تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیگار و تنباکو گران می شود

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوعش برای بررسی جزئیات لایحه بودجه سال آینده گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون، تعرفه گاز مصرفی تاسیسات گردشگری، صنایع دستی، آب درمانی، هتل‌ها مشابه تعرفه خدمات شد.

وی درباره مصوبه کمیسیون درباره مالیات دخانیات، افزود: اعضا درباره مالیات و حقوق ورودی دخانیات مصوب کردند که بر اساس آن از ابتدای سال آتی به قیمت خرده فروشی، برای هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ ۵۰ تومان، هر نخ سیگار با نشان بین المللی ۱۰۰ تومان ، هر بسته ۵۰ گرمی تنباکو قلیان داخلی ۲۰ هزار تومان، به عنوان مالیات و هر نخ سیگار وارداتی به مبلغ ۸۰۰ تومان و هر بسته ۵۰ گرمی تنباکوی قلیان وارداتی ۳۵ هزار تومان حقوق ورودی دریافت خواهد شد.

سخنگوی تلفیق ادامه داد: همچنین بر اساس تصمیم اعضای کمیسیون، شرکت‌های بیمه مکلف شدند مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را صرف فرهنگ سازی و کاهش تصادفات رانندگی کنند، البته این مبلغ هم به عنوان هزینه مالیاتی قابل قبول برای شرکتهای بیمه محاسبه می شود.

زارع درباره مصوبه کمیسیون در تبصره ۱۴ لایحه بودجه گفت: همچنین طبق مصوبه اعضا، بانک مرکزی مکلف شد تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ نسبت به مسدود کردن حساب های شرکت‌های تابع وزارت نفت نزد بانک‌های تجاری مربوط به منابع ناشی از فروش داخلی فرآورده‌های آنها اقدام کند. همچنین منابع مانده این حساب ها به حساب های خزانه داری کل کشور نزد بانک مرکزی منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به منابع ارزی تبصره هدفمندی یارانه‌ها، افزود:بر اساس این بند به دولت اجازه دادیم تا با نرخ «ای. تی. اس» و یا سامانه معاملات الکترونیکی تسعیر کند و منابع آن مستقیما به حساب سازمان هدفمندی یارانه ها واریز شود.

سخنگوی تلفیق با اشاره به موضوع افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده گفت: دولت میانگین ۲۰درصد افزایش حقوق را برای کارکنان در بودجه در نظر گرفته است برخی از نمایندگان معتقدند بطور مثال حقوق های بالای ۲۰ میلیون تومان درصد کمتری افزایش پیدا کند و حقوق های کمتر از ۱۲ الی ۱۳ میلیون درصد افزایش بیشتری داشته باشد.

زارع ادامه داد: در این بخش چند فرمول مد نظر قرار گرفته که این موارد را به کمیته مربوطه کمیسیون تلفیق ارائه دادیم ،امیدواریم آن چیزی که بر مبنای عدالت است مد نظر قرار گیرد و حقوق های پایین تر با توجه به نرخ تورم، افزایش بیشتری داشته باشند.

وی درباره احتمال افزایش سقف درآمدی لایحه بودجه سال آتی بیان کرد: بر اساس پیشنهادات در بخش درآمدی این امر طبیعی است که شاید نهایتا ۱ الی ۲ درصد سقف درآمدها افزایش پیدا کند و متناسب به آن باید برای هزینه ها هم تصمیم گیری شود.

سخنگوی تلفیق در ادامه درباره تحقق درآمدهای نفتی و مالیاتی در بودجه سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی براساس بودجه ۱۴۰۱ تقریباً به صورت صددرصد محقق شده و در سال آینده هم بر اساس پایه های جدید مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی، مالیات بر واردات خودرو، اخذ مالیات از اشخاص حقیقی تقریبا محقق خواهد شد.

زارع با اشاره به محاسبات دولت در زمینه تحقق درآمدهای نفتی ادامه داد: دولت نرخ ارز را در لایحه بودجه ۲۳۰۰۰تومان مد نظر قرار داده است.براساس مجوزی که پیرو سامانه معاملات الکترونیکی به دولت دادیم،باز هم درآمدهای پیش بینی شده از سوی دولت محقق می شود.

بیشتر بخوانید:

۳۵۲۲۰




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیگار و تنباکو گران می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..