تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




F-15 EX؛ جدیدترین و پیشرفته‌ترین نسل جنگنده اف ۱۵ که اسراییل خواستار دریافت آن است

بر اساس گزارش برخی رسانه ها، وزارت دفاع اسراییل رسماً از دولت ایالات متحده درخواست کرده که ۱۵ فروند جنگنده F-15 EX که جدیدترین نسخه این جنگنده است را به تل آویو بدهد، خریدی که بسیاری بر این باورند با هدف حمله به تاسیسات اتمی ایران صورت می گیرد هر چند که حتی در صورت موافقت ایالات متحده با این درخواست نیز، این جنگنده ها پنج سال دیگر در خدمت اسراییل قرار خواهند گرفت.

چرا اسراییل خواستار دریافت جنگنده F15-EX برای حمله به ایران شده است؟

اگر چه اسراییل جنگنده های پیشرفته تر نسل پنجمی F-35  را در اختیار داشته و همراه با ایالات متحده تنها دارندگان جنگنده F-15 هستند اما جنگنده F-35 به دلیل پنهانکار بودن، قابلیت حمل سلاح های کمتری را دارد و برخی از سلاح هایی که در اسراییل توسعه یافته اند تا اهداف «سرسخت» مانند سایت های اتمی و موشکی ایران را نابود نمایند را تنها یک هواپیمای بدون قابلیت پنهانکاری مانند F-15 می تواند حمل کند. اگر چه تاریخ دریافت این جنگنده ها برای ۲۰۲۸ خواهد بود اما اسراییل خواستار تحویل زودتر این جنگنده ها شده است.

چرا اسراییل خواستار دریافت جنگنده F15-EX برای حمله به ایران شده است؟

F15-EX که جدیدترین و مدرن ترین نسخه از جنگنده مشهور F15 است سلاح های بیشتری نسبت به هر جنگنده دیگری در کلاس خود حمل کرده و توانایی حمل سلاح های هایپرسونیکی تا ۲۲ فوت طول و وزن بیش از ۳ تن را داراست. نیروی هوایی اسراییل خواستار دریافت ۲۵ فروند از جنگنده جدید F-15 EX و روزآمدسازی ۲۵ فروند دیگر از F-15 Iهای خود است تا همان سیستم آویونیکی را داشته باشند که در F-15 EX به کار گرفته شده است، غیر از سیستم پرواز با سیم.

چرا اسراییل خواستار دریافت جنگنده F15-EX برای حمله به ایران شده است؟

نیروی هوایی اسراییل در حال حاضر ۵۰ فروند جنگنده F-15 در نسخه های A/B/C/D و ۲۵ فروند جنگنده F-15 I در اختیار دارد. اسراییل بر این باور است که در شرایطی افزایش همکاری های دفاعی روسیه و ایران و دریافت جنگنده سوخو ۳۵ روسی توسط ایران، نیاز عملیاتی سریعی به دریافت جنگنده های F-15 دارد.

چرا اسراییل خواستار دریافت جنگنده F15-EX برای حمله به ایران شده است؟

اما جنگنده F-15EX چه قابلیت هایی دارد که اسراییل به دنبال دریافت سریع آن ها از ایالات متحده است؟

F-15EX Eagle II تازه ترین و پیشرفته ترین نسخه از نسخه Eagle  جنگنده F-15 است که بر اساس نسخه F-15QA و به عنوان جایگزینی برای نسخه های F-15C/D ساخته شده است. Eagle II اولین جنگنده F-15 نیروی هوایی ایالات متحده است که دارای سیستم کنترل پرواز پرواز با سیم دیجیتال، کابین شیشه ای خلبان با حوزه نمایش بزرگ (LAD) و رادار ترکیبی APG-82 AESA، سیستم راهنمایی مشترک روی کلاهخود (JHMCS) و سیستم دفاعی EPAWSS است. این جنگنده در داشتن نرم افزار سیستم عملیات باز (OMS) پیشگام است که روزآمدسازی های سریع را ممکن ساخته و توانمندی های جنگنده را افزایش می دهد و همزمان جدیدترین نرم افزار Suite 9.1 را دارد.

چرا اسراییل خواستار دریافت جنگنده F15-EX برای حمله به ایران شده است؟

F-15EX دارای سرعت بالاتر، برد بیشتر، قدرت حمل بار بیشتر (از جمله دو جایگاه نصب سلاح اضافه) و هزینه عملیاتی پایین تر نسبت به نسخه های قبلی است. به خاطر دریافت ناکافی در قراردادهای قبلی، جنگنده های نسخه F-15C/D برای مدت بیشتری از دوره خدمت تایین شده در سرویس باقی ماندند که ریسک فروپاشی ساختاری آن را افزایش می داد. ساختار، پشتیبانی و نیازهای آموزشی مشابه به جنگنده های F-15 موجود امکان می دهد تا به سرعت به نسخه F-15EX ارتقا پیدا کنند. نسخه F-15EX  دارای دو صندلی است که توسعه خدمه/عملیات در آینده را ممکن می سازد.

نیروی هوایی ایالات متحده در ۱۳ جولای ۲۰۲۰ یک قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری برای دریافت ۸ فروند اولیه از مجموع ۱۴۴ فروند F-15EX با بویینگ امضا کرد. اولین جنگنده از این نسخه مدرن با شماره سریال ۲۰-۰۰۰۱  اولین پرواز خود را در از فرودگاه بین المللی سنت لوییس لمبرت در دوم فوریه گذشته انجام داد.

چرا اسراییل خواستار دریافت جنگنده F15-EX برای حمله به ایران شده است؟

طول بین دو بال: ۱۳ متر طول: ۱۹.۵ متر ارتفاع: ۵.۶ متر حداکثر وزن در هنگام بلند شدن: ۳۶,۷۴۱ کیلوگرم موتورها: دو موتور توربوفن General Electric F100-PW-229 با پس سوز که هر کدام ۲۹,۰۰۰ پوند پیشرانه تولید می کنند سرعت: ۲.۵ ماخ برد تقریبی: ۴,۴۲۰ کیلومتر (قابلیت سوختگیری مجدد در آسمان) سقف پروازی: ۶۰,۰۰۰ فوت سلاح ها: توپ شش لول ۱۲۰ میلیمتری M61A1 20 با ۵۰۰ گلوله، ترکیبی از تا ۱۲ موشک AIM-9 Sidewinders یا AIM-120 AMRAAM یا ترکیبی از تا ۲۴ موشک هوا به زمین

ستون های جدید اضافه شده به جنگنده F-15EX می توانند هر کدام دو موشک LAU-128 حمل کند که در کل چهار ایستگاه موشکی جدید به بال های این هواپیما اضافه می کننند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «F-15 EX؛ جدیدترین و پیشرفته‌ترین نسل جنگنده اف ۱۵ که اسراییل خواستار دریافت آن است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..