تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امام جمعه اردبیل: حادثه پیش آمده نباید بر روابط دو کشور سایه افکند

آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با بیان این مطلب افزود: این اقدام را با اشد عبارات محکوم می‌کنیم همچنان که پلیس و وزارت خارجه اعلام کردند این حادثه انگیزه شخصی و خانوادگی داشته و نباید بر روابط دو کشور سایه افکند.

وی در ادامه با انتقاد از افزایش قیمت گوشت و تعطیلی دامداری‌ها خطاب به مسئولان ذیربط گفت: آن زمان که با حذف ارز ترجیحی قیمت نهاده‌های دامی مثل جو و علوفه “کپک” “کاه” افزایش یافت و دامداران در روستاها و قشلاقات مجبور به حذف دامداری شدند چرا پیش‌بینی نکردید با تعطیلی دامداری‌ها در روستاها و قشلاقات قیمت گوشت به شدت بالا می‌رود؟

وی ادامه داد: آن زمان که اکثر دامداران حتی دام‌های مولد را به بازار ریختند و قیمت گوشت پایین آمد چرا متوجه نشدید این اقدام آنها بازار سیاهی را در پی دارد؟

امام جمعه اردبیل افزود: اگر متوجه شدید و کاری نکردید جرم بزرگی را مرتکب شده‌اید و اگر نتوانستید پیش‌بینی کنید پس شما در کار کشاورزی تخصص ندارید، هم‌اکنون در میادین شهرهای بزرگ، گوشت خارجی پخش می‌شود، اگر ارز آن را به دامداران می‌دادید آیا با یک تیر دو نشان نمی‌زدید؟ اکثر عشایر و ساکنان مناطق عشایری به علت کمبود و گرانی نهاده‌های دامی، کمبود آب شرب و عدم صرفه اقتصادی نگهداری احشام، حتی دام‌های مولد و آبستن خود را به ناچار می‌فروشند.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد:برخی مسئولان با قصور خود در تامین یک کالای ضروری همه چیز را بر باد می‌دهند.

وی افزود: این انقلاب حیف است که شان آن به خاطر چند قلم کالای ضروری شکسته شود و غرور مقدس ملت انقلابی جریحه دار شود؛ من از شخص رئیس جمهور می‌خواهم در خصوص چند قلم کالای ضروری که سفره اقشار ضعیف و متوسط با آنها آباد است، درایت به خرج دهند، اگر اقلام ضروری تامین شود ملت ما در خصوص کالاهای تشریفاتی روی عزت کشور معامله نمی‌کنند و داغ فراموش نشدنی را به قلب دشمن غدّار می‌گذارد.

در ادامه آیت الله عاملی با تجلیل از کمک‌های اهالی استان اردبیل به ستاد دیه اظهار کرد: در ۱۰ ماه اول امسال بیش از ۹ میلیارد تومان به ستاد دیه جهت آزادی زندانیان مالی کمک کردند. این نشان می‌دهد استان از ریشه‌های بزرگ عاطفی، انسانی و دینی برخوردار است و این هم افتخار بزرگی برای استان و ظرفیت عظیمی برای کارهای عام المنفعه است و بیش از ۱۷ میلیارد تومان نیز طلبکاران عفو کرده‌اند که جداً جای تحسین و تشکر دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با انتقاد از گران‌فروشی و احتکار برخی کالاها در بازار خاطرنشان کرد: هم‌اکنون که دشمن می‌خواهد کشور ما را از روی نقشه حذف کند هرگونه احتکار و گران فروشی خنجر از پشت به کشور و به ملت است. نباید گفت اگر بفروشم نمی‌توانم دیگر به این قیمت بخرم با خداوند معامله کنید بفروشید در این صورت قطعاً اثر معامله با خدا را می‌بینید تجارت با خداوند یک فرق مهم با تجارت عادی دارد هر تجارتی ممکن است سود دهد یا ضرر داشته باشد اما خداوند در تجارت خود می فرماید:” یَرْجُونَ تِجَارَةً لَنْ تَبُورَ ” ( امید تجارتی دارند که هرگز زیان و زوال نخواهد یافت).

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به سوزاندن قرآن در سوئد و هلند به تبیین ابعاد این امر پرداخت و اظهار کرد: هم آتش زدن قرآن و هم اهانت به مقام معظم رهبری در نشریه شارلی ابدو فرانسه هر دو از یک مشرب و منهل آب می‌خورند و آن مشغول و غافل کردن مردم دنیا مخصوصاً مسلمان‌ها از توجه به جنایات سنگینی است که این روزها دولت تندرو و متشدد نتانیاهو در فلسطین اشغالی مرتکب می‌شود.

وی همچنین در ادامه با خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی شما با تعداد زیادی استیضاح را امضاء می‌کنید و به هیأت رئیسه تحویل می‌دهید چرا در روز رای‌گیری تعداد امضاء کنندگان نصف می‌شود اگر وزیر واقعاً جای استیضاح دارد چرا کوتاهی کردید و اگر شایسته استیضاح نیست چرا استیضاح او را امضا کردید؟

خطیب نماز جمعه اردبیل با بیان اینکه این کار شما به حیثیت نظام اسلامی که محصول خون هزاران هزار شهید است صدمه می‌زند، گفت: در یک نگاه خوش‌بینانه شما برای شهر خودتان امتیاز گرفتید و از استیضاح منصرف شدید اما آیا اخذ امتیاز برای شهر کار نماینده است؟ یا اینکه کار اصلی شما تصویب قوانین مترقی، نظارت بر حسن اجرای قانون و آوردن طرح‌های کلانی است که کشور را به سکوی پیشرفت تبدیل کند و آیا راه اخذ امتیاز صدمه به نظام اسلامی با استیضاح ابزاری است؟

خطیب جمعه اردبیل در خاتمه گفت: انتخابات مجلس در سال آینده برگزار می‌شود اینگونه حوادث هشدار بزرگی است و به همه ما می‌گوید که در انتخاب افراد برای اصلی‌ترین مرکز حساس تصمیم گیری کشور دقت کامل کنیم و بدون لحاظ مشارب سیاسی امانت را به صاحب امانت بسپاریم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امام جمعه اردبیل: حادثه پیش آمده نباید بر روابط دو کشور سایه افکند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..