تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اگر مسافری در هواپیما فوت کند چه اتفاقی می افتد؟

اگر در هواپیما کنار فرد پرحرفی قرار گرفتیم چه کنیم؟ اگر از هواپیما جا بمانیم چه می شود؟ حال می خواهیم پاسخ یک سوال چالشی دیگر را بدهیم : که اگر یک مسافر در طول پرواز خارجی جانش را از دست بدهد چه اتفاقی می افتد؟

در صورت فوت فردی در هواپیما چه اتفاقی می افتد؟

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که در طول پرواز آنها در ارتفاع چند صدمتری از سطح زمین اگر فردی دچار مشکلات پزشکی شد و نیاز به درمان های اورژانسی داشت چه اتفاقی می افتد؟ خب به شما می گوییم اگر فردی نفس های آخرش را در طول پرواز می کشید چه اتفاقی می افتد و این هم بعید نیست که در طول مسافرت با هواپیما کسی فوت کند!

هر ساله بیش از سه میلیارد نفر از مردم از خطوط هوایی برای رسیدن به مقصد استفاده می کنند. اما آیا تمام افراد سالم به مقصد می رسند؟ بدون در نظر گرفتن سوانح هوایی، چند نفر از این سه میلیارد مسافر هنگام پرواز جان خود را از دست می دهند؟ اگر این سوال ها در ذهن شما هم وجود دارند پس جای درستی آمده اید. تمام اطلاعاتی که در مورد مرگ در طول پرواز وجود دارد را از همین جا بخوانید.

هیچ نظارت و پرتکل همگانی در راستای مرگ حین پرواز وجود ندارد!

فوت مسافر در هواپیما

مطمئنم اکثر شما منتظر لیستی بلندبالا از شرایط، بندها و تبصره‌های جهانی مرگ حین پرواز بودید، اما این گونه نیست. این خلا در قوانین بین المللی پرواز‌ها وجود دارد. پس تمام تلاش خود را کنید تا در طول پرواز مریض نشوید. چون هواپیما شما را به اولین بیمارستان نمی‌رساند! و نکته‌ی مهم‌تر اینکه سعی کنید نمیرید! چون واقعا بین زمین و آسمان معلق خواهید بود.

شاید یکی از دلایلی که خلا قانونی و نبود پرتکل مرتبط با مرگ در پرواز های خارجی، یکسان نبودن علت و نحوه‌ی فوت افراد در هواپیما است. قطعا نوشتن تبصره برای تمام شرایط مرگ و میر مسافرین کار ساده‌ای نخواهد بود. علاوه بر نوع مرگ شرایط مختلف پروازی هم در این تصمیم گیری بی‌ارتباط نیست.

اینکه هواپیما تازه از زمین بلند شده یا نزدیک به مقصد است و در محدوده هوایی کدام کشور قرار دارد، در وضعیت شما تاثیر گذار است.

تصمیم نهایی با خدمه پرواز است

فوت مسافر در هواپیما

یکی از ده‌ها موردی که خدمه پرواز باید در مورد آن تصمیم بگیرند، همین موضوع اورژانسی بودن حال بیمار و حتی مرگ او است. البته آن‌ها برای روبرویی با شرایط اورژانسی به خوبی آموزش دیده‌اند.

بیزینس اینسایدر می‌نویسد:

در واقع خدمه‌ی پرواز با همکاری و هماهنگی با برج مراقبت موقعیت را بررسی می‌کنند تا به تصمیمی عقلانی و عملی در جهت رفع مشکل خاص برسند.

این یعنی ممکن است برای یک مورد اورژانسی مشابه، با توجه به دیگر فاکتور‌ها و عوامل تاثیرگذار،  واکنش یکسانی نشان ندهند.

مهماندار هواپیما دنبال دکتر می‌گردد

فوت مسافر در هواپیما

اولین اقدام مهمانداران پیدا کردن دکتر در بین مسافران است و با حضور دکتر قطعا مشکل عملیات اولیه‌ی پزشکی حل می‌شود. اما قطعا حضور اتفاقی یک دکتر در بین مسافران همیشگی نیست.

نه تنها حضور دکتر از نظر درمان کردن بیمار موثر است، بلکه از نظر تصمیم‌گیری در شرایط اورژانسی نیز می‌تواند به خدمه هواپیما کمک کند. علاوه بر این‌ها همراه بودن دکتر در چنین لحظات از ‌جهت دیگری هم حائز اهمیت است: «تنها یک دکتر می‌تواند مرگ حتمی بیمار را به صورت رسمی اعلام کند»

با بدن مرده چه می‌کنند؟

بله. تصور کنید فرد کناری شما فوت کرده و حالا شما هستید که تا انتهای مسیر باید در مجاورت جسد وی استراحت کنید!

خدمه تمام تلاش خود را می‌کنند تا جسد را به مکان خلوت و دور از دید مسافران بگذارند (مثلا در قسمت درجه یک هواپیما «First Class» البته اگر تقریبا خالی باشد). گزینه‌ی دیگر قرار دادن جسد در راهرو است. اما در هواپیماهای شلوغ که رفت و آمد هم زیاد است، این کار عملا شکنجه دادن مسافران دیگر است.

بر اساس مجله‌ی «Travel + Leisure»:

اگر جای خالی و مناسبی برای منتقل کردن جسد پیدا نشد، متوفی را در صندلی که قبل پرواز خودش آن را انتخاب کرده بود، در امن‌ترین و محکم‌ترین حالت ممکن قرار می‌دهیم و به وسیله‌ی کاور بدن او را می‌پوشانیم.

همسفر شدن با جنازه، آن هم برای مسافت طولانی ۱۷ الی ۱۸ ساعته (مثلا پرواز به استرالیا) واقعا حال بهم زن و برای خیلی‌ها ترسناک خواهد بود. اما خب چاره‌ای نیست، باید تحمل کنید.

حمل جنازه توسط ایرلاین‌ها

فوت مسافر در هواپیما

این مورد مثل موضوع قبلی چندش‌آور نیست، اما همچنان افراد بسیاری از آن بی‌اطلاع هستند. حتی اگر کسی در پرواز شما فوت نکند، این به آن معنی نیست که در هواپیما جنازه‌ای وجود ندارد. البته در این مورد قرار نیست جنازه‌ای در صندلی بقلی شما قرار گیرد.

«Gonzalez» می‌گوید:

اکثر ایرلاین‌ها برای حمل جنازه‌ها جایگاه مشخصی دارند.

افرادی که می‌خواهند بدن متوفای خود را به مسیر دوری منتقل کنند، عموما از خطوط هوایی استفاده می‌کنند. ایرلاین‌ها هم مکان مشخصی را برای این کار در نظر می‌گیرند، به گونه‌ای که خللی در آسایش مسافران به وجود نیاید.

احتمال مرگ یک مسافر در طول پرواز چگونه است؟

خب تا اینجای کار اتفاقات و تمهیدات در راستای مرگ حین پرواز را بررسی کردیم. اما شانس وقوع این حادثه در طول پرواز شما چند درصد است؟ نگران نباشید! در واقع از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ تنها ۰.۳ درصد از موارد اورژانسی پزشکی منجر به مرگ شد. البته این آمار در حالی است که سالانه ۲٫۷۵ میلیارد نفر از مسافران ایرلاین‌ها بودند. در نتیجه نمی‌توانیم بگوییم که این درصد افزایش نیافته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اگر مسافری در هواپیما فوت کند چه اتفاقی می افتد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..