌های بدون Application Fee

همانطور که گفته شد بعضی دانشگاه‌ها بررسی مدارکی که دانشجویان برای گرفتن پذیرش از دانشگاه ارسال کرده‌اند را به صورت رایگان و بدون دریافت هیچ هزینه‌ای انجام می‌دهند. با یک سرچ ساده در گوگل می‌توانید این دانشگاه‌ها را پیدا کنید.

در این قسمت نام دانشگاه‌های بدون Application Fee دو کشور کانادا و آمریکا لیست شده است.

لیست همچنین شامل نام دانشگاه‌هایی است که در شرایط خاص، از دریافت این هزینه از دانشجویانی که در کشورهای کمتر توسعه یافته زندگی می‌کنند، چشم‌پوشی می‌کنند.

دانشگاه‌های بدون Application Fee کانادا:

• دانشگاه Royal Roads

• دانشگاه Alberta

• دانشگاه British Columbia

• دانشگاه Victoria

• دانشگاه بین‌المللی Quest

• دانشگاه Redeemer

• دانشگاه Fairleigh Dickinson

• دانشگاه Winnipeg

• دانشگاه Mount Allison

• دانشگاه New Brunswick

• دانشگاه Tyndale

دانشگاه‌های بدون Application Fee آمریکا:

• دانشگاه Louisiana

• دانشگاه Denison

• دانشگاه Sewanee

• دانشگاه Yale

• دانشگاه Creighton

• دانشگاه Saint Louis

• دانشگاه Southwestern

• دانشگاه Ohio Wesleyan

• دانشگاه DePauw

• دانشگاه Tulane

• دانشگاه Lawrence

• دانشگاه Dayton

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی

برای پرداخت اپلیکیشن فی چندین راه وجود دارد که معمولا مورد تایید دانشگاه‌ها هستند. برای کسب اطلاعات مربوط به روش‌های پرداخت می‌توانید به وبسایت دانشگاه مراجعه کنید.

در این قسمت ما به روش‌های متداول پرداخت Application Fee اشاره می‌کنیم:

• پرداخت به صورت آنلاین: با داشتن ویزا کارت و مستر کارت می‌توانید پرداخت آنلاین را انجام دهید. پرداخت از طریق پی‌پال نیز مورد تایید بسیاری از دانشگاه‌هاست.

• پرداخت به صورت آفلاین: این روش پرداخت از طریق حواله بانکی صورت می‌گیرد. به این صورت که شما اطلاعات حساب بانکی دانشگاه را از وبسایت پیدا می‌کنید و هزینه Application Fee را به این حساب بانکی واریز می‌کنید.

سایت پرداخت اپلیکیشن فی: اگر پرداخت از طریق راه‌هایی که در بالا ذکر شد، برای شما ممکن نباشد یا به هر دلیلی نخواهید با این روش‌ها هزینه را بپردازید، می‌توانید از طریق وبسایت تهران پیمنت، پرداخت اپلیکیشن فی را انجام دهید.

با مراجعه به وبسایت تهران پیمنت می‌توانید هر اطلاعاتی که در رابطه با این سرویس نیاز دارید، به دست آورید. با ثبت سفارش در صفحه مربوط به پرداخت Application Fee که لینک آن را در زیر مشاهده می‌کنید، پرداخت ظرف 3 ساعت انجام می‌شود و دیگر لازم نیست نگران از دست دادن ددلاین باشید.

https://www.tehranpayment.com/payment/application-fee

ما در تهران پیمنت سعی داریم تا با ارائه خدمات مختلف، راهکارهای مناسب و امنی برای نیازهای شما ارائه دهیم. با توجه به مطالبی که گفته شد اگر هنوز نکته و موضوع مبهمی در ذهنتان وجود دارد، حتما آن را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید؛ پاسخگوی سوالات شما هستیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آنچه باید درباره اپلیکیشن فی دانشگاه و پرداخت آن بدانید با تهران پیمنت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..