تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لهستان: آماده قطع خرید نفت از روسیه هستیم

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، لهستان اعلام کرده است که برای ممنوعیت خرید نفت روسیه آمادگی لازم را دارد، زیرا این کشور خرید نفت خام روسیه را کاهش داده و بجای نفت روسیه نیازهای خود را از تولیدکنندگانی دیگری مانند عربستان سعودی تأمین می‌کند.

پالایشگاه پی کی ان اورلن لهستان نیز اعلام کرده که به تدریج مصرف نفت روسیه را کاهش داده و پس از شروع جنگ در اوکراین خرید نفت روسیه از طریق دریا را متوقف کرده است. این شرکت اعلام کرد که از طریق مشارکت با آرامکو عربستان، عرضه نفت جایگزین را تضمین کرده است.

این در حالی است که پیشتر «نیکولای توکارف»، رئیس شرکت ترنس نفت روسیه اعلام کرده بود که آلمان و لهستان درخواست واردات نفت این کشور برای سال ۲۰۲۳ را مطرح کرده‌اند. به گفته توکارف، ورشو به دنبال واردات ۳۶۰ هزار تن نفت روسیه برای ماه دسامبر و ۳ میلیون تن دیگر برای سال ۲۰۲۳ بوده است.

وی همچنین گفت که آلمان برای سه ماهه نخست سال آینده درخواست واردات نفت از روسیه را ارائه کرده اما حجم نفت درخواستی برلین را اعلام نکرد.

لازم به ذکر است که نفت وارداتی کشورهای اروپایی از خط لوله موسوم به دروژبا مشمول تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه نمی‌شود.

نکته جالب آنکه در بر اساس گزارش‌های منتشر شده در ماه نوامبر همین لهستان به دنبال تحریم واردات نفت از طریق همین خط لوله دروژبا بود تا بتواند بدون پرداخت خسارت قرارداد واردات نفت خود از روسیه را یک طرفه فسخ کند.

آلمان و لهستان از طریق این خط لوله از روسیه نفت وارد می‌کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لهستان: آماده قطع خرید نفت از روسیه هستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..