تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جدول سایز لوله مانیسمان

لوله‌های مانیسمان گزینه‌های مستحکمی هستند و استانداردهایی هم برای تولید و عرضه‌شان در بازار در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله درباره لوله‌های مذکور و جدول سایز آنها بیشتر خواهید خواند. برای اینکه با استانداردهای تولید و جدول سایز لوله مانیسمان آشنا شوید، با ما همراه باشید.

لوله مانیسمان چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، لوله مانیسمان فاقد درز است و بدنه‌ای یک‌دست و بدون جوشکاری دارد. این ویژگی باعث می‌شود که برای انتقال مایعات و سیالات گزینه بسیار خوبی به‌شمار برود. برای جابه‌جایی گازها و موادی از این قبیل هم می‌توان روی لوله‌های بدون درز حساب کرد.

سایزهای مختلفی از لوله‌های مانیسمان تولید می‌شود که هریک برای کاربردی مشخص روانه بازار می‌شوند. در واقع، باید بگوییم که از هر سایز از این لوله‌ها نمی‌توان در هر صنعتی استفاده کرد و باید حتما متناسب با کاربرد و زمینه استفاده به سراغ گزینه مناسب و درست بروید.

رده لوله مانیسمان

لوله‌های مانیسمان را با رده دسته‌بندی می‌کنند. منظور از رده لوله چیست؟ رده یعنی ضخامت دیواره لوله‌ها. با وجود آن اندازه محصولات در این حوزه مشخص می‌شود. لوله‌های مانیسمان در رده‌های مختلف از جمله، ۲۰، ۴۰، ۶۰، ۸۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ تولید می‌شوند. ضخامت لوله‌هایی که رده بالاتری دارند از سایرین بیشتر است. لوله‌های ضخیم‌تر برای جابه‌جایی مایعات پرفشارتر، گزینه‌های مناسب‌تری به‌نظر می‌رسند. بنا به کاربردی که از هر لوله انتظار می‌رود، باید دست به انتخاب مناسب زده شود. ارزش و اهمیت رده‌های ۲۰، ۴۰ و ۸۰ در صنایع مختلف بیشتر از موارد دیگر است و در صنایع گوناگون از آنها استفاده زیادی می‌شود.

سایز و استانداردهای لوله مانیسمان چیست؟

لوله‌های مانیسمان براساس طول لوله، ضخامت دیواره و قطر خارجی تقسیم‌بندی‌هایی دارند. این مشخصه‌ها می‌تواند راهی برای شناسایی لوله‌ها در زمینه‌های کاربردی مناسب باشد. قیمت لوله مانیسمان هم با در نظرگرفتن همین ویژگی‌های قابلیت تخمین و ارزیابی پیدا می‌کند.

با دانستن این سه ویژگی است که می‌توانید بیشینه فشار قابل‌تحمل لوله‌های بدون درز را هم محاسبه کنید. در نتیجه، آگاهی از استانداردها و مشخصات لوله‌های مذکور اهمیت زیادی دارد. انواع لوله‌های مانیسمان پرکاربرد به‌شرح زیر هستند:

لوله مانیسمان رده ۲۰ لوله مانیسمان رده ۴۰ لوله مانیسمان رده ۸۰ لوله مانیسمان رده ۲۰

این دسته از لوله‌ها دارای ضخامت و وزن کمتری نسبت به محصولات مشابه دیگر هستند. این مشخصات باعث می‌شود که مقاومتشان در مقابل فشار مایعات آنچنان بالا نباشد. با این حال، برای جابه‌جایی مایعات و گازهایی کم‌فشار می‌توان از این محصولات استفاده کرد.

لوله‌های بدون درز رده ۲۰ با طول ۶ یا ۱۲ متر تولید می‌شود. ضخامت این لوله‌ها هم از حدود ۲٫۵ تا ۱۲٫۷ میلی‌متر است. لوله‌های رده ۲۰ در خطوط داخلی سازه‌ها و برای انتقال گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند. وزنشان هم در بازه‌ای میان ۸ تا تقریبا ۱۵۰ کیلوگرم است.

در ادامه جدول سایز لوله مانیسمان رده ۲۰ را مشاهده می‌کنید:

جدول سایز لوله مانیسمان رده ۲۰

لوله مانیسمان رده ۴۰

پرکاربردترین لوله از میان لوله‌های بدون درز، لوله مانیسمان رده ۴۰ است. ویژگی شاخص این لوله مقاومت و استحکام زیادی است که دارد. از این لوله‌ها در صنایع غذایی و دارویی مختلف استفاده می‌شود. وزن لوله‌های رده ۴۰ حدود ۷٫۵ تا ۹۳ کیلوگرم است.

ضخامتشان هم تقریبا از ۲.۷ تا ۶ میلی‌متر تغییر می‌کند. لوله مانیسمان رده ۴۰ برای استفاده در صنایع گوناگون رواج زیادی دارد. در واقع، این محصول از موارد پرکاربرد است. برای برنامه‌ریزی درباره خرید این لوله باید با قیمت لوله مانیسمان ۴۰ در بازار هم به‌خوبی آشنا باشید چون از موارد پرکاربرد و پرتقاضا به‌شمار می‌رود.

جدول سایز لوله مانیسمان رده ۴۰ را در زیر مشاهده می‌کنید:

جدول سایز لوله مانیسمان رده ۴۰

استانداردهای مختلف برای تولید لوله مانیسمان چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، استانداردهای گوناگونی برای تولید لوله‌های بدون درز در نظر گرفته می‌شود. این معیارهای جهانی به سهولت انتخاب و خریدوفروش محصولات مذکور کمک شایانی می‌کنند و از جمله آنها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

استاندارد DIN؛ به این معیار جهانی برای اطلاع‌رسانی درباره قوانین استفاده از محصول و ابعاد آن توجه می‌شود. دست‌اندرکاران صنایع مختلف می‌توانند با در نظرگرفتن تجربه‌هایشان به این استاندارد چیزهایی اضافه و نظرشان را برای بهینه‌سازی آن مطرح کنند. استاندارد ASTM؛ از این معیار برای تولید لوله‌های کم‌فشار استفاده می‌شود و خود دارای تعداد زیادی زیرمجموعه است. استاندارد ASME؛ برای انتقال سیالاتی با فشار و دمای بالا از این استاندارد در تولید لوله‌ها استفاده می‌شود. با وجود این معیار و استاندارد است که مشخص می‌شود، هر نوع فشاری به چه لوله مانیسمانی احتیاج دارد. استاندارد API؛ از این استاندارد هم به‌طور اختصاصی برای صنایع نفت و گاز استفاده می‌شود. سیالاتی که در این حوزه جابه‌جا می‌شوند، بسیار خطرناک و قابل‌اشتعال هستند. انتخاب لوله مناسب برای حمل آنها نیازمند در نظرگرفتن استانداردهایی نظیر API است. در این صورت، ایمنی و بهینه‌سازی فرایندها مقدور می‌شود. در آخر

برای آگاهی از خرید لوله و اطلاع از قیمت لوله‌های مختلف مانیسمان و مقاطع دیگر باید قیمت آنها را زیر نظر بگیرید. رصد بازار به شما کمک می‌کند که خرید بهتری داشته باشید و هزینه‌هایتان را راحت‌تر مدیریت کنید.

آیا مراجعی برای استعلام‌گیری قیمت‌ها و بررسی نوساناتشان وجود دارد؟ باید بگوییم که بله! یکی از این پایگاه‌ها هم شرکت آیرومارت (پیشرو صنعت نفت آسیا) است. این شرکت که سابقه‌ای طولانی در حوزه تأمین و بازرگانی مقاطع فولادی هم دارد، به کاربران کمک می‌کند که به‌سادگی به مرجعی قابل‌اعتماد، دقیق و به‌روز درباره قیمت محصولات فولادی و فلزی دسترسی داشته باشند.

برای تماس و ارتباط با این شرکت می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

با شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید. به وبسایت iromart.com مراجعه کنید.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جدول سایز لوله مانیسمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..