تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا باید اقدام به ثبت شرکت کنیم؟

راه اندازی، تاسیس یک کسب و کار و ثبت شرکت آن به دلایل متعددی برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار یا کارآفرین انتخابی هوشمندانه و سودمند است. ثبت شرکت به طور قانونی به کسب و کارتان اعتبار و رسمیت قانونی می بخشد و باعث می شود از مزایای مربوطه برخوردار شده و حمایت های قانونی لازم را نیز را دریافت نمایید.

اگر ثبت شرکت در زمان مناسب صورت نپذیرد در صورتیکه کسب و کارتان با نام یا علائم و نمادهای خاصی معروف شده و مشتریان و مخاطبان خاص خود را پیدا کرده باشد، نتیجه تلاش هایتان به راحتی توسط دیگران مورد دستبرد قرار می گیرد و شخص دیگری می تواند با کپی برداری از کار شما و ثبت قانونی آن به نام خود مخاطبان و بازار شما را تصاحب کند. 

پس ثبت شرکت نه تنها به کارتان هویتی منحصر به فرد و قانونی می بخشد، بلکه از فعالیت ها و هزینه هایتان برای گسترش کسب و کارتان محافظت کرده و اجازه ی سواستفاده از نام و اعتبار شرکت تان را از دیگران می گیرد.

چرا باید اقدام به ثبت شرکت کنیم؟

انواع شرکت ها

اگر شما قصد ثبت شرکت را داشته باشید باید انواع آن و ویژگی هایشان را بشناسید. در قانون ثبت شرکت ها، هفت تقسیم بندی دیده می شود:

ثبت شرکت سهامی خاص شرکت تعاونی شرکت تضامنی شرکت نسبی شرکت با مسئولیت محدود شرکت مختلط سهامی شرکت مختلط غیر سهامی شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود یکی از انواع شرکت های قابل ثبت در ایران است که بین دو یا چند نفر بدون تقسیم سرمایه به سهام، هر کدام از اعضا به اندازه ی سرمایه اش مسئول است.

شرکت سهامی

شرکت سهامی نوعی از شرکت های بازرگانی یا تجاری است که بعد از ثبت شرکت سرمایه اولیه آن از طریق سهام تامین می شود و مسئولیت سهام داران با توجه به میزان سهام آنها تعیین می شود. تعداد سهام داران این نوع شرکت نباید کمتر از سه نفر باشد.

شرکت تعاونی

شرکت تعاونی شرکتی است که این امکان در آن وجود دارد که بخشی از سرمایه شرکت، توسط نهادهای دولتی مثل بانک ها و وزارتخانه ها و شهرداری ها و… تامین شود و هدف اولیه شرکت رفع نیازمندی ها و بهبود وضع اقتصادی جامعه است. اعضای آن نباید کمتر از هفت نفر باشد.

شرکت تضامنی

شرکتی که برای امور تجاری خاصی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی شکل بگیرد شرکت تضامنی نامیده می شود. در این نوع پس از ثبت شرکت، هر کدام از اعضا در قبال تمام تعهدات شرکت مسئول است.

شرکت نسبی

شرکتی است بین دو یا چند نفر که مسئولیت اعضا به نسبت سرمایه ای که وارد شرکت کرده اند تعیین می شود.

شرکت مختلط سهامی

شرکتی است بین عده ای از شرکای سهام دار و شرکای ضامن که غیر سهام دار هستند.

شرکت مختلط غیرسهامی

این شرکت بین یک یا چند نفر شریک ضامن با مسئولیت محدود بدون ایجاد سهام ایجاد می شود.

مزایای ثبت شرکت

قسمت اعظمی از فعالیت های اقتصادی جهان توسط شرکت ها صورت می پذیرد، بنابراین برای سازماندهی آنها قوانین و مقرراتی لازم است که ثبت شرکت در وهله ی اول از مهم ترین آنهاست. در ادامه به اختصار مزایای ثبت شرکت را ذکر خواهیم کرد:

مسئولیت محدود 

یکی از بزرگترین مزایای و شرایطی که باید از آن در خصوص ثبت شرکت با مسئولیت محدود و فعالیت تجاری در قالب شرکت اطلاع داشته باشید، در مقابل تجارت شخصی این است که یک شرکت ثبت شده از اعضای خود با "مسئولیت محدود" حمایت می کند، به همین خاطر اعضای یک شرکت ثبت شده شخصا مسئولیتی در قبال تعهدات کسب و کار نخواهند داشت. با توجه به اینکه انجام کسب و کار همیشه در خطر ضرر و زیان است، داشتن حفاظت مسئولیت محدود تضمین می کند که کارآفرین بتواند بدون ترس از دست دادن همه چیز در تجارت خود ریسک کند.

داشتن اساسنامه شرکت 

پس از ثبت شرکت، اساسنامه شرکت نیز در مرجع ثبت شرکت ها باید به ثبت برسد. اساسنامه شامل: میزان سهام، سرمایه، نوع شرکت و سایر ویژگی ها و قوانین اجرائی است. بنابراین اگر میان شرکا و یا مشتریان اختلاف نظر یا مشکلاتی پیش بیاید اساسنامه شرکت در رفع آن کمک کرده و مانع اعمال نظر شخصی می شود.

استفاده از تسهیلات بانکی 

از دیگر مزایای مهم ثبت شرکت تخصیص وام بانکی به شرکت های ثبت شده است که خارج از چارچوب شرکت ثبت شده، امکان بهره برداری از این امتیازات بانکی وجود ندارد.

گرفتن و اعطای نمایندگی های داخلی و خارجی 

در قالب شرکت ثبت شده می توان برای گسترش و توسعه کسب و کار اقدام به گرفتن نمایندگی سایر شرکت ها یا اعطای آن به دیگران کرد. باید توجه داشت با ثبت شرکت و داشتن شخصیت حقوقی انجام این پروسه اعتبار و درصد پذیرش بیشتری دارد.

گرفتن کارت بازرگانی خارجی 

با ثبت شرکت می توان برای گسترش فعالیت در عرصه بین المللی اقدام کرد و به صادرات و واردات پرداخت.

شرکت در مزایده ها و مناقصه ها 

تنها با ثبت شرکت و داشتن وجهه قانونی می توان در حراج ها و مناقصه ها و مزایده ها شرکت کرد و از سود آنها بهره برد.

و در نهایت جلب اعتماد ارباب رجوع 

داشتن یک هویت حقوقی و فعالیت اقتصادی با شرکتی ثبت شده و ایجاد اعتبار و وجهه حقوقی بخشیدن به تجارت، موجب جلب اعتماد و استقبال از کسب و کار می شود.

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها

ثبت شرکت تابع قوانین و مقررات خاص خود است که توسط قانونگذار تعیین شده است. حال که با انواع شرکت ها آشنا شدیم مراحل ثبت شرکت را مرور می کنیم.

اولین قدم در ثبت شرکت تعیین نوع شرکت است که باید بر اساس اهداف اجرایی شرکت انتخاب شود مرحله بعدی تعیین تعداد شرکای شرکت است اینکه قرار است با چه کسانی یک شرکت ایجاد شود. در این مرحله باید میزان سرمایه اولیه شرکت مشخص شود که بر اساس نوع شرکت، یک میزان حداقلی دارد. حیطه ی فعالیت شرکت باید تعیین شود، این مرحله اساس فعالیتی خواهد بود که در آینده شرکت خواهد داشت. در این مرحله باید اسم شرکت مشخص شود، باید پنج اسم که حداقل سه سیلاب داشته باشند انتخاب و الویت بندی شود. اساسنامه شرکت و قوانین و اختیارات اعضا و همچنین حق امضا باید تعیین شود. با مراجعه به سامانه مربوطه مدارک خواسته شده بارگذاری شود و فرم ها تکمیل شود.  پس از ثبت نام آنلاین باید منتظر تایید از سوی کارشناس مربوطه و ادامه روند ماند و پس از تایید، مدارکی برای امضا به متقاضیان ثبت شرکت ارائه می شود که باید دانلود و امضا شود. دو سری از مدارک امضا شده به همراه نامه ی تایید نام، به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود. برای امضا و تحویل اوراق به اداره ثبت شرکت ها مراجعه شود. و مرحله پایانی، انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار انجام شود. پاسخ به سوالات متداول

مهم ترین موانع ثبت شرکت چیست؟

اعضای هیئت مدیره نباید سابقه سوء پیشینه کیفری بوده یا دارای سمت و شغل دولتی باشند.

مدیرعامل نمی تواند دو سمت داشته باشد.

سامانه ثبت شرکت کدام است؟

با مراجعه به سامانه irsherkat.ssaa.ir می توانید نسبت به ثبت آنلاین شرکت اقدام کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا باید اقدام به ثبت شرکت کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..