تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین اپلیکیشن های مناسب کودکان؛ معرفی ۱۸ برنامه جذاب و مفید

بهترین اپلیکیشن های مناسب کودکان، اپ‌هایی‌اند که احتمالاً برای یافتنشان باید زمان زیادی را صرف آزمون‌وخطا کنید. اما ما کار را برای شما راحت کرده‌ایم.

بهترین اپلیکیشن های مناسب کودکان اپ‌هایی هستند که در عین سرگرم نگه داشتن کودک به او مفاهیم جدیدی می‌آموزند. کودکان در سنین پایین قادر به استفاده و درک فناوری هستند؛ به همین دلیل است که والدین معمولاً به سراغ تبلت‌ها، تلفن‌ها یا سایر وسایل الکترونیکی می‌روند تا فرزندانشان با آن‌ها سرگرم شوند.

بچه‌ها عاشق تماشای تلویزیون هستند، اما اگر می‌خواهید فرزندتان در کنار بازی کردن مهارت کسب کنند، می‌توانید از همین عشق به کارتون دیدن برای آموزش به آن‌ها استفاده کنید. بسیاری از اپلیکیشن‌های کودک امروزی فناوری و آموزش را با هم ترکیب می‌کنند تا یادگیری را جذاب‌تر، تعاملی‌تر و به جرأت سرگرم‌کننده‌تر از همیشه کنند. برنامه‌های آموزشی متنوعی برای هر مهارت یا موضوعی که فرزند شما به آن علاقه دارد، در دسترس است. در اپ استور و گوگل پلی، دریایی از برنامه‌ها در دسترس‌اند، اما همه آن‌ها برای کودکان مناسب نیستند.

در این مقاله ما تعدادی از بهترین برنامه های مناسب کودکان را جمع‌آوری کرده‌ایم که هرکدام چیزی سرگرم‌کننده، منحصر‌به‌فرد و جالب برای بچه‌ها ارائه می‌دهند. نگاهی به این فهرست اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها برای کودکان بیندازید و درانتها برنامه موردعلاقه و مفیدی که خودتان برای فرزندانتان از آن نتیجه گرفته‌اید را به فهرست اضافه کنید.

۱. کتاب الکترونیکی و صوتی کودک با طاقچه و فیدیبو

طاقچه و فیدیبو از مفیدترین برنامه‌ های مناسب کودکان هستند. اگر به فکر پرورش فکری کودکانتان هستید باید از سنین کم آن‌ها را با کتاب، آشنا و به کتابخوانی تشویق کنید.

در کتابخانه بزرگ هر دوی این اپلیکیشن‌ها می‌توانید به تعداد بی‌شماری از کتاب‌های کودکان دسترسی داشته باشید. پس از نصب و ثبت‌نام، تقریباً به هر کتابی که فکرش را بکنید و ممکن باشد دسترسی خواهید داشت. بخش کتاب‌های صوتی مخصوص کودکان هم داستان‌های جالب با خوانش‌های جذاب را در اختیار کودکانتان قرار خواهد داد.

امکان دسترسی به برخی کتاب‌های صوتی و الکترونیکی رایگان است ولی شاید مجبور باشید برای تهیه گزینه موردنظرتان آن را خریداری کنید. البته به‌جای خرید کتاب‌ها با خرید اشتراک می‌توانید به تعداد بیشتری از کتاب‌هایی که برای مشترکین رایگان هستند، دسترسی داشته باشید.

اگه اهل پادکست هستید و دوست دارید فرزندانتان هم به پادکست‌های مناسب سنشان دسترسی داشته باشند، حتماً در بخش پادکست های طاقچه و فیدیبو گشت‌و گذار کنید. پیشنهاد می‌کنم مقاله بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی زومیت را هم از دست ندهید.

۲. ماهک؛ قصه و کتاب داستان کودک

ماهک یک اپلیکیشن قصه‌گوی فارسی با «یه عالمه قصه خوشمزه» مناسب رده سنی ۳ تا ۱۱ سال است. با بیش از هزار قصه و کتاب داستان ویژۀ کودکان و محتوای تفکیک‌شده برای گروه‌‌های سنی متفاوت، ماهک در یک محیط شاد، کودکان را به شنیدن داستان‌ها و شاید به کتابخوانی در آینده تشویق می‌کند.

۳. کتاب‌های تصویری با PalFish English

PalFish English یک کتابخانه آنلاین تصویری برای همه بچه های ۳ تا ۱۰-۱۲ سال است. این اپ به بچه‌ها تجربه خواندن آنلاین را ارائه می‌دهد تا از کتاب تصویری در هر زمان و هر مکان لذت ببرند.

بیش از ۴۰۰۰ کتاب تصویری انگلیسی با کیفیت بالا از ناشران معروف در این برنامه قابل دسترسی است. همچنین کودکان می‌توانند به بیش از ۳۰۰ فیلم کارتونی با ده‌ها دسته‌بندی دسترسی داشته باشند.

سیستم خوانش هم‌سطح با کودک برای پرورش علاقه کودکان به خواندن و زبان و امتیازدهی هوش مصنوعی برای کمک به تصحیح تلفظ انگلیسی کودک از ویژگی‌های جذاب PalFish است.

خواندن کتاب تصویری با PalFish یکی از موثرترین راه‌‌هایی است که به واسطه آن می‌توانید کودکان را به خواندن و یادگیری روزانه تشویق کنید.

۴. آموزش فارسی و انگلیسی با اپلیکیشن‌های پاپیتا

مجموعه برنامه های مناسب کودکان پاپیتا روشی مناسب و سرگرم‌کننده برای آموزش به زبان انگلیسی و فارسی به فرزند دلبندتان است.

به کمک اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها برای کودکان و برنامه‌های مختلف پاپیتا، کودک می‌تواند فارسی و انگلیسی یاد بگیرد و تمرین نوشتن کند. آموزش الفبا، اعداد، اسامی حیوانات، میوه‌‌ها، رنگ‌ها، اشکال هندسی و غیره از موارد آموزشی هستند که در قالب بازی در این اپلیکیشن‌ها می‌توانید پیدا کنید.

۵. انگلیسی کودکان با پاندا

پاندا یک اپلیکیشن آموزش انگلیسی با بازی است که بیش از ۱۲۰ بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان دارد. در نسخه رایگان امکان دسترسی به ۲۰ مورد از این بازی‌ها وجود دارد.

در شهر آموزشی پاندا، کودکان در یک محیط شاد و سرگرم‌کننده گردش می‌کنند و با سر زدن به مکان‌های جذاب، مفاهیم آموزشی مانند الفبای انگلیسی، اعداد، اشکال، اعضا بدن، رنگ ها، حیوانات ، شغل‌ها ، میوه‌ها ، سبزیجات ، روز‌های هفته ، فصل‌ها ، ماه‌ها و مفاهیم دیگر را به زبان انگلیسی و در قالب بازی یاد می‌گیرد.

یکی از ویژگی‌های مفید پاندا، ارائه نمودارهای تحلیلی است که به والدین اجازه می‌هد بر نحوه عملکرد کودک خود در استفاده از اپ نظارت داشته باشند. این نمودارها کمک می‌کند میزان پیشرفت کودک را در هر لحظه رصد کنید. همچنین با مشاوره و درصدهای ارائه‌شده در این نمودارها می‌توانید نقاط قوت و ضعف کودکتان را ارزیابی و به تقویت و تثبیت آن‌ها بپردازید.

سری به مقاله بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا حرفه‌ای زومیت بزنید.

۶. Lingokids؛ یادگیری و سرگرمی

بچه‌ها وقتی سرگرم می‌شوند و درگیر هستند، انگیزه و تمرکز بیشتری دارند، بنابراین در کشف چیزهای جدید راحت‌تر و بهتر عمل می کنند. وقتی آن‌ها می‌توانند با بازی، یاد بگیرند و شکوفا شوند، این روش یادگیری به آن‌ها کمک می‌کند تا به یادگیرندگانی مطمئن، کنجکاو و همیشگی تبدیل شوند.

Lingokids از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها برای کودکان است که به یادگیری و سرگرمی آن‌ها کمک می‌کند.

با بیش از ۱۲۰۰ فعالیت سرگرم‌کننده و تعاملی، در جهان Lingokids، بچه‌ها می‌توانند ماجراهای هیجان‌انگیزی را در یادگیری کشف کنند تا به آن‌ها کمک کند در دنیای در حال تغییر امروز پیشرفت کنند.

مهارت‌های زندگی مدرنِ لینگوکیدز، در درس‌ها و بازی‌ها، آهنگ‌ها و فعالیت‌های تعاملی گنجانده شده است. این اپ طیف گسترده‌ای از آموزش‌های اجتماعی-عاطفی مانند فعالیت‌های عاطفی، ارتباط مثبت، مدیتیشن و مراقبت از سیاره را دربرمی‌گیرد.

در این برنامه می‌توان به درس‌ها و بازی‌هایی برای تقویت خواندن و سواد، ریاضی و مهندسی، علم و فناوری، موسیقی و هنر، تاریخ و جغرافیا و فعالیت بدنی دست پیدا کرد. تمامی این موضوعات، مضامین و سطوح با پیشرفت کودک، رشد می‌کنند.

والدین درنهایت والدین این امکان را دارند که به گزارش‌های پیشرفت برای حداکثر ۴ کودک دسترسی داشته باشند، موضوعات برنامه درسی را مرور کنند، نکات را دریافت کنند و به انجمن‌های دسترسی پیدا کنند. اینگونه می‌توانید پیشرفت فرزندتان را دنبال کنید و موفقیت‌هایشان را جشن بگیرید!

۷. هپی تون، یادگیری با کارتون

هپی تون یکی دیگر از برنامه های مناسب کودکان و اپلیکیشنی برای پخش و دانلود کارتون است که با تلفیق سرگرمی و یادگیری به آموزش زبان انگلیسی در قالب انیمیشن می‌پردازد. محتوای هپی تون مناسب کودک و خردسال است و بنابر گفته خودشان به‌طور مستمر توسط متخصصان بین‌المللی تربیت کودک و خردسال بررسی می‌شود.

در آرشیو غنی هپی تون می‌توانید به بیشترین تعداد انیمیشن‌های قدیمی و جدید دسترسی داشته باشید و اجازه دهید فرزندتان سرگرم شود.

۸. برنامه همه‌کاره Khan Academy Kids

Khan Academy Kids یک برنامه آموزشی کامل برای کودکان ۲ تا ۸ سال است. با اینکه زبان برنامه انگلیسی است کودک می‌تواند به‌راحتی با مسیر آموزشی هماهنگ شود.

متخصصانِ آموزش در دورانِ کودکی، برنامه را به‌طور متفکرانه طراحی کرده‌اند تا یادگیرندگان جوان را در سفری لذت‌بخش از طریق مهارت‌های کلیدی در ریاضیات، خواندن، صداسازی، نوشتن، رشد اجتماعی-عاطفی و غیره راهنمایی کند. Khan Academy Kids شامل هزاران درس، فعالیت، کتاب و بازی است که برای سنین پیش دبستانی تا کلاس دوم مناسب است. با آهنگ‌های جذاب و ویدیوهای یوگا، بچه‌های کوچک از حرکت، رقصیدن و فعالیت عملی لذت خواهند برد.

این برنامه یک ابزار عالی برای یادگیری در خانه یا مدرسه است. والدین می‌توانند دروس را از کتابخانه برنامه برای فرزندان خود انتخاب کنند یا با استفاده از از مسیر یادگیری شخصی که به‌طور خودکار با سطح هر کودک تنظیم می‌شود، درس‌ها را به سرعت و به راحتی بر اساس استاندارد پیدا کنند. پیشرفت کودک از طریق مجموعه‌ای از ابزارهای نظارتی قابل بررسی است.

Khan Academy Kids کاملاً رایگان، بدون تبلیغات و بدون نیاز به خرید اشتراک است. برای انگیزه بخشیدن به کودکان و تشویق آن‌ها، محتوای برنامه همیشه در حال به‌روزرسانی و جدید شدن است.

کتاب‌های جدید موجود در اپلیکیشن به بچه‌ها مهارت‌های مهمی مانند همدلی، اعتماد‌به‌نفس، حل مسئله، قدردانی و پذیرش فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های مختلف را آموزش می‌دهند.

برنامه درسی قوی و تجربه یادگیری شخصی در مسیر یادگیری تطبیقی به هر کودک اجازه می‌دهد تا با سرعت خودش یاد بگیرد.

یادگیری با نشاط توسط بازی‌ها و فعالیت‌های آموزشیِ بسیار تعاملی و همه موارد ذکرشده دیگر، درنهایت باعث رشد عاطفی و فیزیکی هرچه‌بهتر کودک خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم محتوایِ برنده‌یِ جایزه‌‌ی این برنامه، با ارزش آموزشی ۵ ستاره و سهولت بازی ۵ ستاره که نیز است را از دست ندهید.

۹. اپ آموزشی همه‌جانبه ANTON

اگر کودک شما کمی با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشد، ANTON یک اپلیکیشن آموزشی کامل است که با بیش از ۵۰هزار تمرین و بازی آموزشی، یادگیری شاد را برای بچه‌ها فراهم می‌کند.

این برنامه که مطابق محتوای آموزشی مدارس غربی تنظیم شده است، موضوعاتی مثل زبان انگلیسی، خواندن و نوشتن، ریاضی، علوم، زبان‌های خارجی و موسیقی را از مهدکودک تا کلاس هشتم پوشش می‌هد. به‌خصوص اگر در یک کشور انگلیسی‌زبان زندگی می‌کنید، این برنامه برای فرزندتان یک اپلیکیشن کاربردی و مفید خواهد بود.

برنامه ANTON کاملاً رایگان و بدون تبلیغات است و استفاده از آن نیازی به تهیه اشتراک هم ندراد.

۱۰. ریاضیات ساده با Math Game

بازی‌های ریاضی راهی عالی برای به چالش کشیدن فرزندتان و یادگیری و سرگرمی همزمان است. Math games و تمرین‌های آن برای کودکان پیش‌دبستانی و سال‌های اولیه مدرسه طراحی شده‌ است تا بازی‌های ریاضی را یاد بگیرند و مهارت‌های ریاضی خود را تقویت کنند. این اپ از طریق پازل، بازی‌های آموزشی، تصاویر و ابزارهای سرگرم‌کننده، ریاضی را با بازی برای کودک جالب می‌کند. کودکان با این بازی‌های رایگان، قادر به یادگیری جمع، تفریق، ضرب، تقسیم، ارزش اعداد و شمارش اعداد خواهند بود.

تکنیک‌های جمع، تفریق، ضرب و تقسیم ریاضی، روش‌ها و استراتژی‌های آسان به‌اشتراک گذاشته‌شده در برنامه، ذهن کودک را در حل بازی‌های ریاضی تیز و سریع می‌کند.

با این بازی‌های حسابی و ریاضی پایه، همه بچه‌ها باید بتوانند جمع و تفریق ساده را در سن کم یاد بگیرند.

سطح دشواری بازی با توجه به گروه‌های سنی تنظیم شده است و رشد و پیشرفت گام‌به‌گام بچه‌ها به صورت آفلاین در نظر گرفته می‌شود.

۱۱. برنامه‌نویسی با ScratchJr

ScratchJr از زبان برنامه‌نویسی محبوب اسکرچ الهام گرفته شده است که توسط میلیون‌ها نفر (سن ۸ سال به بالا) در سراسر جهان استفاده می‌شود.

با ScratchJr، کودکان ۵ تا ۷ ساله می‌توانند برنامه‌نویسی ابتدایی یاد بگیرند و داستان‌ها و بازی‌های تعاملی دلخواه خود را بسازند. کودکان با چیدن بلوک‌های برنامه‌نویسی گرافیکی، می‌توانند شخصیت‌ها را به حرکت وادارند، بپرند، برقصند و آواز بخوانند. در این فرایند، بچه‌ها یاد می‌گیرند که مسائل را حل کنند، پروژه‌هایی طراحی کنند و خلاقیت خود را بروز بدهند. رابط و زبان برنامه‌نویسی ScratchJr بازطراحی شده‌اند تا برای رشد شناختی، شخصی، اجتماعی و عاطفی کودکان کوچک‌تر مناسب شوند. با کمک این اپ کودکان نه تنها کدنویسی را یاد می گیرند، بلکه برای یادگیری کدنویسی می‌کنند.

۱۲. Hopscotch؛ کدنویسی برای کودکان

با Hopscotch کودکان (و بزرگسالان) می‌توانند یاد بگیرند که برنامه‌ بنویسند و بازی‌های خود را توسعه دهند. Hopscotch بیش از ۲۴ میلیون بار دانلود شده است و کاربران ۳۶ میلیون بازی با آن ساخته‌اند. این اپ، یکی از بهترین برنامه های مناسب کودکان برای یادگیری کدنویسی و علاقه‌مند کردن بچه‌ها به برنامه‌نویسی و توسعه بازی است. تعدادی از امکانات این برنامه شامل موارد زیر است:

ایجاد و راه‌اندازی بازی‌ها یادگیری اصول کدنویسی طراحی مناسب کودکان ۱۳. فیلیمو مدرسه؛ معلم خصوصی دلخواه

فیلیمو مدرسه برای پایه‌های مختلف ویدیوهای آموزشی تولید می‌کند. این برنامه مفید به دانش‌آموزان امکان می‌دهد تا در خانه به محتواهای آموزشی منطبق با جدیدترین نسخه از کتاب‌های درسی خود دسترسی داشته باشند.

دانش آموزان می‌توانند هر زمان که خواستند نسبت به تماشا و یادگیری موضوعات درسی که نیاز به تقویتشان دارند، بپردازند.

اگر فرزند شما در هر یک از پایه‌های اول تا نهم (همچنین پیش‌دبستانی) است، محتوا جذابی را برای او در فیلیمو مدرسه پیدا خواهید کرد.

برای اینکه دانش‌آموزان ارتباط نزدیک‌تر و بهتری با این برنامه و محتوا آن برقرار کنند، شخصیت‌های کارتونی محبوب نیز در محتواهای فیلیمو مدرسه آورده شده‌اند. تدریس اساتید مجرب برای انتقال بهتر و ساده‌تر مفاهیم به دانش‌آموزان در کنار محتوای خلاقانه و ساده، فیلیموی مدرسه را به یک معلم خصوصی خلاق تبدیل کرده است.

۱۴. برنامه‌ریزی روزمره و تحصیلی

یاد گرفتن برنامه‌ریزی و حرکت بر اساس برنامه مهارتی است که اگر کودکان و دانش‌آموران از ابتدا آن را یاد بگیرند و به آن عادت کنند، در آینده موفق‌تر خواهند بود.

‏اپلیکیشن‌های زیادی برای برنامه‌ریزی وجود دارند. درستو و Kids task timer دو مورد از آن‌ها هستند که کودکان و دانش‌آموزان به کمک آن‌ها می‌توانند برنامه‌ریزی را یاد بگیرند و نظم پیدا کنند.

اپلیکیشن درستو محیطی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا به کمک آن بتوانند پیشرفت خودشان را مشاهده کنند و از درس خواندن لذت ببرند.

اپ Kids task timer هم به کودکان کوچک‌تر کمک می‌کند تمام فعالیت‌ها ازجمله زمان دوش گرفتن، مسواک زدن و کار با اپلیکیشن‌ها در گوشی را زمانبندی و مدیریت کنند.

۱۵. بازی پیدا کردن کلمات آمیرزا

آمیرزا یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها برای کودکان و حتی بزرگسالان است. این بازی در سبک جدول کلمات و پیدا کردن کلمه‌‌ها به بیش از ده هزار دانلود در بازار دست یافته است. با ورود به بازی، چند حرف روی یک سینی قرار می‌گیرد و شما باید با استفاده از این حروف بی‌ربط، واژه‌هایی که آمیرزا از شما می‌خواهد را بسازید.

هوشتان را به کار بگیرید و با دیدن حروف بی‌ربط و پیدا کردن کلمات معنادار از بینشان حافظه فرزندتان را تقویت کنید. مطمئن باشید با آمیرزا شما هم از بازی کردن در کنار کودکتان لذت خواهید برد.

۱۶. Calm Kids؛ یوگا برای کودکان

یکی از مهارت‌های الزامی که هر فردی باید از سنین پایین به آن تسلط داشته باشد، خودآگاهی و توانایی مدیریت شرایط پیش‌بینی‌نشده است. دانستن این که چگونه آرام شوید و از درون احساس خوشبختی کنید، مسیر زندگی شما را عوض خواهد کرد. ما به‌عنوان والدین باید به فرزندان خود بیاموزیم که چگونه خود را دوست داشته باشند، به دیگران احترام بگذارند، صلح را در اولویت قرار دهند و زندگی رضایت‌بخشی داشته باشند.

Calm Kids یک برنامه مدیتیشن ذهنی برای و از بهترین برنامه های مناسب کودکان است که می‌تواند والدین را در مسیر پرورش کودک آرام و خودآگاه یاری کند. این برنامه کاربردی بر شکل‌گیری عادات مفید، افزایش هوش و رهاسازی احساسات منفی در کودکان تأکید دارد.

در این اپلیکیشن فرزندان شما با ابزارهایی برای مدیریت لحظات سخت‌تر زندگی و احساساتی که با آن‌ همراه است، آماده می‌شوند. کودکان از طریق راهبردهای کنار آمدن با تغییرات و مقابله با احساسات سخت مانند خشم، اندوه و اضطراب می‌آموزند که چگونه احساس خوشبختی را از درون به بیرون تجربه کنند. با Calm Kids، فرزندان شما یاد خواهند گرفت که چگونه:

احساسات مثبت را پرورش دهند با استرس و اضطراب کنار بیایند متمرکز بمانند و حضور داشته باشند برای داشتن یک خواب خوب، استراحت کنند عادات خوب را بپذیرید

در کنار کاراکترهای کارتونی جذاب برای کودکان، جلسات صوتی شامل تکنیک‌های آزمایش‌شده ذهن‌آگاهی مانند تنفس آگاهانه، غذا خوردن آگاهانه، دیدن آگاهانه، مینی اسکن بدن، یوگا و حواس پنجگانه است.

۱۷. پازلدون؛ بازی معمایی و جورچینی ایرانی

اگر به دنبال اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها برای کودکان می‌گردید که متفاوت باشند، پازلدون برای شما است.

پازلدون یک بازی معمایی و جورچینی با حس و حال ایرانی برای سرگرم کردن و آرامش بخشیدن به فرزند شما و حتی خود شما است.

‏هدف این است که با چیدن جعبه ها کنار هم، ردیف‌ها را حذف کنید. این با کاراکترها و فضای ایرانی و موسیقی سنتی و گوش‌نواز، در دو حالت «کلاسیک» برای بازیکنان زیر ۱۰ سال و «سخت» برای بازیکنانی که می‌خواهند خودشان را به چالش بکشند، طراحی شده است.

اگر به بازی‌ها علاقه دارید، حتماً مقاله بهترین بازی‌ها و اپ‌های ۲۰۲۲ را مطالعه کنید.

۱۸. بازی متفاوت با «جالب شد»

«جالب شد» یک بازی فکری برای همه سنین (کودکانی که قدرت خواندن و درک مطلب دارند) است. تنها چیزی که برای بازی نیاز دارید این است که خارج از چارچوب فکر کنید. مهم است که دانش‌آموزان یاد بگیرند مسائل را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهند و همیشه از یک نظر به همه چیز نگاه نکنند. به کمک بازی‌های متفاوتی مثل جالب شد می‌توان یادگیری را در قالب متفاوت‌تر و جالب‌تری دنبال کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین اپلیکیشن های مناسب کودکان؛ معرفی ۱۸ برنامه جذاب و مفید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..