تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




غفلت اسکار از لیلا حاتمی

آفتاب‌‌نیوز :

نشریه سینمایی «کولایدر » (Collider) در مطلبی جدید اقدام به معرفی چشمگیرترین نقش‌آفرینی‌های بازیگران فیلم‌های غیرانگلیسی زبان در طول تاریخ جوایز سینمایی اسکار کرده است که علی‌رغم ارزش هنری فوق‌العاده، نادیده گرفته شدند.

در این فهرست که شامل ۱۱ بازیگر غیرانگلیسی زبان است، نام لیلا حاتمی نیز برای فیلم برنده اسکار «جدایی» از اصغر فرهادی نیز آمده است.

در توضیح این فیلم آمده است: "فیلم «جدایی» در سال ۲۰۱۱ با برنده شدن در بخش بهترین فیلم خارجی (غیرانگلیسی زبان) و حتی نامزدی در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی در جوایز اسکار بسیار عملکرد خوبی داشت، با این حال، افسوس که آکادمی اسکار کمی توجه به بازی‌های این فیلم، به ویژه لیلا حاتمی در نقش سیمین نداشت.

نقش‌آفرینی او در فیلم «جدایی» ارزشی فراتر از نامزدی بهترین بازیگر زن را دارد. کافی است دقت کنید که او چقدر زبان بدن و جهان بینی سیمین را در به تصویر کشیدن این شخصیت که با قاضی درباره دلایلش برای طلاق صحبت می کند، تثبیت می‌کند. حاتمی شخصیت سیمین را به عنوان فردی کاملا قابل درک به تصویر می‌کشد که نمی توانید از او دور شوید. داستان فیلم «جدایی» درباره روایت‌ها، دیدگاه‌ها و تعاریف متفاوت از "حقیقت" است. در میان همه اینها، حاتمی با عملکرد دائماً سرشار از انسانیت خود حس ثبات و سازگاری را در مخاطب ایجاد می‌کند.

«سانگ کانگ-هو» بازیگر اصلی فیلم موفق و کره‌ای «انگل»، «آناماریا مارینکا» برای بازی در فیلم رومانیایی «۴ ماه، ۳ هفته و ۲ روز» ساخته «کریستین مونجیو»، «ان.تی راما رائو جونیور» بازیگر فیلم جدید و هندی «RRR»، «آدل آنل» برای نقش‌آفرینی در فیلم «پرتره بانویی در آتش»، «تاکو میورا» برای فیلم ژاپنی «ماشین منو بران»، «میشل یو» بازیگر فیلم «ببر خیزان، اژدهای پنهان» (که امسال با فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» نامزد دریافت اسکار شده و می‌تواند نخستین آسیایی برنده اسکار نام گیرد)، «لئونارد فیرمینو» برای بازی درخشان در فیلم «شهر خدا» ساخته «فرناندو میرلس»، «تانگ-وی» بازیگر فیلم جدید «تصمیم به ترک کردن» ساخته «پارک چان-ووک»، «آگاته روسل» برای فیلم فرانسوی «تیتان» و «نائول پرز بیسکایارت» برای فیلم فرانسوی «۱۲۰ تپش در دقیقه»، چهره‌هایی غیرانگلیسی زبانی هستند که به انتخاب نشریه کلایدر شایسته دریافت جایزه اسکار بوده‌اند.

در طول تاریخ جوایز سینمایی اسکار تنها شش بازیگر برای بازی در فیلم‌هایی که بیشتر یا صرفاً به زبانی غیر از انگلیسی صحبت شده، برنده شده‌اند: «سوفیا لورن» برای فیلم برای «دو زن» (ایتالیایی)، «رابرت دنیرو» برای «پدرخوانده» قسمت دوم (ایتالیایی)، «روبرتو بنینی» برای «زندگی زیباست» (ایتالیایی)، «بنیسیو دل تورو» برای «قاچاق» (اسپانیایی)، «ماریون کوتیار» برای«زندگی گلگون» (فرانسوی) و «یون یو-جانگ برای فیلم «میناری» (کره‌ای).




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «غفلت اسکار از لیلا حاتمی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..