تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناکارآمدی در زلزله خوی و بی اعتمادی شهروندان

داستان تلخ زلزله در شهر خوی در غرب ایران از جمله رخدادهایی است که ناکارآمدی مدیریتی در آن به وضوح به چشم می‌آید. این ناکارآمدی در بخش‌های گوناگون اتفاق افتاده است و فضایی ناآرام دست‌کم به لحاظ ذهنی در میان ساکنان و آسیب‌دیدگان این شهر پدیدار کرده است. سطح، دامنه و گسترش نارضایتی و ناآرامی ذهنی و عملی در مدیریت بحران زلزله خوی که در عرف هم زلزله حتی نسبتا بزرگی به حساب نمی‌آید نشان می‌دهد ناکارآمدی شدید بوده است. این وضعیت گونه‌ای بوده و هست که رییس‌جمهور خطاب به مردم خوی گفته است: مردم انشاءالله با صبوری شایعات را پشت‌سر بگذارید، شایعات می‌خواهد دل مردم را خالی کند، به اینها توجه نکنید. با صبوری شما و خدمتگزاری دولت، برادران سپاه، هلال‌احمر و بقیه بخش‌ها کار دنبال می‌شود و آرامش دوباره به خوی باز خواهد گشت.

واقعیت این است که حضور رییس‌جمهور و رییس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون اول رییس‌جمهور در خوی و گفت‌وگوی مستقیم و چهره به چهره با آسیب‌دیدگان نشان می‌دهد سطح اعتماد به گزارش‌های کارشناسانه نفر قبلی کافی نبوده و نفر اول اجرایی کشور ناگزیر شده که خود به دیدار مردم برود. ناکارآمدی‌ها و نیز ایجاد محدودیت برای استفاده گسترده از نهادهای مدنی و چهره‌های ملی- مردمی برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان این شهر نشان می‌دهد که شهروندان نیز اعتماد کافی به مدیریت بحران دولتی ندارند. بدترین ناکارآمدی شاید در سطوح فرهنگی و اجتماعی بوده و هست که نگاه شهروندان را به کارآمدی دولت تیره و تار کرده است. نهاد دولت که تریبون‌های گوناگون تبلیغاتی مدرن مثل صداوسیما و ده‌ها خبرگزاری، سایت و تلگرام دارد به هر دلیل نمی‌تواند به شهروندان ایران‌زمین از جمله مصیبت‌دیدگان خوی اطمینان دهد که کارآمدی دارد و رییس‌جمهور از شهروندان می‌خواهد بردباری کنند. اگر شهروندان چشم‌انداز روشن و امیدوارکننده‌ای از مدیریت بحران دستگاه‌های دولتی داشتند و این کارآمدی را با دلسوزی همراه می‌دیدند نیازی نبود ناآرام باشند و رییس دولت از آنها بخواهد بردبار باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناکارآمدی در زلزله خوی و بی اعتمادی شهروندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..