تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از بین بردن لک صورت با 7 روش خانگی

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان لک صورت

فرض کنید با وجود همه مراقبت‌هایی که از پوست خود می‌کنید، صورتتان جوش زده و بعد از مدتی، روی صورتتان لک ایجاد می‌شود. لکه‌ها اساسا هر نوع علامت، نقطه، اسکار یا تغییر رنگی روی پوست هستند و خلاص شدن از شر آنها به هیچ وجه آسان نیست.

اما اگر می‌خواهید با پوستی شفاف از خواب بیدار شوید، باید به فکر راه درمانی برای لکه‌ها و از بین بردن لک صورت باشید. اما چه روشی می‌تواند با کمترین آسیب، نتیجه بهتری برای شما به ارمغان بیاورد؟

درست است، روش‌های طبیعی. استفاده از مواد طبیعی برای رسیدگی به پوست، عوارض جانبی نداشته و چه بسا ممکن است زودتر از مواد و داروهای شیمیایی نتیجه دهند.

لک صورت چگونه به وجود می‌آید؟

لک صورت به دلایل مختلفی می‌تواند ایجاد شود. آکنه، هایپرپیگمانتاسیون، کیست از جمله مواردی هستند که باعث ایجاد لک روی پوست می‌شوند.

انواع خاصی از عفونت‌های پوستی می‌توانند باعث ایجاد لکه‌ها روی پوست شوند. منافذ مسدود شده نیز می‌تواند باعث ایجاد لک روی پوست شود.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید و رژیم غذایی سرشار از قند و کربوهیدرات از دیگر دلایل ایجاد لک صورت هستند.

چگونه لک صورت را از بین ببریم؟

یکی از دلایل ایجاد لک صورت می‌تواند ترکاندن جوش‌ها باشد. به همین دلیل نمی‌توان هر بار با ایجاد لکه جدید به متخصص پوست مراجعه کرد.

یکی از راه‌های از بین بردن لک صورت، استفاده از مواد طبیعی در خانه است. این مواد عوارض جانبی نداشته و می‌توانند پوست را شفاف کنند.

آلوئه‌ورا آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا دارای خواص ضد باکتریایی است که می‌تواند به کنترل باکتری‌های مولد آکنه کمک کند. علاوه بر این، به دلیل خواص خنک‌کنندگی و تسکین‌دهندگی، پوست را جوان و شاداب نگه می‌دارد.

نحوه استفاده:

با ترکیب 2 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا و 1/4 قاشق غذاخوری پودر دارچین، ماسکی آماده کنید.

ماسک را به طور یکنواخت روی صورت بمالید و اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه بماند. برای نتایج بهتر این کار را روزانه انجام دهید.

آب گوجه

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C، ویتامین K، آهن، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان است. کاروتنوئیدهای موجود در گوجه فرنگی قابض‌های طبیعی هستند که به باز شدن منافذ روی پوست کمک می‌کنند.

نحوه استفاده:

آب گوجه فرنگی را گرفته و پوست خود را با آن ماساژ دهید. بگذارید روی صورت خشک شود و سپس آن را بشویید.

عسل

عسل یک نرم‌کننده و مرطوب‌کننده طبیعی است. عسل با داشتن مقادیر بالای آنتی اکسیدان، رادیکال‌های آزاد و جای زخم‌ها را از بین می‌برد. عسل علاوه بر سفت‌کنندگی پوست، به دلیل خواص ضد باکتریایی، از ایجاد اکنه جلوگیری می‌کند.

نحوه استفاده

عسل خام را روی نواحی آسیب دیده بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس آن با آب سرد بشویید. این کار را به مدت دو هفته هر روز انجام دهید تا نتایج را ببینید.

جوش شیرین

جوش شیرین به عنوان یک لایه بردار طبیعی، برای از بین بردن لک صورت بسیار خوب عمل می‌کند. خاصیت سفیدکنندگی آن باعث روشن شدن پوست می‌شود و در نتیجه لکه‌ها و جای آکنه را محو می‌کند.

نحوه استفاده:

2 قاشق چایخوری جوش شیرین بردارید و به آن آب اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید.

این خمیر را فقط روی لکه‌ها اعمال کنید. بگذارید 5-10 دقیقه بماند. از این خمیر یک بار در هفته استفاده کنید.

لیمو لیمو

آب لیمو عمدتاً برای روشن کردن پوست استفاده می‌شود. خواص ضد عفونی‌کننده آب لیمو از عفونت‌های باکتریایی جلوگیری می‌کند. ویتامین C موجود در آب لیمو، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.

نحوه استفاده:

آب لیمو را با آب رقیق کرده و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید چند دقیقه بماند و با آب سرد بشویید. این کار را روزی یک بار انجام دهید تا از شر لکه‌ها خلاص شوید.

سفیده تخم‌مرغ

سفیده تخم مرغ، منبع غنی پروتئین است. پروتئین‌ها و آمینو اسیدهای موجود در این ماده، باکتری‌های مولد آکنه را از بین می‌برند. یکی دیگر از مزایای استفاده از سفیده تخم مرغ روی صورت، یکدست شدن رنگ پوست است.

نحوه استفاده

سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید. با استفاده از برس آن را روی لکه‌های خود بمالید و بگذارید خشک شود.

پس از خشک شدن کامل آن را با آب سرد بشویید. این کار را ۱ تا ۲ بار در هفته برای محو شدن لک‌ها انجام دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب در متعادل کردن سطح pH پوست بسیار عالی عمل می‌کند. سرکه سیب به عنوان یک قابض عمل کرده، به روشن شدن پوست کمک می‌کند و در نتیجه لک‌ها را از بین می برد. سرکه سیب تولید بیش از حد چربی پوست که باعث جوش و آکنه می شود را نیز کنترل می کند.

نحوه استفاده:

یک قسمت از سرکه سیب را با چهار قسمت آب رقیق کنید. آن را روی لکه‌ها بکشید و بگذارید 10 دقیقه بماند. با آب سرد بشویید.

رویال کلاژن ایکس مارت کلاژن ایکس مارت

کلاژن نقش اساسی در ترمیم و استحکام پوست دارد. تولید کلاژن با بالا رفتن سن افزایش یافته و به تبع آن، زخم‌ها دیرتر التیام بخشیده و لک‌های تیره از خود به جای می‌گذارند.

مکمل رویال کلاژن ایکس مارت با تامین مواد اولیه برای تولید کلاژن در بدن، سطح این پروتئین با ارزش را در بدن افزایش داده و باعث سفید شدن پوست، از بین رفتن لک صورت و استحکام پوست می‌شود.

استفاده از مکمل رویال کلاژن فواید زیر را به دنبال دارد:

تسریع ترمیم زخم آبرسانی پوست جوانسازی پوست جلوگیری از ایجاد چین و چروک افزایش خاصیت ارتجاعی و قوام پوست معرفی شرکت نیکان فارمد مهر

شرکت نیکان فارمد مهر(nikanpharma.com) با شناسایی نیازهای مردم ایران، از سال 1393 شروع به واردات مکمل‌های غذایی و دارویی از کشور انگلستان کرد. با پیشرفت و توسعه فناوری و همراهی جوانان با استعداد این مرز و بوم، این شرکت توانست در سال 1397، تولید مکمل‌های غذایی متناسب با شرایط خانواده‌های ایرانی را شروع کرده و پس از 2 سال، موفق شد برندهای خود به نام‌های ایکس-مارت و هیرونیک را در زمینه تولید مکمل‌های سلامت به بازار ایران معرفی کند.

محصولات این شرکت با توجه به شرایط محیطی خانواده‌های ایرانی طراحی شده‌اند و از تنوع بالایی برخوردار هستند. تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست، سلامت ناخن و مو، سلامت بانوان، تقویت عضلات و استخوان‌ها و… از اهداف تولید این مکمل‌ها توسط شرکت نیکان فارمد مهر هستند.

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از بین بردن لک صورت با 7 روش خانگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..