تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شایع ترین بیماری های اورولوژیک را بشناسید

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان بیماری های اورولوژیک

برخی بیماری‌ها را به‌عنوان امراض خصوصی می‌شناسند که بیماران از اعلام آن خودداری می‌کند؛ بیماری‌های اورولوژیک نوعی از این بیماری‌هاست. چنانچه به‌موقع برای درمان آن‌ها به پزشک مراجعه نکنید، ممکن است با مشکلات بزرگ‌تری مواجه شوید. بیماری‌های اورولوژیک بخش‌های خاصی از بدن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ این مریضی در زنان مجرای ادراری و در مردان علاوه‌بر مجاری ادراری، دستگاه تناسلی را نیز شامل می‌شود.

در این مطلب قصد داریم شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژیک را به شما معرفی کنیم تا با بروز هریک از آن‌ها فوراً به پزشک مراجعه کنید و برای درمان اقدامات لازم را انجام دهید.

تورم بیضه در آقایان از نشانه‌های بیماری اورولوژیک

ورم بیضه یکی از بیماری‌های اورولوژیک است که در صورت مشاهده بلافاصله باید به پزشک مراجعه کرد. ورم بیضه ممکن است یکی از بیضه‌ها را شامل شود یا هر دو بیضه را تحت‌تأثیر قرار دهد. تورم بیضه ممکن است بدون درد یا همراه با درد شدید باشد؛ در اکثر مواقع این عارضه خوش‌خیم است و در صورت مراجعه سریع به پزشک، قابل‌درمان خواهد بود. در موارد نادر، ورم بیضه ممکن است نشانه‌ای از سرطان باشد؛ بنابراین این بیماری را دست‌کم نگیرید و هرگونه تورم را با پزشک در میان بگذارید.

پزشکان در چنین شرایطی از داروهای درمان تورم بیضه استفاده می‌کنند. از درمان خودسرانه ورم بیضه خودداری کنید و حتماً داروهای تجویز شده توسط پزشک را از داروخانه‌هایی بخرید که محصولاتشان را از مرکز پخش دارو معتبر تهیه می‌کنند.

بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری را سریع‌تر درمان کنید

چنانچه در ادرار کریستال وجود داشته باشد و ذرات ریز دور آن انباشته شوند، سنگ کلیه به وجود می‌آید. به‌مرورزمان سنگ اروترال از سمت کلیه به سمت مجاری ادراری حرکت می‌کند که درد زیادی به همراه دارد. سنگ‌های ریز به‌هنگام استفاده از داروها و نوشیدن مایعات فروان دفع می‌شوند؛ ولی برای دفع سنگ‌های بزرگ نیاز به عمل جراحی است. به‌هیچ‌عنوان درمان خانگی سنگ کلیه را پیشنهاد نمی‌دهیم؛ زیرا علاوه‌بر درد، مشکلات بسیاری نیز به دنبال خواهد داشت.

پزشکان برای درمان بیماری‌های اورولوژیک، داروهای مختلفی را برای بیماران تجویز می‌کنند. لیست داروهای اورولوژی بسیار متنوع است که و هر کدام از انواع داروها برای درمان بیماری خاصی باید مورد استفاده قرار گیرند. مصرف این دارو‌ها بدون تجویز پزشک خطر‌ساز است و به‌هیچ‌عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

لیست داروهای اورولوژی ناتوانی و کاهش میل جنسی، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژیک

یکی از عوارض و علائم بیماری‌های اورولوژیک کاهش میل جنسی و ناتوانی در مقاربت‌های زناشویی است. البته ناتوانی و کاهش میل جنسی فقط به بیماری‌های اورولوژیک مربوط نمی‌شود و ممکن است دلایل دیگر داشته باشد که پزشک متخصص قادر به تشخیص آن است.

احساس توده در بالای بیضه از بیماری‌های شایع در بین مردان

احساس توده در بالای بیضه در مردان شایع است که بروز آن می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ این بیماری ممکن است برای آقایان در هر سنی رخ دهد و یک یا هر دو بیضه را درگیر کند. چنین توده‌هایی در بیضه ممکن است بر اثر آسیب، ضربه یا مشکلات پزشکی بروز کنند. تب، تکرر ادرار، درد شکمی، حالت تهوع، استفراغ و ورم کیسه بیضه از علائم همراه با برآمدگی بیضه هستند.

عفونت مجاری ادرار (UTIs) به علت حمله ویروسی

حمله ویروس‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا به مجاری ادراری از دلایل اصلی UTIs یا عفونت مجاری ادرار است. این بیماری مختص خانم‌هاست؛ با‌این‌حال گاهی اوقات مردان نیز به این بیماری دچار می‌شوند. از مهم‌ترین علائم عفونت مجاری ادراری، احساس سوزش هنگام ادرار، تکرر ادرار و حس خالی نشدن مثانه پس از ادرار است. معمولاً پزشکان برای بهبود این بیماری از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده می‌کنند. فراموش نکنید که به‌هیچ‌عنوان نباید از روش‌های خانگی برای درمان این بیماری استفاده کرد. در صورت بروز هر یک از این علائم حتماً به پزشک معالج مراجعه کنید؛ همچنین ممکن است پزشکان برای درمان بیمارانی که سندرم مثانه بیش‌فعال دارند، توجه داشته باشید که استفاده از این دارو‌ها فقط تحت نظر پزشک امکان پذیر است.

کجی آلت تناسلی آقایان هنگام نعوظ

به‌طور‌طبیعی آلت مردان هنگام نعوظ، صاف و مستقیم است. در موارد معدودی کجی آلت تناسلی در مردان به وجود می‌آید که علت آن می‌تواند مادرزادی یا دلایل ثانویه دیگر باشد. در اکثر موارد این مشکل به‌مرورزمان بهبود می‌یابد؛ با‌این‌حال، مواردی مبنی بر تشدید این حالت نیز گزارش شده است. درمان کجی آلت جنسی آقایان زمانی الزامی است که این موضوع مانع از مقاربت جنسی شود.

وجود خون در منی پس از انزال، از معضلات بیماری‌های اورولوژیک

در اغلب موارد خون در منی را بی‌اهمیت می‌پندارند و توجه زیادی به آن نمی‌کنند؛ بااین‌حال، مشاهده خون در مایع منی به‌صورت بلندمدت در افرادی که به آن مبتلا هستند، جدی خواهد بود. برای بررسی علت خون در منی و درمان آن حتماً به پزشک مراجعه کنید. در بسیاری از مواقع دلیل خاصی برای این بیماری وجود ندارد و معمولاً عفونت دستگاه تناسلی را به‌عنوان عامل این بیماری معرفی می‌کنند.

بررسی انواع انزال زودرس و دلایل اصلی بروز آن

منظور از انزال زود‌رس، انزال در مدت‌زمان کوتاه است. زود انزالی به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

زود انزالی اولیه: فرد از ابتدای بلوغ به آن دچار بوده زود انزالی ثانویه: فرد از ابتدا با این مشکل مواجه نبوده و بعداً بر اثر استفاده از داروهای مختلف به این بیماری دچار شده زود انزالی متغیر: افراد بعضی اوقات به آن دچار می‌شوند که دلیل آن بیشتر مربوط به استرس و اضطراب است.

استرس، افسردگی، عصبانیت، نگرانی در خصوص عملکرد جنسی و مشکل در رابطه را می‌توان به‌عنوان برخی از عوامل تأثیرگذار بر زود انزالی معرفی کرد.

هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات (BPH)، یک بیماری شایع بین مردان

منظور از هیپرپلازی خوش‌خیم، بزرگ‌شدن پروستات است که با حروف اختصاری BPH نمایش داده می‌شود؛ این وضعیت در مردان بسیار شایع است و در اکثر موارد ممکن است منجر به سرطان پروستات ‌شود. مردان مبتلا به بزرگ شدن پروستات دائماً احساس ادرار دارند؛ همچنین جریان ادرار آن‌ها پایین است و همواره احساس عدم تخلیه مثانه را دارند. با مشاهده این علائم حتماً به پزشک مراجعه کنید؛ معمولاً در چنین شرایطی پزشکان از دارو استفاده می‌کنند و در صورت حاد شدن بیماری با عمل جراحی آن را معالجه می‌کنند.

روش‌های درمان بیماری‌های اورولوژیک بهترین روش‌های درمان بیماری‌های اورولوژیک

در این مطلب به‌طور‌کامل شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژیک را معرفی کردیم؛ بهترین روش برای درمان این عارضه مراجعه به پزشک متخصص است. به‌هیچ‌عنوان به دنبال درمان بیماری‌ها اورولوژیک در خانه با روش‌های سنتی نباشید؛ زیرا ممکن است شدت بیماری را بدتر کرده و به مشکلات بزرگ‌تری دچار شوید.

باتوجه‌به این توضیحات پیشنهاد می‌کنیم، در صورت بروز بیماری‌های اورولوژیک خجالت و خوددرمانی را کنار گذاشته و با مراجعه به پزشک در کوتاه‌ترین زمان ممکن این بیماری را درمان کنید. استفاده از داروهایی تجویز شده توسط دکتر متخصص سر ساعت معین، باعث مداوای شما خواهد شد.

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شایع ترین بیماری های اورولوژیک را بشناسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..