تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نجات شیر ۱۵ ساله و آخرین بازمانده یک باغ وحش متروکه که غریدن را از یاد برده است

به مدت پنج سال، غرش های یک شیر به نام روبن (Ruben) به عنوان آخرین حیوان ساکن یک باغ وحش متروکه بی‌پاسخ مانده بود. این پسر ۱۵ ساله چنان از تنها ماندن در یک قفس کوچک زخم خورده بود که به سکوت فرو رفته بود. اما حالا روبن با کمک موسسه خیریه حیوانات بریتانیایی که او را نجات داد دوباره غریدن را یاد می‌گیرد.

یان کریمر (Jan Creamer)، از مدافعان بین المللی حقوق حیوانات، گفت که این باغ وحش در مرز ارمنستان و آذربایجان متعلق به یک الیگارش روسی بوده است که پس از مرگ او همه حیوانات دیگر نجات یافتند اما متأسفانه جایی برای روبن وجود نداشت. کریمر می‌گوید: «شیرها در گروه های خانوادگی زندگی می‌کنند و با غرش کردن با هم گفتگو می‌کنند. روبن هرگز گرمای خورشید را بر پشت خود یا وزش باد را در صورت خود احساس نکرده است و هنوز در تلاش است تا غرش کند.»

تلاش برای بازگرداندن صدای غرش شیر نجات یافته از باغ وحش متروکه الیگارش روسی

او به زودی خانه ای در پناهگاهی در آفریقای جنوبی پیدا می‌کند؛ جایی که امدادگرانش امیدوارند بتواند دوباره غرش کردن را از سر بگیرد.

عملیات نجات باید مخفیانه و به‌طور هدفمند برنامه ریزی می‌شد تا از تشدید تنش ها در منطقه که با حمله روسیه به اوکراین تشدید شده است جلوگیری شود.

خانواده الیگارش سابق مشتاق بودند که روبن زندگی بهتری داشته باشد و با این حرکت موافقت کردند، که به این معنی بود که می‌بایست با چندین ایست بازرسی مسلح مذاکره می‌کردند.

تلاش برای بازگرداندن صدای غرش شیر نجات یافته از باغ وحش متروکه الیگارش روسی

روبن در یک سفر ۹ ساعته به یک محل امن برای خرس‌ها در نزدیکی پایتخت ارمنستان، ایروان، آرام بخش دریافت کرد و تحت مراقبت یک دامپزشک قرار گرفت. او به زودی به یک پناهگاه ADI در آفریقای جنوبی برای شیرها و ببرها برده خواهد شد.

روبن، که در اسارت در باغ وحش به دنیا آمده، به سبب سال‌هایی که تنها و با غذای اندک گذرانده، با مشکلات سلامتی روبه‌رو شده است. اما پوشش پشمی بدنش که زمانی با گل و لای پوشیده شده بود، با عادت کردن به یک رژیم غذایی سالم و استراحت در تخت یونجه، دو اتاق گرم و یک محوطه ۹ در ۵ متری، درخشندگی خود را بازخواهدیافت.

تلاش برای بازگرداندن صدای غرش شیر نجات یافته از باغ وحش متروکه الیگارش روسی

خانم کریمر گفت: «این فضا بیشتر از چیزی است که او تا به حال دیده، اما دگرگونی واقعی در آفریقا اتفاق خواهد افتاد، جایی که او در نهایت به ۲.۵ هکتار زیستگاه طبیعی دسترسی خواهد داشت».

او همچنین گفت: «محدودیت‌های مادام‌العمر او ماهیچه‌هایش را ضعیف کرده است و به نظر می‌رسد که آسیب عصبی به ستون فقرات و سرش وارد شده است و یک پایش لرزان و کشیده شده است. اما ما او را با ورزش و غذا تقویت می‌کنیم و او به خوبی پاسخ می‌دهد… روبن اکنون با مردم ارتباط برقرار می‌کند و در حال تعامل است که دیدن آن فوق العاده است. صدا زدن های او به مدت پنج سال بی پاسخ ماند، اما ما مطمئن هستیم که دوباره غرش خواهد کرد.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نجات شیر ۱۵ ساله و آخرین بازمانده یک باغ وحش متروکه که غریدن را از یاد برده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..