تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بالن جاسوسی چین در آسمان آمریکا/ پکن ابراز تاسف کرد/ بلینکن سفر خود را به تعویق انداخت

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرده بود که یک بالن متعلق به چین را که مظنون به جاسوسی است بر فراز خاک ایالات متحده رصد کرده است.

بنا به گزارش‌ها این بالن در ارتفاع زیاد و بر فراز مراکز حساس در غرب آمریکا در حال پرواز بود. چین در واکنش به ادعای وزارت دفاع آمریکا تاکید کرده که این بالن یک ابزار تحقیقاتی هواشناسی بوده که از مسیر خود منحرف شده است.

در مقابل واشنگتن این بالن را یک ابزار نظارتی توصیف کرده است.

تصمیم وزارت خارجه آمریکا برای تعویق سفر آنتونی بلینکن به پکن در حالی اتخاذ شد که وزیر خارجه دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار بود چند ساعت بعد واشنگتن را به مقصد چین ترک کند. آنتونی بلینکن قرار بود روزهای یکشنبه و دوشنبه را در چین بگذراند.

به گفته مقام‌های آمریکایی آنتونی بلینکن و جو بایدن به این جمع‌بندی رسیدند که بهتر است سفر وزیر خارجه آمریکا در این مقطع زمانی انجام نشود.

مقامات چین از ورود بالن متعلق به این کشور به حریم هوایی آمریکا ابراز «تاسف» کرده‌اند و آن را رویدادی «ناخواسته» خوانده‌اند.

یکی از مقام‌های عالی‌رتبه وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود گفت که ورود بالن چینی «نقض آشکار و غیرقابل قبول حق حاکمیت آمریکا» است.

وی افزود که سفر آنتونی بلینکن به پکن هنگامی که «شرایط فراهم» باشد انجام خواهد شد.

این مقام آمریکایی در عین حال ابراز «اطمینان» کرد که واشنگتن ظرفیت حفظ گفتگو با پکن را دارد.

یکی از مقامات پنتاگون نیز گفته است که جنگنده‌های آمریکایی به این بالن بر فراز ایالت مونتانا نزدیک شدند. وی ظرفیت این بالن در جمع‌آوری اطلاعات را «محدود» توصیف کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بالن جاسوسی چین در آسمان آمریکا/ پکن ابراز تاسف کرد/ بلینکن سفر خود را به تعویق انداخت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..