تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زمان جدید برای واریزی رتبه‌بندی معلمان

زمان جدید واریزی رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه استان گیلان با اشاره به رصد و شناسایی نارسایی های حوزه آموزش و پرورش و اولویت بندی برنامه ها، گفت: معلمان اولین اولویت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند و باید از نظر کمی و کیفی به تربیت معلم بپردازیم.

او با اشاره به ضرورت توجه به دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: با حضور رئیس جمهور ۲۳ مصوبه برای تربیت معلم در دانشگاه های فرهنگیان در نظر گرفتیم. در این راستا جذب اساتید نخبه و خبره در دستور کار قرار دارد.


نوری به نقش معلمان در تعیین محتوای کتب درسی اشاره کرد و گفت: نیازمند نقش آفرینی معلمان در طراحی و بازنگری کتب درسی هستیم.

او با اشاره به ارزشیابی فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان براساس آزمون جامع و حداقل معدل ۱۵ و گزینش و کسب مهارت های شش گانه، تاکید کرد: در تربیت معلم جدی تر عمل خواهیم کرد؛ همچنین توسعه فضاهای فیزیکی دانشگاه های فرهنگیان را دنبال می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خواستار احیای امور تربیتی در نظام آموزشی شد و بیان کرد: به زودی الگوی مدرسه ای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را استخراج و پایش خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش در نشستی با فرهنگیان گیلان نیز طرح رتبه بندی معلمان را توافقی بین دولت و مجلس دانست که هنوز کامل نیست و به زودی اجرایی می شود.

او بیان کرد: طرح رتبه بندی فرهنگیان ماهیت مادی ندارد، اما معادل اقتصادی برای آن در نظر گرفته شده است.

نوری با اشاره به ایجاد مراکز آموزشی نسل چهارم، اظهار کرد: نیازمند انسان های نسل چهارم نیز هستیم.

او با بیان اینکه مدرسه و دانشگاه به عنوان مکان تربیتی باید از آموزش محوری به سمت پژوهش محوری بروند، تصریح کرد: مدرسه نسل اول منجر به سواد اسمی می شود و مدرسه نسل دوم به سواد مفهومی می پردازد که پژوهش محور است، اما منجر به کارآفرینی نمی شود.

وزیر آموزش و پرورش، مدرسه نسل سوم را منجر به سواد عملکردی دانست و تصریح کرد: در مدارس و مراکز آموزشی نسل چهارم سواد اجتماعی مورد تاکید است.

نوری در ادامه سخنانش فرهنگ اسلامی را دارای بهترین آموزه های تربیتی برای اعتلای جامعه دانست و گفت: مدارس نسل چهارم منجر به مسئولیت اجتماعی می شود.

او خیرین مدرسه ساز را نمونه ای از تحقق مسئولیت اجتماعی دانست و یادآور شد: تربیت هدف اصلی جامعه است و لذا در زیست بوم جدید نظام آموزش و پرورش کشور به این مقوله توجه شده است و امیدواریم با کمک خیرین پیش برویم.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب، معلمان را افسران سپاه پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: محور نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل «دگرگونی آموزش و تحول در نظام تعلیم و تربیت» بود.

او با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای تحت تاثیر قرار دادن آموزش و پرورش، عنوان کرد: منشا سند ۲۰۳۰ جنبه زیست محیطی داشت، اما سر از آموزش و پرورش درآورد، زیرا نظام استکبار برای حکمرانی جهانی باید اهدافش را در آموزش و پرورش پیاده سازی کند.

نوری با بیان اینکه متاسفانه رویکرد نظام آموزش و پرورش ما بیشتر کالبدی و اقتصادی است، اظهار کرد: استکبار جهانی با همین رویکرد از تشکیل خانواده و فرزندآوری دور شد و لذا به جامعه ما نیز القا کردند که خانواده مانع ایجاد می کند.

او با اشاره به تفاوت دیدگاه های امانیستی با دیدگاه های الهی و انسانی در حوزه تربیت، اضافه کرد: امروز باید آینده نظام تعلیم و تربیت کشور را ترسیم کنیم و توجه ویژه ای به نظام آموزش و پرورش عمومی داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم شناسایی متربیان، تصریح کرد: معلمان هدف و محتوا و روش و ارزشیابی را به عنوان اصول سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار قرار دهند و برای آینده برنامه داشته باشند.

نوری، هر اقدام در نظام آموزش و پرورش را نیازمند اثر تربیتی دانست و خاطرنشان کرد: آزمون ها باید مرحله ای از یادگیری باشند؛ نه غافلگیری و مچگیری و لذا باید نظام تعلیم و تربیت را به این سمت ببریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش در بودجه عمومی دولت، بیان کرد: معلمان در راستای سند تحول بنیادین و طرح رتبه بندی به سمت کسب شایستگی های فردی، عمومی و حرفه ای بروند و کتب درسی را به برنامه درسی تبدیل و امور تربیتی را احیا کنند.

وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان نیز با اشاره به نقش آموزش و پرورش در حکمرانی اقتصادی، اضافه کرد: آموزش و پرورش بعد از معدن بالاترین ارزش افزوده را دارد و نرخ ارزش افزوده آموزش ابتدایی دو برابر دوره دانشگاه است.

او با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت ها و نارسایی های حوزه آموزش و تربیت، اظهار کرد: معلمان تعلیم و تربیت افسران سپاه پیشرفت کشور هستند.

او با بیان اینکه از هر دو مدرسه یک مدرسه توسط خیرین ساخته می شود افزود: امسال ۱۱۰۰ میلیارد تومان در اصفهان و ۷۰۰ میلیارد تومان در هرمزگان تعهد احداث مدرسه خیرساز داریم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در کنار توجه به فضاهای فیزیکی آموزشی، باید به تربیت و پرورش توجه کنیم تا در آینده نسلی خیر داشته باشیم.

نوری، نظام آموزش و پرورش عمومی را بستر حکمرانی برای رسیدن جامعه به قله های تعالی دانست و گفت: از سال های گذشته خرده نظام های مبتنی بر اقتصاد موجب شده شاهد نارسایی های آموزشی و پرورشی باشیم، این در حالی است که معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری همواره فرهنگ را پایه دانسته اند.

او با بیان اینکه پیاده سازی فرهنگ در بستر برنامه ریزی فرهنگی آموزش و پرورش محقق می شود، به نقش آموزش و پرورش در حکمرانی اقتصادی اشاره و اضافه کرد: آموزش و پرورش بعد از معدن بالاترین ارزش افزوده را دارد و نرخ ارزش افزوده آموزش ابتدایی دو برابر دوره دانشگاه است.

او با بیان اینکه ۸۵ درصد هنرجویان هنرستان ها وارد بازار کار می شوند، گفت: نرخ بازگشت سرمایه در آموزش و پرورش کمتر از ۱۰ نیست، در حالی که این نرخ برای صنایع کمتر است.

نوری عدم توجه به نظام آموزش و پرورش را در حوادث اخیر مشهود دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید موکد بر مقوله تربیت دارند و لذا رسیدگی به این مهم در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زمان جدید برای واریزی رتبه‌بندی معلمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..