تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف ویتامین D تاثیری بر آسم دارد؟

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس بررسی به روز شده کاکرین، مصرف مکمل‌های ویتامین D خطر حملات آسم را در کودکان یا بزرگسالان کاهش نمی‌دهد. این یافته‌ها برخلاف بررسی قبلی کاکرین است که نشان‌دهنده کاهش حملات آسم در افرادی است که ویتامین D مصرف می‌کنند. با این حال، این بررسی هیچ ضرری در مصرف ویتامین D پیدا نکرد و سایر مزایای سلامتی احتمالی را بررسی نکرد.

این بررسی توسط محققان دانشگاه کوئین مری لندن و دانشگاه ادینبورگ انجام شد. آدریان مارتینو، پروفسور بالینی عفونت تنفسی و ایمنی در دانشگاه کوئین مری لندن، گفت: کمبود ویتامین D با افزایش خطر حملات شدید آسم مرتبط است و بررسی قبلی کاکرین ما که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، نشان داد که کاهش ویتامین D با افزایش خطر حملات آسم مرتبط است؛ با این حال، از آن زمان مطالعات بیشتری منتشر شده و هنگامی که داده‌های اضافی را در بررسی به روز شده خود وارد کردیم، نتایج کلی تغییر کرد. ما دریافتیم که مکمل‌های ویتامین D هیچ تاثیری بر خطر حملات آسم یا کنترل نداشتند.

پروفسور مارتینو و همکارانش نتایج ۲۰ کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده استاندارد طلایی برای تحقیقات پزشکی شامل داده‌های مربوط به ۱۱۵۵ کودک و ۱۰۷۰ بزرگسال مبتلا به آسم را تجزیه و تحلیل کردند. این در مقایسه با ۹ کارآزمایی است که در مجموع ۱۰۹۳ نفر را شامل می‌شود که داده‌های آن‌ها در بررسی قبلی نقش داشته است. اکثر بیماران در کارآزمایی‌ها آسم خفیف تا متوسط داشتند.

هنگامی که آن‌ها بیمارانی را که برای دریافت مکمل ویتامین D تعیین شده بودند با بیمارانی که به آن‌ها دارونما (دارو‌های ساختگی) داده شده بود مقایسه کردند، هیچ تفاوت آماری معنی داری در تعداد افرادی که حمله آسم را تجربه کردند و نیاز به درمان با یک دوره درمان داشتند، پیدا نکردند.

این بررسی هیچ تاثیری از مصرف ویتامین D بر کنترل آسم پیدا نکرد، حتی زمانی که افراد در هنگام پیوستن به مطالعات دچار کمبود ویتامین D بودند.

پروفسور مارتینو گفت: برخلاف بررسی قبلی کاکرین در مورد این موضوع، این بررسی به روز نشان نمی‌دهد که ویتامین D در برابر حملات آسم محافظت می‌کند یا کنترل علائم آسم را بهبود می‌بخشد. با این حال، کارآزمایی‌هایی که مورد بررسی ما بودند، شامل بسیاری از افراد مبتلا به آسم نمی‌شود. آسم شدید یا افرادی که سطوح بسیار پایین ویتامین D در خون خود دارند، این‌ها مناطقی هستند که هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است.

آن ویلیامسون، اولین محقق این مطالعه از دانشگاه کوئین مری لندن، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم مطمئن باشیم که چرا این بررسی به روز نتایج متفاوتی نسبت به مطالعه اصلی ما در سال ۲۰۱۶ داشته است. ممکن است افرادی با آسم نسبت به گذشته درمان بهتری داشته باشند یا به طور کلی به دلیل افزایش مصرف مکمل‌ها یا غذا‌های غنی شده، میزان کمبود ویتامین D در طول زمان در آن‌ها کاهش یافته باشد.

هر یک از این عوامل می‌تواند مزایای بالقوه مصرف مکمل‌های ویتامین D را پنهان کند. صرف نظر از این دلیل، یافته‌های اخیر احتمالا برای افرادی که امروزه مبتلا به آسم هستند، درست است. این همچنین نشان می‌دهد که چرا هنگام انتشار تحقیقات بیشتر، به‌روزرسانی بررسی‌ها ضروری است.

اکثر کارآزمایی‌هایی که در این بررسی گنجانده شده‌اند شامل بیمارانی بود که کوله‌کلسیفرول که شکل معمول مکمل ویتامین D است، مصرف می‌کردند. یک کارآزمایی با استفاده از کلسیدیول، ترکیبی که بدن می‌تواند از ویتامین D بسازد، بهبودی در کنترل آسم در بیمارانی که این مکمل را مصرف می‌کنند، گزارش کرد. بررسی‌کنندگان می‌گویند تحقیقات بیشتری برای تایید اینکه آیا این نوع ویتامین D برای افراد مبتلا به آسم فوایدی دارد یا خیر، مورد نیاز است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف ویتامین D تاثیری بر آسم دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..