تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ب ام و M3 CS 2024 معرفی شد؛ یک سوپرسدان خانوادگی با 543 اسب بخار قدرت

ب ام و از نسخه CS سدان جذاب و هیجان‌انگیز M3 رونمایی کرد. این نسخه در مقایسه با مدل استاندارد شتاب بهتر و خصوصیات اسپرت‌تری دارد و برای کسانی توسعه پیدا کرده که خواهان ترشح آدرنالین بیشتر هستند! با اتکا به موتور قدرتمند 543 اسب بخاری، این سوپرسدان آلمانی در زمان 3.2 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل یا 96 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

شاید بدانید سری CS ب ام و از عصر E9، یعنی اواخر دهه 60 میلادی، تولید می‌شود. این سری به همراه سری CSL بهترین گزینه‌های موجود برای عاشقان رانندگی هستند و در آنها مهندسان بر دو فاکتور قدرت و کاهش وزن تمرکز می‌کنند.

ب ام و M3 CS 2024 و همان چهره جنجالی آشنا

از نظر طراحی ظاهری، ب ام و M3 CS 2024 همان چهره جنجالی را دارد. رنگ بدنه این خودرو از کاتالوگ اختصاصی Individual انتخاب شده و جلوه خاصی به آن بخشیده است. مثل M4 CSL و M5 CS چراغ‌های روشنایی در روز این سدان جدید نیز به‌رنگ زرد هستند. رنگ قرمز موجود در جداره داخلی جلوپنجره تاکید می‌کند که با مدلی هیجان‌انگیزتر از M3 استاندارد روبرو هستیم. به‌غیر از رنگ بدنه موسوم به سبز سیگنال، ب ام و M3 CS با رنگ مشکی یاقوتی، خاکستری بروکلین و سفید یخی نیز قابل انتخاب است.

ب ام و M3 CS 2024

در داخل کابین لوگوی CS موجود روی صندلی‌های جلو باز هم به راننده و سرنشین کناری یادآوری می‌کند که با مدلی متفاوت از M3 استاندارد سفر خواهند کرد! جنس روکش صندلی‌ها از چرم مرینو است و از دوخت قرمز برای آن استفاده شده؛ این صندلی‌ها برقی و مجهز به گرمکن هستند. از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر کابین باید به لوگوی M3 CS در رکاب، فرمان با روکش آلکانتارا و کمربندهای اختصاصی بخش M اشاره کنیم.

تصویر کابین تمرکز بر کاهش وزن

تازه‌ترین عضو سری 3 در مقایسه با نسخه Competition xDrive تقریبأ 34 کیلوگرم وزن کمتر و 40 اسب بخار قدرت بیشتری دارد. ب ام و می‌گوید استفاده از پلیمر تقویت‌شده با الیاف کربن (CFRP) باعث کاهش وزن شده است. اجزایی مثل کاپوت، اسپلیتر جلو، ورودی‌های هوا، قاب آینه‌های جانبی، اسپویلر عقب، سقف، پدال‌های پشت فرمان، کنسول میانی و برخی قطعات تزئینی جنسی از این ماده سبک و مقاوم دارند.

ب ام و M3 CS 2024 وزن دقیق این خودرو برابر با 1,776 کیلوگرم است

به‌غیر از CFRP، استفاده از انباری اگزوز تیتانیومی، صندلی‌های جلوی فیبرکربنی و همچنین حذف دریچه‌‎ها و دکمه‌های کنترلی عقب نیز در کاهش وزن ب ام و M3 CS نقش دارند. این سوپرسدان قدرتمند برخلاف M4 CSL صندلی‌های عقب خود را حفظ کرده و می‌تواند 5 سرنشین را با خود حمل کند، البته اگر سرنشینان عقب کمی محبت‌آمیز در کنار یکدیگر بنشینند!

صندلی عقب مشخصات فنی ب ام و M3 CS 2024

همانند نسل قبلی ب ام و M3 CS (اتاق F80)، این نسل نیز فقط با گیربکس خودکار به فروش خواهد رسید. البته در این بین یک تفاوت کلیدی وجود دارد و آن اینکه مدل جدید به سیستم xDrive مجهز است و برخلاف نسل پیشین هر چهار چرخ محرک هستند.

نمای عقب

در زیر کاپوت ب ام و M3 CS 2024 همان موتور 3 لیتری شش سیلندر توئین توربوی خطی قرار دارد. این موتور که حامل کد S58 است، می‌تواند 543 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید کند. با چنین ارقامی باید گفت M3 CS قدرتی برابر با سوپرکوپه M4 CSL دارد. ذکر این نکته ضروری است قدرت این موتور در مدل فوق‌العاده کمیاب 3.0 CSL به 553 اسب بخار می‌رسد.

موتور

ب ام و M3 CS 2024 شتابی برابر با 3.2 ثانیه دارد که در مقایسه با Competition xDrive به‌اندازه 0.2 ثانیه سریع‌تر است. این خودرو به‌صورت استاندارد از پکیج M Driver’s Package بهره‌می‌برد و در مسیر مستقیم می‌تواند حداکثر سرعت 188 مایل یا 303 کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

ب ام و M3 CS 2024

با آنکه M3 CS 2024 یک مدل پرچمدار است، اما ب ام و ترمزهای سرامیک کربنی را به‌عنوان آپشن ارائه می‌کند. در حالت استاندارد ترمز این خودرو از نوع کامپوزیت معمولی است. ب ام و M3 CS روی تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 با ابعاد 275/35 ZR19 در جلو و 285/30 ZR20 در عقب حرکت می‌کند. رینگ‌ها هم به‌ترتیب 19 و 20 اینچی هستند و مشتری می‌تواند از بین دو رنگ طلایی و مشکی مات، گزینه دلخواه را برای آنها سفارش دهد.

ب ام و M3 CS 2024 در حال دریفت قیمت و زمان تولید

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تولید ب ام و M3 CS 2024 از ماه مارس امسال در کارخانه مونیخ شروع خواهد شد. قیمت این سوپرسدان آلمانی از 118,700 دلار آغاز می‌شود. ب ام و می‌گوید این محصول جوان‌پسند را «به‌تعداد محدود» تولید خواهد کرد. در رابطه به تیراژ دقیق اطلاعاتی در دست نیست، ولی M3 CS نباید مثل M4 CSL یک خودروی خیلی کمیاب باشد. بد نیست بدانید سقف تولید M4 CSL برابر با تنها 1000 دستگاه است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ب ام و M3 CS 2024 معرفی شد؛ یک سوپرسدان خانوادگی با 543 اسب بخار قدرت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..