تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش تحلیل تکنیکال بورس با بررسی نظریه امواج الیوت

آموزش تحلیل تکنیکال بورس با بررسی نظریه امواج الیوت

بورس نیوز: اکثر افراد با دنیای بورس و سرمایه‌گذاری در آن آشنا هستند. امروزه افراد زیادی به دنبال بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری بوده تا ارزش سرمایه خود را حفظ کنند. متاسفانه تورمی که در اقتصاد کشور وجود دارد باعث می‌شود که دارایی‌های ریالی ارزش خود را روز به روز از دست بدهند.

اگر شما هم بورس را به عنوان بازار معتبری برای سرمایه‌گذاری می دانید، بهتر است انواع تحلیل در این بازار را یاد بگیرید. آیا شما با تحلیل تکنیکال و تکنیک های مختلف در آن آشنا هستید؟ در این مطلب سعی داریم تا شما را با نظریه امواج الیوت آشنا کنیم و آن را بررسی نماییم.

آموزش تحلیل تکنیکال بورس با بررسی نظریه امواج الیوت

امواج الیوت

یکی از روش‌های مناسب برای تحلیل تکنیکال در بازار‌های مالی نظیر بورس، بررسی نظریه امواج الیوت است. این نظریه را برای اولین بار شخصی به نام الیوت داده و به افتخار او این نام بر روی امواج نهاده شده است. الیوت این نظریه را بر اساس امواج تکرار شونده فراکتال پایه‌ریزی کرد.

منظور از فراکتال این است که وقتی بخشی از یک شکل هندسی را بزرگ می‌کنید، همان شکل اولیه حاصل می‌شود. به بیان دیگر یک رفتار در امواج دائم تکرار می‌شود و در بررسی فریم تایم طولانی نیز همان رفتار‌ها در امواج قابل ملاحظه می‌باشد. شکل برفدانه که مشهورترین مثالی است که برای این حالت می‌توان مثال زد.

ماهیت امواج الیوت

با توجه به اهمیت این موضوع، در آموزش تحلیل تکنیکال رایگان نیز امواج الیوت مورد بررسی قرار می‌گیرند. ماهیت این امواج نشان دهنده آن است که با توجه به اینکه امواج به صورت فراکتال تکرار می‌شوند، می‌توان قیمت را در آینده پیش¬بینی کرد و صعودی یا نزولی بودن آن را تعیین نمود.

اکثر معامله‌گران در بازار‌های مالی بهترین زمان برای ورود به یک ارز یا سهم را بر اساس این امواج تعیین می‌کنند و به نوعی می‌توان گفت که یکی از بهترین تحلیل‌ها می‌باشد. قطعا شما نیز می‌دانید که این ابزار تحلیلی و دیگر بررسی‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند قیمت یک ارز یا سهم را پیش بینی کنند و همه آن‌ها براساس احتمال هستند.

الیوت بر این عقیده بود که ذهنیت معامله‌گران در یک شکل منظم دائم در امواج مشخص می‌شود و به همین دلیل موج‌های کاهشی و افزایشی را می‌توان تعیین کرد.

الگوی امواج الیوت

در آموزش‌های رایگان تحلیل تکنیکال بورس می‌توانید نمونه‌های زیادی را مشاهده کنید. مهم‌ترین بخش آموزش این تکنیک توجه به الگوی آن است که باید به طور کامل در روند یک سهم مشاهده شود. اگر شما بتوانید در یک سهم الگوی امواج الیوت را مشاهده کنید نزول یا صعود آن را با احتمال بسیار زیاد می‌توانید تشخیص دهید.

این الگو از ۸ موج تشکیل می‌شود که یک الگوی موجی ۵-۳ می‌باشد. اولین موج به سمت بالا و حرکت صعودی است و در ادامه اصلاح آن را شاهد هستیم که موج دوم را ایجاد می‌کند. در ادامه اولین موج، مورد سوم نیز استایل صعودی به خود می‌گیرد و wave چهارم نیز اصلاح آن را شامل می‌شود.

پنجمین و آخرین موج صعودی دقیقا با همان استایل wave اول و سوم، سومین تکرار را رقم می‌زند که قله آن به عنوان یک نقطه برای خروج از سهم یا ارز شناخته می‌شود. در بازار ارز دیجیتال تریدر‌ها خیلی سریع برای sell معامله باز می‌کنند تا از ریزش ارز سود بالایی به جیب بزنند.

در تحلیل تکنیکال، از پیک موج پنجم ریزش قیمت آغاز می‌شود و موج ششم را شروع corrective move می‌دانند. پس از ششمین مورد، موج هفتم کمی ریزش آن را اصلاح می‌کند و گامی صعودی بر می‌دارد و در نهایت موج هشتم نیز با تناسب امواج اول، سوم و ... سقوط خواهد کرد.

مفهوم کلی امواج الیوت

در الگوی این امواج که در بالا ذکر شد، به ۵ موج اول، امواج ایمپالس یا پیشرو گفته می‌شود و ۳ موج آخر همان امواج اصلاحی هستند که مفاهیم خاصی را در بردارند. آقای الیوت نیز این نظریه را از تکرار زیاد در قیمت سهام بازار بیرون کشید و به یک ابزار کاربردی در بازار‌های مالی تبدیل کرد.

مفهوم کلی امواج الیوت در تحلیل تکنیکال این است که هر کنشی، واکنشی دارد و به همین دلیل امواج پیشرو باید امواج اصلاحی نیز داشته باشند که یک امر کاملا طبیعی در رفتار تکنیکالی قیمت‌ها می‌باشد.

شما می‌توانید برای تکمیل آموزش‌های خود به یک مرجع معتبر نظیر ره آورد ۳۶۵ مراجعه کنید. با یادگیری این الگو‌ها و تکنیک‌ها می‌توانید عملکرد خوبی در بورس و دیگر بازار‌های مالی داشته باشید.

جمع بندی

سرمایه‌گذاری در بورس می‌تواند برای افراد مختلف راه مناسبی باشد تا ارزش سرمایه خود را حفظ کنند. کاملا بدیهی است که بدون آموزش‌های اولیه نباید دست به معامله در این بازار زد. یاد گیری تحلیل تکنیکال و بنیادی را همه می‌دانند که باید طی کرد تا بتوان معاملات پر سودی داشت. در آموزش بورس رایگان در سایت ره آورد ۳۶۵ شما می‌توانید بررسی امواج الیوت را که از تکنیک‌های مشهور است به طور کامل یاد بگیرید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش تحلیل تکنیکال بورس با بررسی نظریه امواج الیوت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..