تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




SK Hynix از سریع‌ترین رم موبایل دنیا رونمایی کرد؛ LPDDR5T با سرعت 9.6 گیگابیت بر ثانیه

شرکت SK Hynix در اطلاعیه‌ای از توسعه تراشه رم جدید LPDDR5T DRAM خبر داد. گفته می‌شود که این تراشه سریع‌ترین رم موبایل دنیا برای دستگاه‌های قابل‌حمل خواهد بود؛ چرا که سرعت انتقال داده در آن به 9.6 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

در بیانیه SK Hynix اعلام شده است که حافظه LPDDR5T حدود 13 درصد از LPDDR5X که در ماه نوامبر 2022 معرفی شده بود، سریع‌تر است. این شرکت به همین دلیل حرف T را در انتهای نام این فناوری قرار داده که نمایانگر واژه «توربو» است.

این حافظه جدید با رنج ولتاژ بسیار پایین 1.01 تا 1.12 ولتی کار می‌کند تا مصرف انرژی بسیار کمی داشته باشد. SK Hynix می‌گوید نمونه‌هایی از بسته چندتراشه 16 گیگابایتی خود را در اختیار بعضی از مشتریانش قرار داده است. این بسته که درواقع چند تراشه LPDDR5T را با هم ارائه می‌کند، می‌تواند در هر ثانیه 77 گیگابایت داده را پردازش کند.

تولید انبوه حافظه LPDDR5T از نیمه دوم 2023 آغاز می‌شود

این شرکت در نظر دارد که در نیمه دوم سال 2023 تولید انبوه تراشه‌های LPDDR5T را با فناوری 1anm آغاز کند. این فناوری نسل چهارم فرایند تولید 10 نانومتری است. SK Hynix انتظار دارد که LPDDR5T تا پیش از عرضه LPDDR6 رهبری بازار در دست بگیرد.

صنعت فناوری پیش‌بینی می‌کند که با توسعه شبکه 5G تقاضا برای تراشه‌های حافظه پیشرفته بیشتر شود. در همین راستا، SK Hynix انتظار دارد که LPDDR5T افزون‌ بر گوشی‌های هوشمند، در محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و واقعیت افزوده و مجازی هم استفاده شود.

«سونگسو ریو»، رئیس واحد برنامه‌ریزی محصولات DRAM در SK Hynix می‌گوید: «شرکت [ما] با توسعه LPDDR5T به نیاز مشتریان برای محصولات پرتوان پاسخ داده است. ما به تلاش برای توسعه فناوری ادامه می‌دهیم تا در بازار نسل بعدی نیمه‌رساناها پیشگام باشیم و نقشی اساسی در تحول دنیای IT ایفا کنیم.»

درحال‌حاضر اطلاعاتی درباره زمان عرضه این محصول به بازار در دسترس نیست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «SK Hynix از سریع‌ترین رم موبایل دنیا رونمایی کرد؛ LPDDR5T با سرعت 9.6 گیگابیت بر ثانیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..