تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درخواستی متفاوت از فیلمسازان

مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان برای راه‌اندازی صندوق حمایتی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را دلیلی بر ماندگاری این جشنواره در اصفهان دانست و گفت: طی سال‌های متمادی برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بود. شخصاً مدتی درگیر این جشنواره بودم و در آن برهه زمانی ۱۰۰ فیلم کوتاه تولید شد که نتیجه آن، معرفی تعداد بسیاری از فیلم‌سازان بسیار خوب به عرصه فیلم کوتاه و فیلم‌های سینمایی بود.

او افزود: بسیاری از افرادی که در این جشنواره فیلم‌سازی کرده‌اند هم‌اکنون امکان تولید فیلم‌های بلند سینمایی را دارند و با رزومه خوبی که دارند می‌توانند شخصاً یک فیلم سینمایی را کارگردانی و هدایت کنند. البته تعداد این افراد افزایش‌یافته و کم‌کم باید فیلم‌سازان اصفهان به عرصه تولید فیلم بلند وارد شوند. این ظرفیت وجود دارد و امیدواریم صندوق حمایت از فیلم‌سازان بتواند بخشی از این افراد را فعال و از آنان حمایت کند.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان اضافه کرد: من از همین‌جا همه فیلم‌سازان استان اصفهان را به نوشتن طرح و فیلم‌نامه برای جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دعوت می‌کنم که تا به‌محض اعلام فراخوان بتوانند طرح‌هایشان را ارائه کنند تا موردبررسی قرار بگیرد و اگر سابقه آنان نیز مورد تأیید قرار گیرد بتوانند فیلم‌های اول سینمایی خود را بسازند.

طباطبایی با بیان اینکه فراخوان به‌صورت عمومی و کشوری خواهد بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه فیلم‌سازان اصفهان نیز تجربه خوبی در حوزه تولیدات جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان داشته‌اند و با موضوعات کودک و نوجوان آشنا هستند و علاوه بر این، برگزاری دوباره جشنواره در اصفهان موجب بالا رفتن انگیزه و تجربه بیشتری برای ارائه طرح‌ها خواهد داشت؛ به همین دلیل می‌توان روی فیلم‌سازان اصفهان حساب کرد، هرچند که این صندوق حمایتی مختص استان اصفهان نیست و قرار بر این است که از همه کشور حمایت شود.

طباطبایی با اشاره به وجود این صندوق حمایتی به‌عنوان انگیزه‌ای برای جذب فیلم‌سازان به سمت سینمای کودک و نوجوان، تصریح کرد: هم‌اکنون ما فیلم‌سازان اول زیادی در کشور داریم که به دنبال سرمایه‌گذار هستند ولی برای تولید فیلم سینمایی اولشان سرمایه‌گذاری پیدا نمی‌کنند. این مسئله می‌تواند جرقه‌ای برای حضور این فیلم‌سازان در سینمای فیلم بلند باشد و برای اینکه فیلم‌سازان به این حوزه واردشده و فیلم‌نامه‌های خود را ارائه کنند انگیزه‌ای بزرگ محسوب می‌شود.

صندوق حمایتی، سرآغاز تولید فیلم‌های بلند سینمایی

او ادامه داد: تولیدات فیلم‌های کودک و نوجوان در گذشته بسیار کمرنگ شده بود و بخش خصوصی نیز به دلیل بازدهی کمتری که در سینمای کودک وجود دارد کمتر به‌سوی تولید فیلم کودک و نوجوان می‌رود. حال این صندوق یک راهکار مناسبی برای سرمایه‌گذاری تولید فیلم‌های کودک و نوجوان است و فکر می‌کنم این تمدید هم به این خاطر اندیشیده شد که تعداد فیلم‌های کیفی کودک و نوجوان را بالا ببرند تا سطح رقابت، رقابتی سالم‌تر و بهتری شود.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان گفت: در دوره‌های گذشته‌ی جشنواره، حداکثر ۴ الی ۵ فیلم ساخته می‌شد و ۲ تا ۳ تله‌فیلم صدا سیما نیز به فیلم‌های سینمایی تبدیل می‌شد و نهایتاً ۷ تا ۸ فیلم با یکدیگر رقابت می‌کردند؛ درحالی‌که هم‌اکنون این صندوق می‌تواند چند فیلم تولید کند که نتیجه آن می‌تواند بالای ۱۰ اثر سینمایی در سال شود که هم می‌تواند به جشنواره کمک کند هم به سینمای کودک و نوجوان و هم به فیلم‌سازانی که علاقه‌مند ورود به سینما هستند.

طباطبایی افزود: در دوره‌های گذشته در راستای حمایت شهرداری از فیلم‌های بلند تلاش بسیاری انجام دادیم و خوشبختانه در حوزه فیلم کوتاه موفق بودیم و ۱۰۰ فیلم تولید شد که جوایز متعدد ملی و جهانی را برای اصفهان به همراه داشت و موجب معرفی فیلم‌سازان خوب و عوامل مختلف سینمایی شد؛ هم‌چنین زیرساخت‌های سینمایی در اصفهان شکل گرفت و تجهیزات و امکانات مناسب برای تولید فیلم در اصفهان افزایش یافت. انتظار ما این بود که این حرکت‌ها ادامه پیدا کند و فکر می‌کنم که وجود این صندوق حمایتی می‌تواند سرآغاز حرکت‌های بزرگ‌تری باشد که در سال‌های قبل هدف‌گذاری شده بود تا درنهایت در کنار فیلم کوتاه، فیلم‌های بلند سینمایی نیز حمایت شود و راهی برای کشف استعداد فیلم‌سازان جوان فیلم کوتاه باشد؛ ضمن اینکه عاملی برای حمایت از فیلم‌سازان فیلم اولی باشد تا بتوانند به عرصه سینما وارد شوند و معرفی آنان از طریق جشنواره فیلم کودک و نوجوان صورت بگیرد.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان خاطرنشان کرد: تردید در محل برگزاری جشنواره امسال بیشتر به این خاطر بود که مسئولان شهرداری اصفهان و سازمان سینمایی با یکدیگر آشنایی چندانی نداشتند و وقتی این آشنایی شکل گرفت و با دیدگاه‌های یکدیگر آشنایی پیدا کردند متوجه این موضوع شدند که بازهم اصفهان باید عهده‌دار این میزبانی باشد. خوشبختانه این اتفاق افتاد تا اصفهان بازهم میزبان جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شد؛ به همین دلیل فکر می‌کنم باز کردن گذشته و اختلافاتی که وجود داشت نتیجه‌ای نخواهد داشت و هم‌اکنون باید به برگزاری جشنواره در اصفهان با قدرت و موفقیت بسیار و هم‌چنین تولیدات فیلم‌های سینمایی به‌خصوص با فیلم‌سازان اصفهانی کمک کرده تا بتوانیم نسل جدید سینماگران اصفهانی را به سینمای ایران معرفی کنیم.

۵۷۲۴۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درخواستی متفاوت از فیلمسازان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..