تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزارت بهداشت: ابتلای قطعی ۳۶۷ نفر به بیماری وبا/ هیچ مورد فوتی گزارش نشده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بر اساس گزارش‌های ارسالی، مبتلایان به وبا بین یک تا ۸۲ سال هستند.

شهنام عرشی، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳۶۷ مورد ابتلا به وبا شناسایی و گزارش شده اند. موردی از فوت در کشور تاکنون گزارش نشده است.

به گفته وی موارد ابتلا که از اواخر خرداد امسال آغاز شده بود تا پایان آبان ادامه داشت و از هفته پایانی آبان تا کنون خوشبختانه مورد جدیدی از ابتلا به وبا در کشور گزارش نشده است.

به گفته وی اگر چه بیماران حداقل یک و حداکثر ۸۲ ساله هستند؛ اما اغلب مبتلایان در سنین ۶۰-۲۰ سال هستند و حدود ۷۰ درصد مبتلایان به صورت سرپایی درمان شده و سایر موارد نیاز به بستری داشته اند.

او اضافه کرد: تشدید نظام مراقبتی وبا به ویژه در قالب اجرای نظام مراقبت سندرمیک در دستور کار اکیپ‌های سلامت قرار دارد.

او افزود: فرد مبتلا به بیماری وبا عامل آلودگی را از طریق مدفوع دفع می‌کند. مصرف آب، میوه و سبزی آلوده باعث ابتلای افراد به بیماری وبا می‌شود. به همین دلیل مردم باید بهداشت فردی و شستن دست با آب و صابون به خصوص هنگام مصرف مواد غذایی را نیز فراموش نکنند.

عرشی گفت: اگر افراد دچار علائمی مانند ضعف و استفراغ شدند؛ بلافاصله به پزشک یا مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی مراجعه کنند.

او گفت: افرادی که در زمینه عرضه مواد غذایی مشغول هستند، باید دست‌های خود را با آب و صابون قبل و بعد از شروع فعالیتشان به مدت حداقل ۲٠ ثانیه شست و شو دهند و موادی مانند سبزی را با مواد گندزدا ضد عفونی کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزارت بهداشت: ابتلای قطعی ۳۶۷ نفر به بیماری وبا/ هیچ مورد فوتی گزارش نشده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..