تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علم الهدی: اینکه هر حرکتی نظام بکند را نقد بکنید، این تخریب است / مقدسات نظام را به باد حمله می گیرند، اما اینها «فی قلوبهم مرض» هستند / هر قدم و طرحی برای معیشت و اقتصاد توسط دشمن خنثی می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه مشهد گفت: این‌که اقتصاد، فرهنگ و هر حرکتی نظام انجام داد را به باد نقد بکشند، تخریب است و تخریب درست نیست، این‌هایی که لبه تیز نقد را به طرف تخریب نظام بردند، بدانند در زمین دشمن بازی می‌کنند، به نفع دشمن قدم برمی‌دارند و از نوشته، حرکت‌ها و اظهارات آنان دشمن راضی می‌شود.

به گزارش «انتخاب»؛ حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: زمانی جنگ مربوط به مرزها بود و با انفجار بمب و شلیک گلوله سنجیده می‌شد اما امروزه علیرغم پایان یافتن جنگ نظامی، ابعاد پیچیده‌تر و شدیدتری از جنگ در زندگی ما جریان دارد و نه‌تنها خانه‌ها، جان‌ها و سرزمین ما بلکه حتی رزق سفره ما و هستی سلامتی ما را در معرض تهاجم و مقابله قرار گرفته است.

وی افزود: در این شرایط، دستگاه‌های برنامه‌ریزی مجلس و دولت دست به انجام عملی می‌زنند تا وضعیت اقتصاد کشور را بهبود ببخشد اما بلافاصله دشمن با ایادی داخلی و خارجی خود بر همان اقدامات دست می‌گذارد و آن را خنثی می‌کند و این وضع از مسائل اقتصادی گرفته تا حتی موضوعات امنیتی وجود دارد. ملت ما هم در برابر این موضوع دو دسته هستند؛ دسته‌ای که از اساس متوجه ماجرا نیستند و به خاطر گرانی‌ها، نظام را مقصر می‌دانند و دسته دوم که از وجود شرایط جنگی در کشور آگاه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به آیات 12 و 22 سوره مبارکه احزاب خاطرنشان کرد: وقتی در جنگ احزاب، یهودیان و مشرکان قریش مصمم شدند که به مدینه حمله کنند و پیامبر(ص) و یارانش را از بین ببرند، این موضوع هم‌زمان با فراگیرشدن فقر به‌صورت سراسری در میان مسلمانان بود؛ تا جایی که در جریان حفر خندق پیرامون شهر، وجود اقدس نبی مکرم اسلام(ص) خود سنگ به شکم بسته بودند و مسلمانان هم وضع بهتری نسبت به پیامبر(ص) نداشتند. در همچنین موقعیتی، کفار قریش و یهودیان پس از هزاران سال با هم متحد شدند تا اسلام را براندازی کنند و بر همین اساس، لشکر 10 هزارنفره و بسیار مجهزی تشکیل شد که مسلمانان در مواجهه با آن، دو دسته شدند.

او ادامه داد: قرآن می‌فرماید «وَإِذْ یَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ إِلَّا غُرُورًا» یعنی دسته اول همان افراد سست ایمان بودند که با مشاهده لشکر کفار بلافاصله اظهار پشیمانی کردند و گفتند که خدا و رسولش به ما دروغ گفتند. بااین‌حال، قرآن می‌فرماید «وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِیمَانًا وَتَسْلِیمًا» یعنی دسته دوم هم کسانی بودند که مشاهده لشکر احزاب جز بر ایمانشان نیفزود و حتی در برابر لشکر مجهز کفار و یهودی‌ها هم اظهار کردند که همان وعده خدا و رسول(ص) است و باور داشتند که دشمن شکست خواهد خورد و ذلیل خواهد شد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: وضعیت امروز ما در برابر دشمن مشابه با همان وضعیت احزاب است؛ آن‌هایی که خدا را باور نکردند، انقلاب را وابسته به قدرت امام زمان(عج) نمی‌دانند، آن‌هایی که برایشان همیشه قدرت و سیاست مطرح است و اهمیتی به شوکت اسلام و پیشرفت جامعه مسلمانان نمی‌دهند، امروز در مواجهه با هجمه دشمن به دین و ایمان و قرآن ما، اکنون باور کرده‌اند که ما شکست خورده‌ایم و قرار است نظام و همه تدابیر ما خنثی شده و آن‌ها بر ما مسلط شوند.

وی تأکید کرد: همین‌ها امروز در روزنامه‌هایشان شروع به کارشکنی در کار دولت و نظام کرده‌اند، مقدسات نظام را به باد حمله گرفته‌اند، در تحلیل‌های سیاسی‌شان در زمین دشمن بازی می‌کنند و هیچ ابا و امتناعی هم ندارند. این‌ها مصداق همان «وَالَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ» هستند و در برابرشان، متدینان، مومنان، بسیجیان، انقلابی‌ها و ملت ولایی ما قرار دارد که باور دارند این وعده صادق خدا، ولی خدا و رهبر معظم انقلاب است و دشمن در این تهاجم نابود خواهد شد.

علم‌الهدی ضمن تشریح ابعاد برنامه راهبردی دشمن در تقابل با اسلام و قرآن گفت: دشمن امروز به‌صورت هم‌زمان دو راهبرد را در دستور کار دارد؛ یکی سنجش حساسیت مسلمانان در برابر هتاکی به مظاهر دین که در قالب آتش زدن قرآن پیش چشم انظار عمومی، نمود پیدا می‌کند و از سوی دیگر، یک سازمان نظامی که در قانون اساسی کشور به رسمیت شناخته شده و به‌عنوان یک نهاد دفاعی از حیثیت و هویت ملت ما محسوب می‌شود، این سازمان نظامی را به‌عنوان یک نهاد تروریستی می‌شناسند تا قرآن و مدافع از قرآن را هم‌زمان هدف قرار دهند.

وی ابراز کرد: آن‌ها می‌خواهند که به جای جمهوری اسلامی، خود اسلام و قرآن را به جنگ بیاورند. دشمن با همه قدرت و توان به میدان آمده و در برابر چشم دو میلیارد مسلمان، کتاب آسمانی آن‌ها را آتش می‌زند تا ببیند چه کسانی اظهار ناراحتی می‌کنند و چه کسانی در جریان اعتراض به این جریان، عملی انجام نمی‌دهند. به‌موازات این، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان تنها نیروی مدافع قرآن در عالم را هم تروریست معرفی کردند تا هر حرکتی در دفاع از اسلام و قرآن انجام داد، تروریستی محسوب شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، وقایع اخیر اروپا در قرآن سوزی و پیشنهاد تروریستی دانستن سپاه را مظاهر اعلام جنگ با اسلام، قرآن و دین خدا خواند و بیان کرد: در این عرصه، مهم شناخت ماست و باید هم دشمن را بشناسیم و هم ملاک دشمنی او را شناسایی کنیم. حقیقت این است که دشمن، دشمن است و هر کار بتواند در تقابل با ما انجام می‌دهد اما از این قضایا باید دانست که این دشمن نه قابل‌مذاکره است، نه قابل صلح است، نه قابل دست دادن است، نه قابل تواضع و خضوع است و جز جنگ با او در دفاع از دین و اسلام، هیچ راه دیگری نداریم.

وی «قرآن سوزی» و «تروریست دانستن سپاه مدافع قرآن» را دو راهبرد نزدیک به هم دانست و افزود: دو سال قبل، مقابل مسجد هامبورگ در آلمان قرآن را به آتش کشیدند و اکنون هم در سوئد این کار را تکرار کردند. بحث امروز این است که نه‌تنها اسلام هدف قرار گرفته بلکه جمهوری اسلامی و نیروی نظامی رسمی آن به‌عنوان نیروی دفاعی اسلام را هم تروریست اعلام کردند تا جریان دفاع از دین به‌کلی در عالم سرکوب شود.

 علم‌الهدی خاطرنشان کرد: سازمان نظامی رسمی یک کشور چطور تروریست می‌شود؟ این ملت در هر جا که سیل آمده، با چشم خود بسیجی و سپاهی دیده‌اند که زندگی مردم را از میان گل‌ولای بیرون کشیده است. این ملت در هر جا که زلزله آمده، با چشم خود بسیجی و سپاهی دیده‌اند که مردم را از زیر آوار بیرون کشیده‌اند. هر جا محبت، عاطفه، عشق و اخلاص بود، مردم آن‌ها را از سپاه دیده‌اند اما اکنون دشمن با تمام جسارت کفرآمیز خود، این سپاه را تروریستی دانسته است.

وی ادامه داد: آن روز که هواپیمای مسافربری ما بر فراز خلیج‌فارس به دست آمریکایی‌ها ساقط شد، عده‌ای از بزرگان نزد امام(ره) مشرف شدند و امام آن‌جا فرمود که برای آمریکا، ساقط کردن یک هواپیمای مسافربری مایه آبروریزی بود و آن‌ها هم می‌دانستند اما این اتفاق افتاد تا آن‌ها به ما اعلام کنند که در مبارزه با ما هیچ ملاحظه‌ای ندارند و هیچ‌چیز از حقوق بشر گرفته تا رضایت مردم، مانع از توطئه‌هایشان نمی‌شود و امروز نیز آتش زدن قرآن و تروریست خواندن سپاه، نشان از همین مسئله دارد.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که در وضعیت امروز معیشت و اقتصاد، هر قدم و طرحی که برداشته می‌شود، به دست دشمن خنثی می‌شود و برخی سودجویان در زمین دشمن بازی می‌کنند، گفت: امروز در این کشور، در کارشکنی‌ها و ایجاد اختلال اقتصادی در خط سودجویی، همه بدانند که هر دستگاه و شرکتی که کاری بکند که مسلمانان از آن متضرر شوند اما سود آن عمل به جیب آن دستگاه یا شرکت برود، خواسته یا ناخواسته سرباز پیاده‌نظام آمریکا و اروپایی است که قرآن را به آتش کشیده‌اند.

علم‌الهدی با تأکید بر این‌که نقد مایه پیشرفت است، خاطرنشان کرد: نقد کشور را پویا و زنده می‌کند اما نه دشمنی و تخریب؛ این‌که آدم‌ها در جایگاه نقد بایستند، نظام را تخریب کنند و با نقدهای ناآگاهانه، جلوی حرکت‌های اصلاحی، اقتصادی و معیشتی را بگیرند، دشمنی و عداوت است.

وی گفت: این‌که اقتصاد، فرهنگ و هر حرکتی نظام انجام داد را به باد نقد بکشند، تخریب است و تخریب درست نیست، این‌هایی که لبه تیز نقد را به طرف تخریب نظام بردند، بدانند در زمین دشمن بازی می‌کنند، به نفع دشمن قدم برمی‌دارند و از نوشته، حرکت‌ها و اظهارات آنان دشمن راضی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که مردم باید این واقعیت‌ها ما بدانند و از مردم ما بالاتر، مسؤولان نیز باید بدانند، تصریح کرد: متأُسفانه برخی مسؤولان نیز متوجه نیستند که در میدان جنگ و در حال مبارزه با دشمن هستیم، دشمن در خط براندازی و ستیز با ما است، نفهمیدن آنان به کشور ضربه می‌زند.

وی با اشاره به رشادت‌های پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه‌های مقابله با تروریست‌های تکفیری، ابراز کرد: در طول چند سال، سپاه با تروریست‌هایی که براندازنده نظام رسمی عراق و سوریه بود، مبارزه و از آنان دفاع کرد، ما در این مسیر بزرگ‌ترین سرمایه ]دفاعی[ کشور را از دست دادیم و آن هم شهید حاج قاسم سلیمانی بود؛ او کسی برای ما و نظام بود که اگر همه تجهیزاتمان را از دست می‌دادیم، آن‌قدر ضرر نمی‌کردیم که با از دست دادن حاج قاسم سلیمانی ضرر کردیم.

علم‌الهدی با بیان این‌که ما حاج قاسم را در راه مقابله با تروریست‌های تکفیری در عراق وسوریه از دست دادیم، یادآور شد: امروز که اتحادیه اروپا آمده و می‌گوید می‌خواهیم سپاه را تروریست معرفی کنیم، نه دولت و نه ملت عراق و سوریه هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند!

وی افزود: وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی ما باید این گلایه را به عزیزان ما که کشورهای دوست ما هستند و ما هم از آنان با منتهای قدرت دفاع کردیم، بفهماند که این سکوتشان در مقابل موضع اتحادیه اروپا، سکوتی است که بوی بی‌تفاوتی می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری این‌که ما هنوز در مملکتمان شهید مدافع حرم تشییع می‌کنیم، اظهار کرد: درست نیست که بچه‌هایمان بروند در عراق و سوریه شهید شوند و دولت‌ها و مردم آنان در مقابل حرکتی که اتحادیه اروپا انجام می‌دهد، هیچ عکس‌العملی از خودشان نشان ندهند؛ این گلایه به حق هست و این گلایه را دستگاه دیپلماسی و جریان روابط بین‌الملل ما به آنان برسانند.

وی گفت: ما ملت مفت‌بازی نیستیم که بی‌هدف و بیهوده یک جا دست به حرکت‌های دفاعی بزنیم، ما می‌خواهیم از اسلام دفاع کنیم، هرکجا اسلام را در خطر ببنیم دفاع می‌کنیم اما در مقابل، کسانی که از این دفاع ما استقلال، آرامش و امنیت خودشان را حفظ کردند، درست نیست در مقابل تهاجم جهانی نسبت به ما و محور اقتدار نظام ما که سپاه پاسداران است، بی‌تفاوت بایستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علم الهدی: اینکه هر حرکتی نظام بکند را نقد بکنید، این تخریب است / مقدسات نظام را به باد حمله می گیرند، اما اینها «فی قلوبهم مرض» هستند / هر قدم و طرحی برای معیشت و اقتصاد توسط دشمن خنثی می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..