تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روسیه؛ اعتراض با دسته گل علیه جنگ اوکراین

گذاشتن دسته گل کنار مجسمه شاعر اوکراینی در مسکو، به روش جدید اعتراض مخالفان جنگ در روسیه تبدیل شده است.

به گزارش عصرایران، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت به تازگی اعتراض علیه جنگ روسیه ضداوکراین با گذاشتن گل در مکان های معینی در مسکو گسترش یافته است. برداشتن این گل ها و مقابله با این نوع از اعتراض ها هم به یکی از کارهای پلیس و نیروهای امنیتی روسیه تبدیل شده است.

روزنامه نیویورک در گزارشی با تیتر " در مسکو... اعتراض با گل علیه جنگ در اوکراین" نوشت: خودروهای پلیس در هر جایی در مسکو گشت می زنند و مراقب هستند به ویژه مجسمه شاعر زن اوکراینی که به مکان مشهوری برای حضور ساکت اما عاطفی مخالفان جنگ تبدیل شده است.

این تصویر فعلی از پایتخت روسیه مسکو است که در گزارش مشترکی به قلم "والری هوبکینز" خبرنگار نیویورک تایمز و عکاس آلمانی روسی "نانان هایتمن" (که هم اکنون در مسکو زندگی می کند) آمده است.

 در این گزارش آمده است: از زمانی که 10 روز قبل، موشک ارتش روسیه به ساختمان مسکونی در شهر دنیپرو اوکراین اصابت کرد و منجر به کشته شدن 46 نفر و زخمی شدن 80 تن شد برخی ساکنان مسکو برای گذاشتن دسته گل و برخی نمادها و عکس هایی از ساختمان تخریب شده در پای مجسمه "لسیا یوکراینکا" شاعر و نویسنده زن اوکراینی در مسکو اقدام می کنند. او در دهه های پایانی امپراتوری روسیه زندگی می کرد. این مجسمه به نماد و محلی برای تجمع مخالفان جنگ در روسیه تبدیل شده است.

مسکو - دسته گل های مخالفان جنگ پای مجسمه "لسیا یوکراینکا" شاعر اوکراینی - رویترز

اعتراض علیه جنگ اوکراین با گل
 این بزرگترین تلفات در یک ضربه از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین در 11 ماه قبل تاکنون است. بعد از این اتفاق، شماری از فعالان روس برای بیان اندوه و شرم و مخالفت با جنگ روسیه علیه اوکراین از این روش استفاده می کنند اما ماموران این دسته های گل را بر می دارند. 

"تاتینا کروبینا" 28 ساله به همراه گروه کوچکی از دوستانش هفته قبل برای گذاشتن دسته گل رفت. او گفت :"در این شرایط، این جنگ صامت ماست". 
این وضعیت اعتراض به جنگی است که روسیه از 11 ماه قبل تاکنون آغاز کرده است. 

 گزارش های منتشر شده نشان می دهد اعتراض با دسته گل در چند شهر دیگر روسیه هم مشاهده شده است. آنها از شبکه های اجتماعی برای بروز این اعتراض خود استفاده می کنند.

دو نویسنده گزارش اضافه کردند: جنگ دسته گل، اعتراض علیه جنگ روسیه ضداوکراین است. با وجود مجازات های دولت روسیه علیه منتقدان جنگ، برای خیلی از روس ها گذاشتن دسته گل فرصتی برای اظهار مخالفت بدون دستگیری و مجازات است.

برای روس های مخالف و منتقد دولت که در این کشور زندگی می کنند گذاشتن دسته گل به آنها یادآور می شود در مخالفت با جنگ، تنها نیستند. حتی با وجود افزایش تبلیغات تایید کننده جنگ و استفاده بیش از پیش از دو حرف زد Z  و ويي V  در ساختمان های دولتی. این دو حرف نشانه حمایت از ارتش روسیه و جنگ این کشور علیه اوکراین است. نظامیان و واحدهای ارتش روسیه در جنگ علیه اوکراین از این دو حرف استفاده می کنند.

اعتراض علیه جنگ اوکراین با گل

گذاشتن گل زیر مجسمه شاعر و نویسنده اوکراینی در مسکو، نشانه ای است که همچنان افرادی در روسیه از شجاعت اعتراض برخوردارند. الکساندر بیلوچوف روزنامه نگار روس گفت: این وسیله ای است که به مردم اوکراین نشان دهیم همچنان افرادی در روسیه هستند که آنچه می گذرد را فراموش نمی کنند و آنها تنها نیستند.

البته همین گذاشتن گل هم می تواند با مجازات هایی روبه رو شود. 7 نفر در هفته گذشته به همین دلیل بازداشت شدند. پلیس مسکو تلاش کرد از عکاسی و فیلمبرداری مردم از این مجسمه خودداری کنند. پلیس برخی دیگر از حاضران در نزدیکی این مجسمه را هم مجبور کرده بود عکس های خود را حذف کنند با این حال هر روز تعداد افرادی که به نزدیکی این مجسمه می آیند بیشتر می شوند.

برخی معترضان ضدجنگ هم تلاش می کنند به صورت تک تک و جدا از یکدیگر به این مجسمه نزدیک شوند تا حساسیت پلیس را درباره تجمع تحریک نکنند. آنها دسته گل هایی را به صورت آرام و بی سروصدا در هر جایی می گذارند.
 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روسیه؛ اعتراض با دسته گل علیه جنگ اوکراین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..