تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشدید رقابت در حوزه هوش مصنوعی؛ گوگل ۳۰۰ میلیون دلار در شرکت رقیب OpenAI سرمایه‌گذاری کرد

منابع آگاه از سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری گوگل در شرکتی به نام Anthropic خبر می‌دهند که روی چت‌بات اختصاصی کار می‌کند.

رقابت بین مایکروسافت و گوگل در حوزه‌ی هوش مصنوعی رفته‌رفته جدی‌تر می‌شود. درحالی‌که مایکروسافت از سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در OpenAI (خالق ChatGPT) خبر می‌دهد، گوگل احتمالاً سراغ شرکت دیگری رفته که توسط کارمندان سابق OpenAI بنیان‌گذاری شده است و با نام Anthropic شناخته می‌شود.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه، گوگل در اواخر سال ۲۰۲۲ در سکوت خبری حدوداً ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه به استارتاپ Anthropic تزریق کرد. گوگل در ازای پرداخت این مبلغ، ۱۰ درصد از سهام Anthropic را در اختیار گرفت. منابع آگاه می‌گویند به موجب قرارداد، Anthropic موظف است سرورهای ابری موردنیازش را از گوگل خریداری کند.

قرارداد تجاری بین گوگل و Anthropic تا حد زیادی مشابه همکاری بین مایکروسافت و OpenAI است. در قرارداد دوم، OpenAI داده‌های تحقیقاتی ارائه می‌دهد و مایکروسافت افزون‌بر تأمین چند میلیارد دلار بودجه‌ی مالی، دسترسی به پلتفرم ابری عظیمش را برای OpenAI ممکن می‌کند. این پلتفرم‌های ابری برای تعلیم دادن مدل‌های هوش مصنوعی ضروری هستند.

به ادعای فایننشال تایمز، Anthropic در حال کار روی چت‌باتی اختصاصی است که Claude نام دارد و احتمالا رقیب مستقیمی برای ChatGPT خواهد بود. Claude فعلا در مرحله‌ی بتای محدود به سر می‌برد.

مشخص نیست که گوگل در اقدامی مشابه مایکروسافت،‌ سرویس‌های هوش مصنوعی Anthropic وارد محصولاتش می‌کند یا نه. گوگل سال‌ها تخصص در توسعه‌ی مدل‌های زبانی هوش مصنوعی دارد و شاید نیازی به Anthropic نداشته باشد. یکی از انگیزه‌های احتمالی گوگل از سرمایه‌گذاری در Anthropic، رونق دادن به کسب‌‌و‌کار ابری است.

استارتاپ Anthropic در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان یک شرکت عام‌المنفعه توسط قائم‌مقام سابق تیم تحقیقات در OpenAI، بنیان‌گذاری شد. او شماری از پژوهشگران سابق OpenAI را در شرکت جدید استخدام کرد. یکی از این افراد تام براون، مهندس ارشد مدل زبانی GPT-3 است. گفته می‌شود براون در نتیجه‌ی انتقاد به تمرکز بیش از حد OpenAI روی تجاری‌سازی، از این شرکت جدا شده است.

شماری از پژوهشگران معتقدند که OpenAI با سرعت بیش از حد زیاد به توسعه‌ی هوش مصنوعی ادامه می‌دهد. این افراد انتشار عمومی ChatGPT را بدون استفاده از سیستم‌های حفاظتی مناسب و نبود نرم‌افزاری ویژه برای شناسایی متن‌های خلق‌شده با این چت‌بات، مورد انتقاد قرار دادند.

مدیرعامل گوگل گفته است این شرکت هفته‌ی آینده به جدیدترین دستاوردها در حوزه‌ی هوش مصنوعی اشاره می‌کند. احتمالاً در مراسم جدید گوگل شاهد معرفی چت‌بات رقیب ChatGPT خواهیم بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشدید رقابت در حوزه هوش مصنوعی؛ گوگل ۳۰۰ میلیون دلار در شرکت رقیب OpenAI سرمایه‌گذاری کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..