تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توافق فرانسه و ایتالیا برای ارسال سامانه «مامبا» به اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع فرانسه پس از تماس تلفنی جمعه شب سباستین لکورنو و گیدو کروستو وزرای دفاع فرانسه و ایتالیا اعلام کرد که گفتگو‌های فنی برای انتقال این سامانه نهایی شد.

به گزارش رویترز، این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود: ارسال این سامانه به اوکراین امکان می‌دهد تا از خود در مقابل پهپادها، موشک‌ها و حملات موشکی روسیه دفاع کرده و پوشش دفاعی گسترده‌ای بر قلمرو خود ایجاد کند.

سامانه پیچیده SAMP/T که «مامبا» نیز نامیده می‌شود، مشترکا توسط ایتالیا و فرانسه ساخته شده و می‌تواند همزمان ده‌ها هدف را رصد رهگیری و منهدم کند.

این سامانه تنها سیستم دفاعی ساخت اروپایی‌هاست که می‌تواند موشک‌های بالستیک را رهگیری و نابود کند.

اوکراین از متحدان غربی خواسته است تا سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری در اختیار کی‌یف قرار دهند.

این کشور در ماه نوامبر ۲۰۲۲ مشخصا خواستار دریافت مامبا از ایتالیا و فرانسه شده بود.

اوکراین در هفته‌های گذشته از غربی‌ها خواسته است تا تانک‌های مدرن و همچنین جت‌های جنگنده خود را در اختیار ارتش اوکراین قرار دهند.

غربی‌ها پس از اختلافاتی عمیق درباره ارسال تانک سرانجام به توافق رسیدند، اما موضوع انتقال جنگنده با مخالفت‌های گسترده‌ای در میان غربی‌ها مواجه شده است.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس گفت که ارسال جنگنده به اوکراین یک رویکرد درست نیست و لندن در این باره «تصمیم قطعی» نگرفته است.

لودوین دودندر وزیر دفاع بلژیک نیز اعلام کرد که بروکسل جنگنده‌های اف-۱۶ خود را به اوکراین نخواهد داد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توافق فرانسه و ایتالیا برای ارسال سامانه «مامبا» به اوکراین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..