تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختصاص ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده خوی

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان در گفتگو با بخش خبری ٢١ شبکه یک سیما و رادیو سراسری ایران افزود: با توجه به تخریب کامل ۲۱۲۰ واحد مسکونی در شهرستان خوی، برای هر واحد مبلغ ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و برای مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان و مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تعیین آذربایجان‌شرقی و زنجان به عنوان دو استان معین برای زلزله شهرستان خوی توسط بنیاد مسکن، اضافه کرد: با استفاده از امکانات و ماشین آلات این دو استان، آواربرداری و ساخت و ساز مناطق آسیب دیده به زودی آغاز خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی به شناسایی ۱۱۱۰۰ واحد مسکونی نیازمند تعمیرات در شهرستان خوی نیز اشاره کرده و افزود: هیات دولت ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه برای هر واحد جهت تعمیرات اختصاص داد.

معتمدیان همچنین با اشاره به تخریب ۵۵۰۰ واحد دامی در مناطق روستایی شهرستان خوی، خاطرنشان کرد: در جلسه هیات دولت ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه برای بازسازی این واحدها مصوب شد.

وی در ادامه از امهال ۶ ماهه وام پرداختی به زلزله زدگان خبر داده و افزود: برای جبران خسارت به لوازم خانگی ۳ هزار واحد مسکونی نیز کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی به آسیب دیدن ۸۵ مدرسه در قالب ۲۴۴ کلاس درس در شهرستان خوی نیز اشاره کرده و ادامه داد: در زلزله اخیر ۲۴ مدرسه به صورت کامل تخریب شده و ۲۴۰ میلیارد تومان نیز جهت بازسازی و تعمیرات مراکز آموزشی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان مقاوم سازی را مهمترین راهکار جهت مقابله با گسل زلزله در شهرستان خوی اعلام کرده و گفت: ۵۲ درصد منازل شهری و روستایی در منطقه تا به امروز مقاوم سازی شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع زلزله در ۱۳ مهر در شهرستان خوی و وقوع بیش از ۵۰۰ پس لرزه در سه ماه گذشته در این شهرستان، در جلسه هیات دولت سهمیه ۵ درصدی برای ایجاد آرامش ذهنی و روانی دانش آموزان شهرستان در کنکور به تصویب رسید.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختصاص ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده خوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..