تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۸۰ امضا پای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش / کمیسیون آموزش به دنبال استیضاح یوسف نوری نیست !

به گزارش رکنا به نقل از ایلنا، سیدعلی یزدی خواه، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به کلید خوردن طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش و محورهای ۱۸ گانه این طرح، عقب ماندگی مفرط از برنامه‌‎های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه شده از سوی وزیر در روز رأی اعتماد، فاصله زیاد بین عملکرد وزارتخانه با برنامه‌‎های ارائه شده، انتصابات بسیار ضعیف در مجموعه آموزش و پرورش در کنار عقب ماندگی‌های مفرط در حوزه‌های مختلف، نداشتن برنامه و اقدامات مشخص برای پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، فراموش کردن اقشاری از درون خانواده آموزش و پرورش در رسیدگی‌های معیشتی، عدم اهتمام جدی به موضوعات بهداشتی مدارس، اجرای دیرهنگام و ناقص قانون رتبه بندی معلمان و فراموش کردن برخی اقشار مثل کادر اداری مدارس را از محورهای استیضاح برشمرده است. 

به گفته یزدی خواه، استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مردادماه بارگذاری شده و به دلیل بازگشایی مدارس و شرایط کشور به وزیر فرصت داده شد و حالا از هیأت رئیسه مجلس درخواست شده که طرح استیضاح را هرچه سریع‌‎تر اعلام وصول کند. 

در طرح استیضاح نوری ۴ گروه در مجلس به طور جداگانه این بحث را پیگیری می‌کنند و در مجموع استیضاح وزیر آموزش و پرورش ۸۰ امضا دارد. 

مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش و طرح آن در کمیسیون آموزش بیان کرد: این مسائل در مجلس زیاد است؛ حدنصاب استیضاح اراده ۱۰ نماینده مجلس است و می‌توانند با هر انگیزه‌ای محورهایی تعیین کنند بعد آن را به امضای نمایندگان دیگر بگذارند و آن را برای هیات رئیسه ارسال کنند و هیات رئیسه آن را اعلام وصول می‌کند. 

او افزود: موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش مسئله‌ای نیست که فکر کنید در مجلس خیلی جدی دنبال می‌شود یا دغدغه اصلی مجلس است. من اطلاع بیشتری از این طرح ندارم. 

نماینده مردم خرم آباد در ادامه گفت: طرح استیضاح نوری باید به هیات رئیسه برود و بعد به کمیسیون آموزش ارجاع داده شود و هنوز این اتفاق نیفتاده است. در کمیسیون آموزش گرایش به این سمت صفر است و من ندیدم در کمیسیون کسی به دنبال استیضاح وزیر آموزش و پرورش باشد شاید دیگر همکاران در صحن دنبال این مسئله باشند، اما در کمیسیون چنین چیزی ندیده ام. 

«احمد حسین فلاحی» دیگر عضو کمیسیون آموزش مجلس و تحقیقات در مورد بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش به خبرنگار ایلنا گفت: فعلا در کمیسیون چیزی در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش به بحث گذاشته نشده است. 

نماینده مردم همدان افزود: نمایندگانی هستند که استیضاح را امضا می‌کنند و هنوز باید بعد از اعلام وصول هیات رئیسه به کمیسیون ما ارجاع داده شود که چنین اتفاقی نیفتاده است.

«رضا حاجی پور» سخنگوی کمیسیون آموزش هم با تکرار همین توضیحات اینطور توضیح داد که در مورد استیضاح یوسف نوری هیچ موضوعی به کمیسیون آموزش ارجاع داده نشده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۸۰ امضا پای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش / کمیسیون آموزش به دنبال استیضاح یوسف نوری نیست !»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..