تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زمان مناسب برای سونوگرافی تیروئید

سوال: چه زمان نیاز به سونوگرافی تیروئید خواهید داشت؟

پاسخ: برای بررسی تمامی مشکلات موجود در تیروئید از سونوگرافی تیروئید استفاده می کنند . بیشتر ندول ها یا گره های تیروئید ، غیرسرطانی هستند و مشکلی ایجاد نمی کنند. علت ایجاد ندول های تیروئید مشخص نیست ولی اغلب ندول ها زمینه خانوادگی دارند، یعنی اگر پدر و مادر ندول تیروئید داشته باشند، به احتمال زیاد فرزندان هم هم دچار آن خواهند شد همچنین افرادی که در معرض تابش اشعه قرار می گیرند، بیشتر دچار این ندول ها می شوند.

برای آگاهی بیشتر از زمان مناسب برای سونوگرافی تیروئید به سراغ رادیولوژی و سونوگرافی هروی حکیمان رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به رادیولوژی و سونوگرافی هروی حکیمان یا دریافت نوبت از رادیولوژی و سونوگرافی هروی حکیمان کلیک کنید.

زمان مناسب برای سونوگرافی تیروئید علائم تیروئید

بیشتر ندول های تیروئید خیلی کوچک هستند و افراد خودشان نمی توانند انها را پیدا کنند، زیرا این ندول ها به راحتی حس نمی شوند و معمولا علامتی ندارند اما اگر بزرگ باشند، می توان آن را حس کرد و باعث ورم گردن
می شوند و فرد علامت دار می شود. مثل:

• احساس درد در ناحیه گلو و یا گرفتگی گلو
• سخت شدن بلع غذا
• تنفس سخت و مشکل

ندولها ممکن است همراهی با پرکاری یا کم کاری تیرویید داشته باشند.
عصبی بودن، ضربان تند قلب، تعریق زیاد و یا کاهش وزن که این ها علائم پرکاری تیروئید هستند که در این حالت، غده تیروئید هورمون زیادی تولید می کند.
احساس خستگی یا افسردگی، مشکلات حافظه، داشتن یبوست، خشکی پوست یا احساس سرما که این ها علائم کم کاری تیروئید هستند که در این حالت، غده تیروئید هورمون کافی تولید نمی کند.

چه زمانی سونوگرافی تیروئید تجویز می شود؟

با استفاده از سونوگرافی تیروئید شکل، اندازه، کم کاری و پرکاری تیروئید و انواع سرطان های تیروئیدی تشخیص داده می شود. زمانی که پزشک یکی از علائم بیماری را در فرد تشخیص دهد درخواست انجام سونوگرافی می کند. سونوگرافی امکان تشخیص تمام جزئیات حتی ندول های خوش خیم و بدخیمی که با لمس مشخص نیستند را دارد. لازم به ذکر است اکثر ندول های تشخیص داده شده هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند و نیاز به تشخیص و درمان ندارند.

زمان مناسب برای سونوگرافی تیروئید

سونوگرافی تیروئید چه کاربردی دارد؟ جهت تشخیص یک توده در تیروئید و یا ساختار مجاور آن  جهت تجزیه و تحلیل ظاهر ندول های تیروئید و بررسی خوش خیمی یا بدخیمی ( سرطان تیروئید ) این ندول ها و اینکه آیا نیاز به بیوپسی وجود دارد یا خیر  برای بررسی و تشخیص ندول های بیشتر از تعداد ندول هایی که در معاینه فیزیکی احساس شده اند  برای بررسی تعداد ندول هایی که در طول یک زمان مشخصی به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده اند  همچنین چون امواج صوتی به طور همزمان با انجام سونوگرافی تشکیل می شوند این قابلیت را دارد که در هدایت دقیق سوزن بیوپسی به بافت هدف مثلا ندول تیروئید به پزشک کمک کند . این خاصیت سونوگرافی در انجام روش های درمانی کم تهاجمی نظیر درمان توده های تیروئید با امواج بی خطر ماکرویو و R.F استفاده می شود 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زمان مناسب برای سونوگرافی تیروئید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..