تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هزینه اشتراک نسخه حرفه‌ای هوش مصنوعی ChatGPT احتمالاً ۴۲ دلار در ماه خواهد بود

OpenAI اوایل ماه جاری توضیحاتی درمورد بررسی راهکارهای درآمدزایی از چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT ارائه داد. این شرکت می‌گوید کاربران قادر خواهند بود درصورت تمایل برای دسترسی زودهنگام به ChatGPT Professional ثبت‌نام کنند. اکنون برخی افراد اعلام کرده‌اند اجازه‌ی دسترسی برای خرید اشتراک پولی چت‌بات مذکور به آن‌ها داده شده و هزینه‌ی آن هر ماه ۴۲ دلار است.

OpenAI هنوز به‌طور رسمی اعلام نکرده‌ است آیا مجاز شدن دسترسی برخی کاربران به نسخه‌ی پرو ChatGPT، به‌صورت آزمایشی انجام شده است یا خیر. به‌هرحال امکان دارد نسخه‌ی نهایی اشتراک ChatGPT Pro با قیمتی متفاوت نسبت‌به هزینه‌ی ۴۲ دلاری کنونی آن دردسترس عموم قرار گیرد. این شرکت اوایل ماه جاری گفت:

اما با پرداخت هزینه‌ی اشتراک ۴۲ دلاری ماهانه برای دسترسی به ChatGPT Pro، چه امکاناتی دراختیار شما قرار خواهد گرفت؟ با توجه به اسکرین‌شات‌های فاش‌شده ازطرف کاربرانی که موفق شده‌اند به نسخه‌ی حرفه‌ای این هوش مصنوعی دسترسی پیدا کنند، سرعت پاسخ‌گویی آن به سؤالات و درخواست‌ها نسبت به نسخه‌ی رایگان، افزایش خواهد یافت. علاوه‌براین دسترسی شما به این پلتفرم مطمئن‌تر خواهد بود زیرا نسخه‌ی رایگان ChatGPT درحال‌حاضر بسیار ضعیف است و هنگام پردازش درخواست‌ها، به‌دفعات با مشکل مواجه می‌شود و برای استفاده از آن باید صفحه‌ را چندین‌بار بازنشانی کنید. علاوه‌براین ویژگی‌های جدید ابتدا درسترس مشترکان طرح پرو قرار خواهد گرفت.

زاهد خواجه، توسعه‌دهنده‌ای که روی چند پروژه‌ی هوش مصنوعی کار می‌کند، ویدیویی از کار با نسخه‌ی حرفه‌ای ChatGPT روی دسکتاپ و موبایل به‌اشتراک گذاشته است. او همچنین تصویری از وجه پرداختی به OpenAI را برای اثبات دسترسی به نسخه‌ی حرفه‌ی چت‌بات مذکور منتشر کرده است. خواجه می‌گوید نسخه‌ی پولی این هوش مصنوعی قطعاً سریع‌تر از نسخه‌ی رایگان است.

بااین‌حال، سؤال مهم‌تر، میزان هزینه‌ی اشتراک دسترسی به ChatGPT Pro است. به گزارش ورج، بسیاری از کاربران این چت‌بات در دیسکورد، عصبانیت و ناامیدی خود را نسبت‌به هزینه‌ی ۴۲ دلاری اشتراک پولی ابراز کرده‌اند.

یکی از کاربران می‌گوید:

کاربر دیگری می‌گوید:

به‌طور مشابه یکی دیگر از کاربران ChatGPT درمورد هزینه‌ی اشتراک پولی این چت‌بات گفت:

همان‌طور که در نظرات کاربران مشاهده می‌شود، قضاوت آن‌ها درمورد قیمت اشتراک پولی ChatGPT Pro به خدماتی که این طرح ارائه می‌دهد بستگی دارد. برخی افراد از این چت‌بات برای افزایش سرعت کارهای خود استفاده می‌کنند و هزینه‌ی ۴۲ دلاری درماه برای آن‌ها احتمالاً معقول است. بااین‌حال، کاربران عادی باید امیدوار باشند که اشتراک رایگان همچنان دردسترس باقی بماند و ویژگی‌های مشابه با نسخه‌ی حرفه‌ای را هرچند با سرعت‌ پاسخ‌گویی کم‌تر، در آینده نیز حفظ کند. به‌هرحال ارائه‌ی سرویس پولی می‌تواند به‌طور مؤثر نشان دهد مردم واقعاً چقدر تمایل دارند از ابزاری مثل ChatGPT استفاده کنند. البته با توجه به اینکه درحال‌حاضر سرویس مشابه دیگری وجود ندارد، قیمت‌گذاری ۴۲ دلاری ماهانه برای دسترسی به نسخه‌ی حرفه‌ای این چت‌بات، اولین تلاش بحث‌برانگیز OpenAI برای کسب عمومی از آن است.

به‌نظر می‌رسد امسال شاهد انفجار بازار چت‌بات‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی خواهیم بود. درحال‌حاضر سیستم‌های رقیب ChatGPT ازجمله Claude دردست توسعه قرار دارند که برخی کارکنان سابق OpenAI آن را را‌ه‌اندازی کرده‌اند. البته Claude فعلاً در نسخه‌ی بتا و به‌طور بسیار محدود دردسرتس قرار گرفته‌ است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هزینه اشتراک نسخه حرفه‌ای هوش مصنوعی ChatGPT احتمالاً ۴۲ دلار در ماه خواهد بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..