تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




IDC: فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2022، کمترین میزان طی یک دهه اخیر بود

طبق گزارش IDC، در مجموع 1.21 میلیارد گوشی هوشمند در سال 2022 فروخته شد که کمترین میزان فروش سالانه از سال 2013 محسوب می‌شود. از عواملی مانند کاهش قابل‌توجه تقاضای مصرف‌کننده، تورم و عدم اطمینان اقتصادی به عنوان دلایل این موضوع یاد شده است.

IDC در گزارش خود اعلام کرده است که شرکت‌ها در سه‌ماهه اکتبر تا دسامبر، 300.3 میلیون گوشی هوشمند فروخته‌اند که این موضوع کاهش سالانه 18.3 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین، این بزرگ‌ترین کاهش تاریخ در یک سه‌ماهه است.

«نبیلا پوپل»، مدیر تحقیقات IDC می‌گوید:

«تا‌به‌حال ندیده‌ایم که دستگاه‌های عرضه‌شده در سه‌ماهه تعطیلات کمتر از سه‌ماهه قبل باشد. بااین‌حال، تقاضای ضعیف و موجودی بالا باعث شد تا فروشندگان تولیدات خود را کم کنند.»

فروش موبایل

در این گزارش اپل جایگاه خود را به عنوان برترین تولید‌کننده گوشی هوشمند در جهان حفظ کرده است. به گفته IDC، اپل طی سه‌ماهه چهارم 72.3 میلیون آیفون فروخته که این میزان نسبت به سال گذشته، 14.9 درصد کاهش یافته است.

سامسونگ به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند، شاهد کاهش 15.6 درصدی فروش نسبت به سال گذشته بود و تعداد دستگاه‌های عرضه‌شده آن به 58.2 میلیون دستگاه رسید.

شرکت چینی شیائومی که در جایگاه سوم قرار دارد، 33.2 میلیون دستگاه در سه‌ماهه چهارم سال به فروش رساند که نسبت به سال قبل 26.3 درصد کاهش داشته است. در بین پنج شرکت برتر حوزه گوشی‌های هوشمند که شامل شرکت‌های چینی اوپو و ویوو نیز می‌شود، شیائومی بزرگ‌ترین کاهش را تجربه کرده است.

درنهایت «آنتونی اسکارسلا»، مدیر تحقیقات IDC توضیح می‌دهد که با کاهش بیش از 11 درصدی برای سال 2022، 2023 سال مهمی برای تولیدکنندگان خواهد بود تا روی مجموعه دستگاه‌های خود تجدیدنظر کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «IDC: فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2022، کمترین میزان طی یک دهه اخیر بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..