تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بایدن بودجه ۱.۷ تریلیون دلاری آمریکا را امضا کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه بودجه این کشور را برای سال مالی ۲۰۲۳ (شروع از اول اکتبر) به مبلغ ۱.۷ تریلیون دلار امضا کرده است.

گفته شده این بودجه همچنین شامل کمک ۴۴.۹ میلیارد دلاری به دولت کیف است.

پیش از این، قانون‌گذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات خواستار گنجاندن افزایش میزان حمایت نظامی از تایوان و اوکراین در بودجه سال آینده این کشور شده بودند.

به نوشته «هیل»، رؤسای کمیته روابط خارجی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به همراه شمار دیگری از نمایندگان و سناتورهایِ هر دوحزب، هفته گذشته خواستار کمک ۵۰۰ میلیون دلاری برای کمک نظامی به اوکراین و ۲۵۰ میلیون دلار دیگر برای متحدان اوکراین شدند.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا و متحدان غربی این کشور، میلیاردها دلار کمک امنیتی و نظامی برای کیف فراهم کرده‌اند که ارزش آن حدود ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده و می‌توان آن را با کل بودجه دفاعی سالانه فرانسه مقایسه کرد. اقدامی که موجب شده خود این کشورها برای رفع نیازهای نظامی خود با مشکلاتی مواجه شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بایدن بودجه ۱.۷ تریلیون دلاری آمریکا را امضا کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..