تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درگیری شدید ارتش روسیه و اوکراین در خرسون/روسیه: طرحی برای صلح وجود ندارد

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که نیروهای روسیه با خمپاره و توپخانه به مناطقی در نزدیکی خرسون حمله کرده اند.

ارتش اوکراین در این گزارش اعلام کرده است که نیروهای روسیه در ۲۴ ساعت منتهی به اوایل روز چهارشنبه، ۳۳ راکت به سمت اهداف غیرنظامی در شهر خرسون شلیک کردند و درگیری ها با استقرار تانک و خودروهای زرهی بیشتر روسیه در خطوط مقدم شدت یافته است.

اما روسیه در واکنش به گزارش ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین هرگونه حمله به اهداف غیرنظامی را رد کرده است. نیروهای روسیه ماه گذشته خرسون را ترک کردند و بدین ترتیب یکی از بزرگترین دستاوردهای اوکراین در طول ۱۱ ماه گذشته از جنگ با روسیه رقم خورد. اما اکنون با شروع زمستان، نبرد وارد مرحله کند و سخت تری شده و به نظر می رسد مسکو بار دیگر در پی بازپس گیری مناطقی است که در ضدحملات اوکراین از دست داده بود.

«اوله ژدانوف» تحلیلگر نظامی اوکراینی در این خصوص گفت: تغییر چندانی در خطوط مقدم رخ نداده، اما فشار دشمن چه از نظر تعداد نیروهای نظامی و چه از بعد نوع و کمیت تجهیزات، تشدید شده است.

وی افزود: نبرد جاری به دلیل استقرار خودروهای زرهی و تانک های روسیه شدت یافته است.

گزارش ها حاکی است شدیدترین درگیری‌ها در اطراف شهر "باخموت" در شرق اوکراین که به دلیل بمباران های شدید روسیه به شهر ارواح بدل شده و مسکو ماه‌ها تلاش می‌کرد با هزینه‌های هنگفت جانی به آن حمله کند در حال وقوع است. گفته می شود در شمال شهرهای "سواتوو" و "کرمینا" در استان شرقی "لوهانسک" نیز که اوکراین در تلاش برای شکستن خطوط دفاعی روسیه است، جنگی شدید در جریان است.

واکنش تند مسکو به درخواست اوکراین برای حذف روسیه از شورای امنیت 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنشی تند به درخواست کی‌یف برای اخراج روسیه از شورای امنیت سازمان ملل، گفت که چنین لفاظی‌هایی را باید نادیده گرفت.

زاخارووا در واکنش به اینکه مسکو به بیانیه وزارت خارجه اوکراین چه پاسخی می‌دهد، گفت: هیچ پاسخی در کار نیست. این دقیقا مشابه وقتی است که سگ‌ها پارس می‌کنند اما کاروان بی‌توجه به راهش ادامه می‌دهد.

دیمیتری کولِبا، وزیر خارجه اوکراین ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) گفت که کی‌یف خود را برای اقدامات رسمی در راستای لغو عضویت روسیه در شورای امنیت آماده می‌کند. به گفته وی، با این حال آغاز این فرآیند کار آسانی نیست.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به دفعات تاکید کرده حذف روسیه از شورای امنیت سازمان ملل غیرممکن است.

کارین ژان‌پیر، سخنگوی کاخ سفید نیز در نشست مطبوعاتی ۱۵ دسامبر گفته بود که به اعتقاد آمریکا هم تغییر قوانین سازمان ملل برای چنین اقدامی، غیرممکن است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درگیری شدید ارتش روسیه و اوکراین در خرسون/روسیه: طرحی برای صلح وجود ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..