تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




(تصاویر) طرح مفهومی یکی از سریع‌ترین قایق‌های تفریحی جهان

یک ابرقایق بادبانی که مجهز به سه موتور هیدروژنی است می‌تواند با سرعت ۷۰ گره یا حدود ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند در حالی که یک خودرو و یک بالگرد را در خود جای داده است. به گزارش آی‌ای، شرکت ایتالیایی لازارینی از طرح خود برای یک قایق تفریحی ۷۴ متری رونمایی کرده است که از فیبر کربن ساخته شده و با انرژی سلول‌های سوختی هیدروژنی کار می‌کند.

این قایق با نام پلکتروم (Plectrum) نشانه‌هایی از طراحی جدیدترین قایق‌های بادبانی آمریکا را در خود دارد و دارای یک سیستم فویلینگ نوآورانه است. در زیر بدنه قایق‌های دارای سیستم فویلینگ اجسامی به شکل بال نصب می‌شود که همزمان با افزایش سرعت قایق، فویل‌ها بدنه را به سمت بالا و خارج از آب بلند می‌کنند و سطح خیس شده را کاهش داده و باعث افزایش سرعت می‌شوند.

قایق‌ تفریحی

به گفته بوت اینترنشنال این بزرگترین نمونه از فناوری فویلینگی است که روی یک قایق تفریحی نصب شده است. ادعا می‌شود این قایق تفریحی که هنوز در مرحله طرح مفهومی قرار دارد، قرار است به یکی از سریع‌ترین قایق‌ها در نوع خود تبدیل شود. سیستم فویلینگ به قایق کمک می‌کند تا خود را بالا بکشد و به حداکثر سرعت ۷۵ گره (۱۳۰ کیلومتر در ساعت) برسد.

سیستم فویلینگ قایق پلکتروم بسته به نیاز قابل تنظیم است و عرض آن را می‌توان از یک تیر ۵۰ فوتی (۱۵ متری) در هنگام پهلوگیری یا لنگر انداختن به ۶۵ فوت (۲۰ متر) در زمانی که قایق با سرعت بالا در حال حرکت است تغییر داد. چنین سیستم انعطاف‌پذیری، امکان سفر دریایی بسیار سریع‌تری را نسبت به قایق‌هایی با اندازه مشابه فراهم می‌کند. انتظار می‌رود این قایق تفریحی در سال ۲۰۲۵ عرضه شود.

قایق‌ تفریحی

چه چیزی پلکتروم را متمایز می‌کند؟

توانایی «پرواز» پلکتروم را می‌توان به سه موتور هیدروژنی آن که هر کدام ۵۰۰۰ اسب بخار و در مجموع ۱۵۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند نسبت داد. این قایق تفریحی کاملاً از کامپوزیت فیبر کربن خشک ساخته خواهد شد و دارای چهار عرشه مجهز به شش اتاق مهمان و یک سوئیت مالک کشتی خواهد بود. پلکتروم یک آشیانه هلیکوپتر، یک گاراژ مرکزی و یک گاراژ در عقب برای وسایل تفریحی آبی و یک خودرو خواهد داشت.

اگرچه پلکتروم هنوز در مرحله طراحی مفهومی قرار دارد، اما شرکت لازارینی گفته است که این قایق تفریحی می‌تواند بنا به درخواست با قیمت ۸۰ میلیون یورو ساخته شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «(تصاویر) طرح مفهومی یکی از سریع‌ترین قایق‌های تفریحی جهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..