تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مواد شوینده مناسب شستشوی فرش چیست؟  

آیا با هر ماده شوینده‌ای می‌توان قالی و قالیچه‌ها شست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. زیرا ماده شوینده اسیدی یا نامناسب می‌تواند به قالی و قالیچه‌ها آسیب جدی وارد کند؛ بنابراین باید در روش سنتی و ماشین بهترین نوع ماده شوینده را انتخاب کنید.

شاید این سوال ذهن شما هم به خود درگیر کرده باشد که چه نوع مواد شوینده‌ای به فرش آسیب وارد نمی‌کند و باید از چه ماده مناسبی برای فرش شویی بهره گرفت؟ آیا قالیشویی‌ها از مواد مناسب و متناسبی برای شستن قالی و قالیچه‌ها بهره می‌گیرند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا بیشتر درباره شستشوی فرش اطلاعات به دست بیاورید. 

مواد شوینده مصرفی متناسب با نوع فرش

مواد‌های شوینده با توجه به نوع فرش و کیفیت خدمات قالیشویی‌ها متفاوت هستند. برخی از این مواد عبارتند از سدیم، کلر، آب ژاول، پودر رختشویی و شامپو فرش.

فراموش نکنید همیشه از قالیشویی استفاده کنید که از مواد شوینده مصرفی با کیفیت استفاده می‌کند، چرا که نوع مواد شوینده در میزان چربی‌زدایی و همچنین درخشندگی فرش شما نقش مهم دارد. قالیشویی‌های حرفه‌ای با اهدافی همچون سفید کردن ریشه فرش، رنگبری فرش، از بین رفتن لکه‌های موجود روی فرش، کلرینه کردن آن و... مواد شوینده و شیمیایی متفاوتی را انتخاب می‌کنند.

برخی از موادی که با این اهداف مصرف می‌شوند عبارتند از:

●    قالیشویی‌ها برای رنگبری از روی فرش از یک کاهنده بسیار قوی به نام هیدروسولفیت سدیم استفاده می‌کنند.

●    برای قالی‌هایی از جنس پنبه، پشم و ابریشم از یک نوع سود به نام سود سوزآور استفاده می‌شود.

●    بررفع زردی ریشه‌های زرد و سفیدی آن‌ها از یک ماده به نام هیپوکلریت سدیم بهره می‌برند

●    همچنین برای درخشندگی و جلای بیشتر قالی و قالیچه‌ها را در کلسیم هیپوکلریت می‌خوابانند.

امروزه قالیشویی‌های بسیار مدرن و مکانیزه قبل از شست‌وشوی فرش ابتدا نوع آن را آنالیز کرده و سپس تصمیم می‌گیرند که چه نوع ماده‌ی شوینده‌ای را مصرف کنند.

مواد شوینده مناسب شستشوی فرش چیست؟  

از چه ماده شوینده‌ای برای شستشوی فرش در قالیشویی استفاده می‌کنند؟

مواد شوینده متفاوتی در شستن فرش‌های ماشینی و دستبافت در قالیشویی‌ها استفاده می‌شوند؛ که نوع این مواد علاوه بر نوع قالی، به نوع مکانیزه و یا سنتی بودن قالیشویی‌ها نیز بستگی دارد. در گذشته برای از بین بردن لکه‌ها و چربی از آنزیم‌های قوی استفاده می‌شد که بسیاری از آن‌ها به فرش آسیب می‌زدند و آن تار و پود فرش را خشک و یا سفت می‌کردند. 

همچنین شستن فرش با تاید و آب خالی نیز یک روش بسیار سنتی است که نه تنها چربی و لکه‌ها را از بین نمی‌برد بلکه باعث زردی فرش نیز می‌شود. نکته: در این حالت اگر در منزل فرش را شستید و دچار زردی شد تنها راه سفید کردن آن استفاده از آب ژاول است.

امروزه بسیاری از قالیشویی‌ها از شامپو تگزافون آلمان برای شستن قالی‌ها استفاده می‌شود. این شامپو فرش را تنها قالیشویی‌های مکانیزه برای شست‌وشو به کار می‌برند. شامپو فرش تگزافون برای هر نوع فرش و یا قالی متفاوت است و انواع مختلفی دارد. 

علاوه بر موارد بالا استفاده از مواد تثبیت‌کننده و مواد نانو از دیگر خدمات قالیشویی نزدیک تجریش است. با یک محلول نانو ۱۳ آنزیم سخت‌ترین لکه‌ها پاک می‌شوند و فرش شما براق، درخشنده و بسیار تمیز می‌شود.

مواد شوینده برای فرش دستباف

همانگونه که می‌دانید فرش جز با ارزش‌ترین وسیله در خانه همه است. مخصوصاً اگر فرش دستباف باشد این ارزش دو برابر خواهد شد. به همین دلیل شستن یک قالی دستباف کار هرکسی نیست و باید حتماً از افراد متخصص و قالیشویی‌های معتبر خدمات دریافت کنید تا به آن آسیبی وارد نشود. همچنین برای شست‌وشوی این مدل از فرش‌ها باید حتماً از شامپو فرش‌های با کیفیت و همچنین مواد تثبیت‌کننده رنگ فرش با کیفیت استفاده شود.

در کارخانه‌های قالیشویی برای رنگ‌بری فرش‌های دستبافت از ماده‌ای به نام هیدروسولفیت استفاده می‌شوند. این ماده یک کاهنده به نسبتی قوی است که لکه‌های فرش را از بین می‌برد. اگر فرش دستباف شما دچار پدیده رنگ دویدگی شده باشد این ماده آن را نیز برطرف خواهد کرد.

برای جلا دادن به یک فرش دستباف از جنس ابریشم از مواد قلیایی و محلول کلسیم هیپوکلریت بهره می‌برند. در کنار این مواد، قالیشویی مواد احیاکنندگی مانند سدیم هیدرو سولفیت را با قابلیت انحلال زیاد و تا حدی که به پشم قالی آسیب نرساند به کار می‌گیرد.

بسیاری از متخصصین فرش دستباف در قالیشویی‌ها، استفاده از مواد خنثی و قلیایی ضعیف را برای آبکشی فرش پشمی توصیه می‌کنند. در حالت کلی باید بدانید که شستن فرش دستباف به صورت دستی جز آسیب به فرش هیچ مزیت دیگری ندارد پس برای شست‌وشوی قالی و قالیچه‌های دستی از یک قالیشویی معتبر کمک بگیرید.

مواد شوینده مناسب شستشوی فرش چیست؟  

مواد شوینده برای فرش ماشینی

فرش‌های ماشینی با توجه به جنسی که دارند و همچنین تار و پودشان باید متفاوت شسته شوند. به همین دلیل برای شست‌وشوی آن‌ها لازم است مواد شوینده‌ی مخصوصی را به کار ببرید. به عنوان مثال گاهی برای شستن یک فرش ماشینی می‌توانید از تاید و گاهی هم می‌توانید از شامپو فرش استفاده کنید. معمولاً همانطور که در بالاتر هم گفته شد، قالیشویی‌های مدرن و حرفه‌ای برای شستن یک قالی ماشینی از شامپو فرش استفاده می‌کنند. 

برای شستن یک فرش ماشینی در کارخانه‌های قالیشویی قبل از هرچیزی آن را با یک ماه شیمیایی کف آلود، کفی می‌کنند و سپس با یک برس موتوری گرد روی فرش را به خوبی می‌شویند. پس از این کار، تا آخرین ذرات گرد و غبار باقی مانده را از روی فرش با یک جاروبرقی بزرگ از بین می‌برند.

پایان 

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید براساس نوع فرش باید از ماده شوینده مناسبی استفاده کنید؛ بنابراین اگر شما هم دوست ندارید حین شستشو فرشتان آسیب ببیند بهترین کار استفاده از خدمات قالیشویی‌های معتبر است.

در این حالت شما می‌توانید با خیال راحت قالی و قالیچه‌های خود را بشویید و استرس آسیب و از بین رفتن تاروپود آن را نداشته باشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مواد شوینده مناسب شستشوی فرش چیست؟  »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..