تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین خبر از زلزله در ترکیه / 3 هزار تن کشته شدند!

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا به نقل از گاردین: در پی وقوع دو زمین لرزه قدرتمند در ترکیه و سوریه در طی 12 ساعت، دست کم 3000 نفر کشته شدند. انتظار می‌رود تعداد کشته‌ها افزایش یابد و عملیات جستجو و نجات در سرتاسر منطقه در حال انجام است، زیرا ساختمان‌های زیادی فرو ریخته‌اند و گمان می‌رود افراد زیادی در زیر آوار گرفتار شده‌اند.

به گفته وزیر بهداشت ترکیه، آمار رسمی از ترکیه حاکی از کشته شدن 1651 نفر در 10 استان و مجروح شدن 11 هزار و 119 تن دیگر است. بر اساس داده های دولت دمشق و نیروهای امدادی در منطقه شمال غرب سوریه که تحت کنترل شورشیان است، تعداد کشته شدگان در مناطق تحت کنترل دولت سوریه به 968 نفر و 1280 زخمی افزایش یافت.

سخنگوی کمیسیون اروپا گفت: بیش از 10 تیم جستجو و نجات از اتحادیه اروپا در پی زمین لرزه ای که ترکیه را لرزاند، بسیج شده اند.

اولین زمین لرزه زمانی رخ داد که مردم در خواب بودند و بزرگی آن 7.8 ریشتر بود که یکی از قوی ترین زمین لرزه های منطقه در حداقل یک قرن اخیر است. دورتر از قبرس و قاهره احساس می شد. مرکز لرزه نگاری مدیترانه اروپا (EMSC) گفت داده های اولیه نشان می دهد که دومین زمین لرزه بزرگ به بزرگی 7.7 ریشتر و در 67 کیلومتری (42 مایلی) شمال شرق کوهرامانماراش ترکیه و در عمق 2 کیلومتری زمین بوده است. بیش از 100 پس لرزه کوچکتر توسط زلزله شناسان ثبت شده است.

مرکز زمین لرزه اول در نزدیکی غازیانتپ بود و به قلعه تاریخی آنجا که از زمان رومیان مورد استفاده قرار می گرفت آسیب رساند.

نیروهای مسلح ترکیه یک کریدور هوایی ایجاد کرده اند تا تیم های جستجو و نجات بتوانند به منطقه آسیب دیده برسند.

یکی از مقامات شرکت روسی سازنده این نیروگاه گفت: نیروگاه هسته ای آکویو ترکیه که در حال ساخت است، در اثر زلزله آسیب ندیده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین خبر از زلزله در ترکیه / 3 هزار تن کشته شدند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..