تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصویر روز ناسا: سحابی انعکاسی در جنوب کهکشان راه شیری

تصویر روز ناسا یک سحابی انعکاسی آبی رنگ درخشان و زیباست که در جنوب کهکشان راه شیری قرار دارد.

در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟

سحابی انعکاسی NGC ۲۶۲۶ در مرکز تصویر رنگارنگ امروز ناسا، عضو مجموعه‌ای بزرگ از ابرهای مولکولی غبارآلود است که به عنوان «یال مولکولی بادبان» (Vela) شناخته می‌شود.

این سحابی در کنار یک ابر غباری مرموز، توسط منطقه بزرگ H II region RCW 27 که هیدروژن را در طیف فروسرخ منتشر می‌کند، احاطه شده است.

سحابی NGC ۲۶۲۶ درواقع ابری از غبار بین‌ستاره‌ای است که نور آبی ستاره داغ و جوان مشهود در درون سحابی را منعکس می‌کند. کاوش‌های نجومی، بسیاری از ستاره‌های جوان دیگر و سحابی‌های مرتبط را در این منطقه ستاره‌ساز آشکار می‌کنند.

سحابی NGC ۲۶۲۶ حدود ۳۲۰۰ سال نوری از ما فاصله دارد. در آن فاصله، میدان دید تلسکوپی حدود ۳۰ سال نوری در امتداد خط الراس یال مولکولی بادبان قرار دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصویر روز ناسا: سحابی انعکاسی در جنوب کهکشان راه شیری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..