تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش تلفات خرس قهوه‌ای در مازندران

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران در خصوص خرس قهوه‌ای، گفت: زیستگاه خرس قهوه‌ای درمناطق کوهستانی مازندران است و رها شده در طبیعت تصویر زیبایی را ایجاد می‌کند.

کرووس ربیعی با اشاره به اینکه اینگونه گوشتخوار با جثه‌ای بزرگ مورد توجه محیط‌بانان است و از این جمعیت صیانت می‌شوند، اظهار کرد: مازندران ۲۰ منطقه حفاظت شده و ۵۰ پاسگاه محیط‌بانی دارد که تمام گونه‌های حیات وحش درکنترل حفاظت محیط زیست استان قراردارند.

وی با اظهاراینکه اینگونه پستاندار به لحاظ جثه بزرگ ( خرس قهوه‌ای ) نیازمند حفاظت بیشتری است، تصریح کرد: مشاهدات نشان داده که خرس قهوه‌ای دارای جمعیت خوبی است و از غرب تا شرق مازندران پراکنده هستند اما شمار خاصی از لحاظ آماری در استان نداریم.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران، خاطرنشان کرد: برخی تعارضات وجود دارد که به زنبورداران، دام‌داران و کشاورزان تاکید کردیم در فصل بهار و تابستان با دیدن خرس قهوه‌ای به محیط‌بانی اطلاع دهند تا مورد آزار و تهدیدات انسانی قرار نگیرند.

ربیعی با اشاره به اینکه سالانه شاهد تلفات ۳ تا ۴ مورد خرس قهوه‌ای در مازندران بودیم که اغلب به صورت تصادفات جاده‌ای، شکارغیرمجاز، دام‌ و تله بوده است، گفت: خوشبختانه

در سال‌های اخیر آمار وقایع مرگ و میر این گونه پستانداران (خرس قهوه‌ای) در مازندران کم شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش تلفات خرس قهوه‌ای در مازندران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..