تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت آمریکا یک گروه باج‌افزاری بزرگ را منحل کرد: «ما هکرها را هک کردیم»

وزارت دادگستری ایالات متحده در عملیاتی مشترک با دولت آلمان، وب‌سایتی را که روی سرورهای دارک‌نت میزبانی می‌شد و به گروه هکری Hive (فعال در توسعه‌ی باج‌افزار) تعلق داشت، مسدود کرد. آمریکا می‌گوید Hive مسئول بیش از ۱٬۵۰۰ حمله‌ی سایبری علیه شرکت‌های مختلفی است که ۷۰ مورد از آن‌ها در خاک آلمان فعالیت می‌کنند.

مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، در بیانیه‌ای می‌گوید وزارت دادگستری این کشور شب گذشته یک شبکه‌ی بین‌المللی باج‌افزاری را که مسئول دریافت صدها میلیون دلار باج از قربانیان بودند، منحل کرد. آمریکا برای مسدود کردن وب‌سایت گروه Hive با نهادهای مجری قانون در کشورهای آلمان و هلند همکاری کرد.

به گفته‌ی وزارت دادگستری ایالات متحده، مسدود شدن وب‌سایت Hive باعث شده ۱۳۰ میلیون دلار باج‌خواهی این گروه هکری خنثی شود.

لیزا موناکو، قائم‌مقام دادستان کل آمریکا، می‌گوید: «ما هکرها را هک کردیم.»

اداره‌ی تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) موفق شد حمله‌ای باج‌افزاری به بیمارستانی در لوئیزیانا و یک مدرسه در تگزاس را خنثی کند. هکرها در این دو نمونه خواستار میلیون‌ها دلار باج شده بودند.

مقامات آمریکا فعلا از هویت اعضای گروه Hive پرده‌برداری نکرده‌اند و می‌گویند که تحقیقات همچنان ادامه دارد.

به گزارش دویچه‌وله، مشتریان Hive از نرم‌افزار و خدمات مختلف این گروه برای نفوذ به سیستم‌های اداری و قفل کردن آن‌ها استفاده می‌کردند. در این نوع حملات، باج‌افزار به سیستم تزریق می‌شود و تا زمان پرداخت نشدن باج (غالبا در قالب رمزارز) امکان دسترسی به سیستم وجود نخواهد داشت. در صورت موفق بودن حمله، Hive و مشتریانش مبلغ دریافت‌شده از قربانیان را تقسیم می‌کردند.

در صورت پرداخت نشدن باج توسط سازمان‌های قربانی، Hive اطلاعات محرمانه‌ی آن‌ها را در اینترنت فاش می‌کرد. آمریکا می‌گوید شرکت Tata Power در هند، شرکت Media Markt در آلمان، سرویس سلامت عمومی کاستاریکا، شرکت دولتی نفت و گاز اندونزی و چندین بیمارستان در آمریکا جزو قربانیان گروه Hive بوده‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت آمریکا یک گروه باج‌افزاری بزرگ را منحل کرد: «ما هکرها را هک کردیم»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..