تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




(عکس) موشکی که اف ۲۲ آمریکایی به بالون چینی شلیک کرد

بالون چینی که چندی بود در آسمان آمریکا پرواز می‌کرد و چشم دنیا را به خود خیره کرده بود، سرانجام توسط جنگنده‌های اف ۲۲ رهگیری و با موشک ایم ۹ سایدوایندر هدف قرار گرفت.

بالون چینی که با پرواز بر فراز آمریکا این روز‌ها خبرساز شده بود، با شلیک موشک ایم ۹اکس (AIM-۹X) بر فراز اقیانوس هدف قرار گرفت.

بالون چینی که چندی بود در آسمان آمریکا پرواز می‌کرد و چشم دنیا را به خود خیره کرده بود، سرانجام توسط جنگنده‌های اف ۲۲ رهگیری و با موشک ایم ۹ سایدوایندر هدف قرار گرفت.

در عصر ماهواره‌های پیشرفته، پرنده به به ظاهر ساده چینی در آسمان آمریکا جنجال به پا کرد.

موشکی که بالون را هدف قرار داد

پرنده‌ای که برای رهگیری بالون چینی به هوا برخاست و آن را هدف قرار داد، اف ۲۲ رپتور جنگنده نسل پنجمی مشهور ارتش آمریکا بود.

این جنگنده برای شلیک به بالون از یک گونه موشک ایم ۹ سایدوایندر به نام ایم ۹اکس (AIM-۹X) استفاده کرد که توسط هواپیماسازی هیوز متعلق به کمپانی ریتیان طراحی شده است.

AIM-۹ Sidewinder (که در آن "AIM" مخفف "Air Intercept Missile" است) یک موشک هوا به هوای کوتاه برد است. لقب سایدوایندر را از گونه‌ای مار زنگی گرفته که برای پیدا کردن طعمه‌اش مانند این موشک از گیرنده‌های فروسرخ استفاده می‌کند.

این موشک در میانه دهه ۱۹۵۰ میلادی ساخته و عملیاتی شد و از آن زمان تا کنون با ارتقا‌ها گوناگون همچنان در خدمت مانده است.

ایم ۹اکس (AIM-۹X) سال ۲۰۰۳ عملیاتی و به کاونده آرایه فوکال پلین تصویربرداری فروسرخ (FPA) با ادعای دید ۹۰ درجه مجهز شد.

موتور، فیوز و سرجنگی این موشک با AIM-۹M مشترک است، اما نیروی درگ کمتر آن باعث بهبود برد و سرعت آن می‌شود و سیستم خنک کننده داخلی آن نیاز به استفاده از نیتروژن و آرگون را از بین برده است.

(عکس) موشکی که اف ۲۲ آمریکایی به بالون چینی شلیک کرد

منبع: خبرآنلاین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «(عکس) موشکی که اف ۲۲ آمریکایی به بالون چینی شلیک کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..