تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اوج اختلال در اینترنت کشور: ارتباطات بین‌الملل به دلایل فعلاً نامعلومی برای 10 دقیقه قطع شد

حوالی ظهر امروز اینترنت ثابت و همراه به‌طور کامل قطع و با اختلال گسترده مواجه شد. شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن عذرخواهی از مردم بابت اتفاق پیش‌آمده، اعلام کرده همچنان درصدد یافتن علت ماجرا است.

حوالی ساعت 11:45 امروز شاهد اوج اختلال در اینترنت و قطعی چنددقیقه‌ای ارتباطات بین‌الملل کشور بودیم. در همین راستا، روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت اطلاعیه‌ای را منتشر کرد:

«امروز از ساعت 11:43 به مدت ده دقیقه شاهد افت ترافیک بین‌الملل بودیم که به‌سرعت برطرف شد. شرکت ارتباطات زیرساخت به‌دلیل این اتفاق از مردم عزیز عذرخواهی می‌کند. لازم به ذکر است که تیم‌های فنی درحال بررسی علت بروز این حادثه هستند.»

عذرخواهی ارتباطات زیرساخت بابت قطع اینترنت

اختلال‌های اینترنت از هفته گذشته شدت یافته است و امروز به اوج خود رسید. در این مدت شرکت ارتباطات زیرساخت تنها با انتشار بیانیه‌هایی یک‌خطی، ترجیح می‌دهد تنها از مردم عذرخواهی کند و علت دقیق این مشکل را توضیح نمی‌دهد. آن‌ها پیش‌تر اعلام کردند این اختلال‌ها ناشی از مشکلات فنی در راستای توسعه شبکه است.

سایت مرکز تبادل ترافیک داده تهران که وضعیت شبکه را نشان می‌دهد نیز در روزهای گذشته از دسترس خارج شده است. پیگیری‌های چندباره‌ دیجیاتو از وزارت ارتباطات درباره چرایی از دسترس خارج‌شدن این سایت هنوز بی‌پاسخ مانده. این سایت به‌تازگی در مرکز توجه رسانه‌ها و فعالین برای نمایش اختلال‌های شبکه قرار گرفته بود.

گفتنی است این اختلال و قطعی ناگهانی اینترنت که زمان کمی هم نداشت، فعالیت کسب‌وکارها و مردم را شدیداً تحت تأثیر قرار داده است. رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، کاربران نقشه و مسیریاب‌های آنلاین و پلتفرم‌های سلامت دیجیتال ازجمله آسیب‌دیدگان این اختلال هستند و حتی دانش آموزان و دانشجویان نیز، زندگی آموزشی‌شان مختل شده است.

روز گذشته پلتفرم آنلاین سلامت بقراط با انتشار گزارشی، تأثیر اختلال و قطعی اینترنت در یک هفته گذشته را بر سلامت دیجیتال بررسی کرد. براین‌اساس، ثبت کلیه نسخه‌های الکترونیک با کاهش 4 درصدی مواجه شده است. مشاوره آنلاین تصویری پزشکی نیز در این بازه زمانی 6 درصد کاهش و مشاوره تلفنی 8 درصد افزایش یافته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اوج اختلال در اینترنت کشور: ارتباطات بین‌الملل به دلایل فعلاً نامعلومی برای 10 دقیقه قطع شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..