تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر محمود شمسی‌پور افزود: امسال ۱۳۰ نفر به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن توسط کارشناسان اورژانس به بیمارستان‌های استان منتقل شدند که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۱۲۴ نفر بود.

وی با تاکید بر رعایت الزامات ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز اظهار داشت: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن دارای علایم شبیه آنفلوانزا از جمله سردرد، سرگیجه، کاهش سطح هوشیاری، افزایش تعداد نبض، خمیازه کشیدن همراه با درد قلبی، تشنج و بی‌هوشی و کاهش دید است.

سرپرست مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان گفت: در صورت مواجهه با فرد مسموم شده توسط گاز مونوکسید کربن، فرد باید از محل آلودگی خارج شود و در هوای آزاد قرار گیرد.

دکتر شمسی پور اعلام کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۵۳هزار و ۱۸۸ تماس با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان برقرار شد که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۱۶۸هزار و ۱۵۹ تماس بود و امسال ۳۴ هزار و ۲۳۶ مورد اعزام آمبولانس انجام شد و هشت هزار و ۷۷۱مورد مشاوره ارائه شده است.
به گفته وی، ۱۵هزار و ۶۳۹ مورد از تماس‌های برقرار شده با اورژانس در سالجاری مزاحمت تلفنی بود.

دکتر شمسی‌پور افزود: در این مدت هشت هزار و ۳۶ مورد از تماس‌های بر قرارشده با اورژانس، حوادث ترافیکی بود که ماموریت‌های ترافیکی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد افزایش داشته است.

سرپرست مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، اظهار داشت: در این مدت ۴۹ مورد امداد هوایی و ۱۷ مورد احیای موفق و ۱۱ مورد زایمان موفق توسط کارشناسان اورژانس استان انجام شده است.

به گفته وی، امسال ماموریت‌های حوادث غرق‌شدگی ۳۵ مورد بود، که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۳۶ مورد بوده است.

وی به کاهش ۸۰ درصدی ماموریت‌های کرونا در سالجاری در این استان اشاره کرد و گفت: امسال ۹۴۰ ماموریت کرونایی در استان توسط کارشناسان اورژانس انجام شد که از این تعداد ۵۷۷ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

دکتر شمسی‌پور افزود: آمار ماموریت کرونایی در سال گذشته چهار هزار و ۷۷ مورد بود که ۲ هزار و ۹۶۲ مورد منجر به اعزام به بیمارستان شد.
بر اساس این گزارش، هم‌اکنون ۵۷ پایگاه اورژانس ۱۱۵ با ۴۰۰ نفر کارشناس و تکنسین اورژانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد نیز آماده ارائه خدمات به مردم استان چهارمحال و بختیاری است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در چهارمحال و بختیاری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..