تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساقط کردن بالن جاسوسی چین با جنگنده ۲۰۰ میلیون دلاری و موشک ۳۸۰,۰۰۰ دلاری

بعد از پرواز بر فراز ایالات متحده و گشت زنی بر فراز سیلوهای هسته ای ایالت مونتانا، بالن جاسوسی چین توسط یک جنگنده F-22 Raptor و با شلیک یک موشک Sidewinder ساقط شد. این جت ۲۰۰ میلیون دلاری روز شنبه از پایگاه هوایی لنگلی به پرواز درآمد و در ساعت ۲.۳۸ دقیقه بعدازظهر به وقت محلی این بالن را هدف قرار داده و محموله جاسوسی آن را جدا کرده و به درون اقیانوس در میرتل بیچ، جنوب کالیفرنیا فرستاد.

چگونه جنگنده F-22 Raptor بالن جاسوسی چین را ساقط کرد؟ چگونه جنگنده F-22 Raptor بالن جاسوسی چین را ساقط کرد؟

پنتاگون نیز این اقدام را تایید کرده و در بیانیه ای نوشت :«این بالن که توسط جمهوری خلق چین برای جاسوسی از سایت های استراتژیک در منطقه ایالات متحده به کار رفته بود، بر فراز آب های سرزمینی ایالات متحده ساقط شد». دو فروند جنگنده F-22 Raptor که برای انجام این عملیات به هوا برخاسته بودند با رمزهای عملیاتی FRANK01 و FRANK02 به پرواز درآمدند که احتمالاً به یکی از بهترین خلبانان جنگ جهانی اول، ستوان فرانک لوک جونیور اشاره دارد که لقب «نابود کننده آریزونایی بالن» را به خاطر ساقط کردن ۱۴ بالن جاسوسی آلمان در آن زمان دریافت کرده بود.

بهترین جت های جنگنده ساخت لاکهید مارتین؛ از P-38 Lightning تا F-22 Raptor

جنگنده F-22 Raptor

جنگنده F-22 Raptor که توسط کمپانی مشهور لاکهید مارتین ساخته شده، اولین بار در ۷ سپتامبر ۱۹۹۷ در ماریتا، جورجیا به پرواز درآمد. این جت جنگنده مدرن تک سرنشین، به سرعت بیش از ۱,۵۰۰ مایل بر ساعت (۲,۴۰۰ کیلومتر بر ساعت) رسیده و حداکثر ارتفاع پروازی آن ۶۵,۰۰۰ پا است. هر جنگنده رپتور معمولاً مجهز به موشک های هوا به هوا است که شامل موشک های AIM-120 AMRAAM و AIM-9X Sidewinder می شود. جنگنده F-22 Raptor با یک موشک AIM-9X Sidewinder بالن جاسوسی چین را ساقط کرد، موشک پیشرفته ای که تنها با تعقیب کردن مسیر نگاه خلبان می تواند روی هدف قفل کند.

حداکثر سرعت موشک AIM-9X Sidewinder به ۱,۹۰۰ مایل بر ساعت (بیش از ۳,۰۰۰ کیلومتر بر ساعت) می رسد و قیمت هر فروند از آن ۳۸۰,۰۰۰ دلار برآورد می شود. عملیات موفقیت آمیز ساقط کردن این بالن و رمز عملیاتی استفاده شده توسط این جنگنده، ادای احترامی به ستوان فرانک لوک جونیور است که مدال شجاعت نیروی هوایی ایالات متحده را در جریان جنگ جهانی اول دریافت کرد. او که در ۱۹ می ۱۸۹۷ به دنیا آمده بود، به خاطر ورزشکار بودنش شناخته شده و کاپیتان تیم دوومیدانی دبیرستان فینیکس بود و بعدها عضو تیم های فوتبال و بسکتبال نیز شد.

در سن ۲۰ سالگی، فرانک لوک جونیور به نیروی هوایی ایالات متحده پیوست و پس از اتمام آموزش ها به فرانسه فرستاده شد. هدف اسکادران هوایی ۲۷اُم که فرانک در آن عضویت داشت، ساقط کردن بالن های جاسوسی آلمان بود که روی فرانسه در حال گشت زنی و جمع آوری اطلاعات بودند. لوک همراه با دوست نزدیکش، ستوان جوزف ونر، داوطلبانه و بارها این بالن ها را ساقط کردند، بالن هایی که به شدت توسط واحدهای ضد هوایی پشتیبانی و حفاظت می شدند. در عرض تنها شش روز، این دو چندین بالن آلمانی را ساقط کرده و لوک در شرایطی که دوستش به او پوشش می داد، این بالن ها را یکی پس از دیگری به سمت زمین می فرستاد.

اما در ۱۸ سپتامبر ۱۹۱۸، ونر در یک نبرد تن به تن با دو هواپیمای Fokker D. VIIs آلمانی کشته شد. لوک هر دو هواپیمایی که دوستش را کشته بودند را ساقط کرده و دو بالن دیگر را نیز هدف قرار داد. آخرین ماموریت لوک در ۲۹ سپتامبر ۱۹۱۸ بود، جایی که ساکنان روستای مورواکس، فرانسه، مرگ قهرمانانه او را مستند کردند. شاهدان می گویند که این خلبان آمریکایی توسط یک اسکادران از هواپیماهای آلمانی هدف قرار گرفت. اما او در حالی که به سمت زمین سقوط می کرد، دو بالن دیگر آلمانی را نیز هدف قرار داد. لوک که زخمی شده بود همچنان کنترل هواپیمایش را در دست داشت و پیش از مجبور شدن به فرود آمدن، یک بالن دیگر را نیز ساقط کرد.

بعد از فرود آمدن نیز او شش سرباز آلمانی را کشته و چندین نفر دیگر را با شلیک مسلسل خود زخمی کرد و در نهایت هواپیمایش روی زمین متوقف شد. لوک در ادامه تپانچه اش را بیرون کشیده و به سمت نیروهای آلمانی شلیک کرد تا اینکه از ناحیه سینه هدف قرار گرفت و جان باخت. در ادامه فرمانده آلمانی از مردم روستا خواست که این جنازه را دفن کنند و مردم روستا که نمی دانستند این خلبان کیست، قبر او را با عنوان خلبان ناشناس آمریکایی مشخص کردند. از ۱۲ سپتامبر تا ۲۹ سپتامبر ۱۹۱۸، لوک بیش از ۱۴ بالن جاسوسی و ۴ هواپیمای آلمانی را ساقط کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساقط کردن بالن جاسوسی چین با جنگنده ۲۰۰ میلیون دلاری و موشک ۳۸۰,۰۰۰ دلاری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..