تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیام مکتوب و تلفنی روحانی به رهبری/واکنش سخنگوی دولت به تلفات توفان زمستانی در آمریکا: اگر در ایران رخ می‌داد تا ماه‌ها سیاه‌نمایی می‌کردند/آیت‌الله مکارم شیرازی: از مسئولان در برابر نرخ دلار هیچ عکس العملی نمی‌بینیم/گلایه آیت‌الله جوادی املی از مدیران خو

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

سخنگوی سپاه: با نیم ساعت صحبت با افراد فریب خورده، از ما گله‌مند می‌شوند که چرا برای ما زودتر دستاورد نظام را معرفی نکردید
سردار شریف با اشاره نقش قرارگاه سازندگی سپاه در آبادانی کشور بیان کرد: این قرارگاه یک نوع جدید از سدسازی، اتوبان‌سازی، ایجاد پل و ساخت پالایشگاه‌های نفتی را ایجاد کرده که در جهان خاص و زبانزد و بی‌نظیر است ولی به دلیل ضعف در حوزه رسانه قادر نیستیم با غول رسانه‌ای دشمن مقابله کنیم. وی با اشاره به اتفاقات پاریس در چند روز گذشته گفت: در چند روز گذشته شاهد اعتراضات شدید در فرانسه هستیم که چند ضد نفر بازداشت و پنج هزار خودرو آتش گرفته است ولی هیچ رسانه‌ای آن را پوشش نمی‌دهد زیرا نه اینترنشنالی آن را پوشش می‌دهد و نه هشتگی زده می‌شود. سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اغتشاشگران فرزندان ما هستند که فریب خوردند به طوری که با نیم ساعت صحبت، از ما گله‌مند می‌شوند که چرا برای ما زودتر دستاورد نظام را معرفی نکردید، افزود: قدرت را باید طوری اعمال کرد که دشمن لبخند نزده و شاد نشود به این دلیل به بسیجیان و مدافعین امنیت اجازه شلیک داده نشد.

معاون سیاسی سپاه: اگر از کسانی که شعارهای ضد نظام می‌دهند پرسیده شود معنای دیکتاتور چیست، واقعاً جوابی ندارند
سردار یدالله جوانی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری «جهاد تبیین» را یک فریضه‌ی قطعی و شرعی دانسته‌اند، ادامه داد: امروز جهاد در سراسر کشور به شکل دیگری در جریان است و این‌گونه نیست که مانند دفاع مقدس به جنگ سخت با دشمن بپردازیم. سردار جوانی با اشاره به اینکه امروز دشمن جرئت تصرف خرمشهر و بمباران نیروگاه‌ها را ندارد اما تلاش می‌کند تا مغزها و دل جوانان را تصرف کند، تصریح کرد: امروز جهاد تبیین نیروهای انقلابی این است که افرادی را که تحت تأثیر روایت دشمن قرارگرفته‌اند را آگاه کنند و آنها را از چنگال دشمن خارج کنند. معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر از کسانی که شعارهایی ضد این نظام می‌دهند پرسیده شود که معنای دیکتاتور چه بوده و چرا آن را با این انقلاب نسبت می‌دهی واقعاً جوابی ندارد که بگوید چون شناختی نداشته و فقط اثرات جنگ ترکیبی بوده است.

وزیر ارتباطات: از استارلینک استقبال می‌کنیم، اما باید قواعد را بپذیرد
اسماعیل زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اینترنت‌های ماهواره‌ای از جمله استارلینک استقبال می‌کنیم، اما باید قواعد را بپذیرند. وی خاطرنشان کرد: 3 هزار روستا داریم که هنوز به اینترنت متصل نیستند که با این اقدام می‌توان آن‌ها را به اینترنت متصل کرد. وزیر ارتباطات بیان داشت: ورشکستگی را هم تنها رایتل اعلام کرد. بقیه اپراتورها نیز نامه‌هایی نوشتند که در حال بررسی هستیم. وی عنوان کرد: در مدت اخیر ترافیک بین‌المللی اپراتورها کاهش پیدا کرده، اما محل درآمد این‌ها فقط ترافیک بین‌المللی نیست. بلکه مجموع درآمد آن‌ها افزایش یافته است. زارع‌پور بیان کرد: البته در جلسه آینده شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ای را بررسی خواهیم کرد تا امکانات جدیدی برای اپراتورهای اختصاص یابد و مدل‌های جدیدی برای اقتصاد آن‌ها خواهد بود.

روحانی: به صورت تلفنی و مکاتبه ای، پیشهاداتی به رهبری و دیگر مسئولان منتقل کرده ام
حسن روحانی، روز دوشنبه در دیدار با جمعی از استانداران دولت‌های یازدهم و دوازدهم از آن‌ها خواست تا پیشنهادات و تجارب خود را درباره طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام استانی و ملی در اختیار مسئولان قرار دهند. رئیس‌جمهور سابق ایران گفت: اینکه چه کسی مسئولیت دولت را برعهده دارد مساله فرعی است، مساله اصلی پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم است که باید به آن کمک کرد. شاید در حال حاضر برای رفع مشکلات مردم خیلی تاثیرگذار نباشیم اما می‌توانیم پیشنهادات خود را به افرادی که مسئول هستند منتقل کنیم. وی افزود: من طی این مدت تلفنی یا به صورت مکاتبه با مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان کشور، مواردی را منتقل کرده‌ام و پیشنهاداتی داده‌ام. ما کشور و نظام را از خودمان می‌دانیم و وظیفه ملی و وجدانی ما کمک به توسعه و ارتقای ایران و حل مشکلات مردم است، ولو اینکه حرف‌های ما اثربخشی مطلوب نداشته باشد اما تجارب و راهکارهایی که استانداران درباره طرح‌های نیمه‌کاره و حل مشکلات استان حوزه خدمت خود دارند، می‌تواند در اختیار مسئولان قرار داده شود.

آیت الله جوادی آملی به قالیباف: نباید مسئولیت اجرایی را به آدم های خوب اما بی عرضه و یا بداختلاسی داد
آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه نباید مسئولیت اجرایی را به آدم های خوب بی عرضه و یا بداختلاسی داد، گفتند: اگر درست رفتار نکنیم خداوند ما را خواهد برد و به وسیله قوم دیگری دینش را حفظ خواهد کرد. به گزارش انتخاب، آیت الله جوادی آملی، این مرجع تقلید شیعیان در دیدار آقای محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشتند: دو چیز مملکت را نگه می دارد؛ یکی سواد فعلی و دیگری امید آینده که مسئولین باید تلاش کنند این دو امر از دستشان در نرود، اگر سواد فعلی و امید آینده بود، نتیجه اش پایداری مردم در جنگ هشت ساله علیه نظام اسلامی است، اما اگر نه سواد فعلی بود و نه امید به آینده، هم فرار مغزها خواهد بود و هم مشکلات اقتصادی در ازدواج و اشتغال و مسکن جوانان و هم این قرآن سوزی ها و مسجد سوزی ها. ایشان ادامه دادند: ما دو وظیفه داریم، یکی دعاکردن به درگاه خداست که از دعاهای سحر نباید غافل شد و دیگری عقل و تدبیر است. ایشان با بیان اینکه نباید مسئولیت اجرایی را به آدم های خوب بی عرضه و یا بداختلاسی داد، اظهار داشتند: حضرت امیر علیه السلام، کمیل را مسئول منطقه ای نمود، سربازان اموی به این منطقه حمله بردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نامه ای به کمیل نوشته که در نهج البلاغه آمده، مضمون آن این است که برخی تنها به درد دعای کمیل می خورند ولی توان اداره یک منطقه را ندارند! لذا باید از واگذاری مسئولیت به آدم های خوب بی عرضه در کشور جلوگیری شود و همچنین جلوی آدم های بداختلاسی و نجومی نیز گرفته شود.

فرجی‌راد: عربستان دوست ایران نیست، دشمن است
تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: عربستان دوست ایران نیست، دشمن ایران است اما همسایه‌ است و برای قدرت منطقه‌ای تاثیرگذار باید تلاش کرد رابطه ایران و عربستان خوب شود. اما همه‌ این اتفاقات به شرایط منطقه‌ای و جهانی ایران بستگی دارد. اگر ایران بتواند ژئوپلیتیک خود را باز کند و براساس یک ژئوپلیتیک باز با دنیا تعامل داشته باشد، طبیعتا عربستان و امثال عربستان هم به ایران نزدیک می‌شوند، وگرنه ترجیح نمی‌دهند با ایران کار کنند.عبدالرضا فرجی‌راد تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال، بعد از چند دور مذاکرات بین ایران و عربستان سعودی که چند وقتی بود مسکوت مانده بود بار دیگر برای از سرگیری مذاکرات پالس‌هایی رد و بدل شده است تحلیل شما درباره از سرگیری روابط چیست، گفت: عربستان رابطه و گفت‌وگوهای خود با ایران را براساس رابطه ایران با روابط جهان به ویژه اروپا و آمریکا تنظیم کرده است. یعنی هر وقت سعودی‌ها احساس کنند مثلا به توافق هسته‌ای نزدیک شدند یا روابط ایران با غرب و اروپا بهبود یافته، سعی می‌کنند به مذاکرات سرعت بدهند و نتیجه‌بخشی داشته باشند.وی افزود: در مقابل هم عربستان هروقت احساس کند ایران روابطش با اروپا تیره شده و در انزوا قرار گرفته و فشار غرب روی ایران زیاد است و توافق هسته‌ای هم دور از دسترس است، بازی می‌کنند و آمادگی مذاکرات از خودشان نشان نمی‌دهند. امروز هم ما در چنین شرایطی هستیم. حالا طرف ایرانی تمایلات خودش را نشان می‌دهد. در سفری که آقای امیرعبداللهیان به اردن داشت و در اظهارات سخنگوی وزارت خارجه هم اظهار علاقه شد که هروقت سعودی‌ها آمادگی داشتند ما هم آمادگی داریم. اما من اعتقاد دارم تا مذاکرات هسته‌ای ایران دوباره تجدید نشود و احساس نکنند که می‌خواهد به نتیجه برسد، سعودی‌ها وارد مذاکره جدی با ایران نمی‌شوند.

ایتالیا سفیر ایران را احضار کرد
دفتر «آنتونیو تاجانی» وزیر خارجه ایتالیا از احضار سفیر ایران در ارتباط با ناآرامی‌های اخیر خبر داد.وزارت خارجه ایتالیا اعلام کرد که «محمدرضا صبوری» سفیر ایران در رم، برای انجام یک دیدار در روز چهارشنبه فراخوانده شده است.

واکنش انگلیس به بازداشت افراد مرتبط با این کشور در ایران
وزارت امور خارجه انگلیس در پی بازداشت عوامل مرتبط با این کشور و افراد دو تابعیتی در ایران به دلیل نقش داشتن در ناآرامی‌ها، با مطرح کردن ادعاهایی خواستار اعمال تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران شد.به گزارش وبگاه روزنامه نشنال، دولت انگلیس با تکرار اظهارات مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ایران خواستار اعمال تحریم‌های حقوق بشری بیشتر علیه آنچه «افراد دخیل در سرکوب معترضان در ایران» می‌خواند، شد.این درخواست از سوی دیوید لامی، وزیر امور خارجه دولت سایه انگلیس پس از آن مطرح می‌شود که هفت نفر مرتبط با دولت انگلیس در ایران بازداشت شدند. گفته می‌شود که برخی از آن‌ها شهروندان دوتابعیتی انگلیسی-ایرانی هستند.لامی با مطرح کردن ادعای نقض حقوق بشر توسط ایران، گفت: حکومت ایران باید از طریق تحقیقی فوری توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل بابت هر جنایتی که مرتکب شده پاسخگو شود.

حکم دادگاه برای سپیده رشنو مشخص شد
برادر سپیده رشنو از صدور حکم برای او خبر داد. دادگاه سپیده رشنو را به پنج سال حبس تعلیقی (تعلیقِ مراقبتی) محکوم کرده است.سامان رشنو در صفحه توییتر خود نوشته است: «حکم خواهرم ‎سپیده رشنو پس از رفع اتهام «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء» با سه عنوان اتهامی دیگر؛ «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «بی‌حجابی در معابر» صادر شده است.»برادر سپیده رشنو در خصوص جزییات حکم ادعا کرده است که دادگاه سپیده را ملزم کرده تا در مدت محکومیت تعلیقی پژوهشنامه‌ای در صد و ده صفحه پیرامون وطن‌دوستی، ادب و آسیب‌رسانی به افکار عمومی، با اقتباس از کتاب‌های اعلام شده توسط دادگاه تهیه کند.طبق توییت های سامان رشنو، حضور فصلی در دفتر نظارت و پیگیری ضابطین و کسب مجوز از مقام قضایی به منظور مسافرت به خارج از کشور در ایام تعلیق از دیگر موارد حکم صادره است. برادر سپیده رشنو نوشته است که دادگاه نوشتن چند نقد بر آثار صادق هدایت را از مصادیق تبلیغ علیه نظام دانسته است.

ماموریت رئیس‌جمهور به مسئولان و سخنگویان دولت
رئیس جمهور از همه مسئولان به ویژه مدیران دستگاه‌های دولتی خواست در کنار ارائه گزارش‌های امیدبخش، درباره آن دسته از اقدامات که به دلایل مختلف به سرانجام نرسیده نیز به مردم گزارش دهند و با اشاره به ضرورت تهیه پیوست رسانه‌ای برای طرح‌ها و اقدامات دولت، مسئولان اطلاع‌رسانی بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی و نیز سخنگویان دولت را مکلف کرد، به شکل مستمر برای بهبود نحوه اطلاع‌رسانی از عملکرد دولت برنامه‌ریزی کنند.

نقض حکم پزشکِ محکوم به اعدام
سخنگوی سازمان نظام پزشکی کشور از نقض حکم پزشک محکوم به اعدام و معاودت این پرونده به مرجع رسیدگی کننده، خبر داد.به گزارش ایسنا، دکتر رضا لاری‌پور - سخنگوی سازمان نظام پزشکی در صفحه توئیتر خود نوشت:« برابر اخبار واصله و پیگیری‌های انجام شده به منظور اجرای عدالت، حکم پزشک محکوم به اعدام، نقض و به مرجع رسیدگی کننده معاودت شد. ضمن تشکر از مداقه و تدبیر قوه قضاییه، رسیدگی عادلانه در همه زمینه‌ها مورد استدعاست».پزشک حمید قره‌حسنلو از متهمان پرونده شهادت شهید عجمیان بود که به اعدام محکوم شده بود.

انتقاد ابطحی به جامعه مدرسین درباره موضوعی بحث‌برانگیز
ابطحی نوشت: بی‌ادبانه و خارج از عرف ادبیات حوزوی به اساتید گرانقدری از حوزه گفته‌اند: اقلیتی از حوزویان ورشکسته سیاسی، اعتقادی و اخلاقی اما مهم این بود که قبول دارند بسیاری از اساتید حوزه و حقوقدانان اعدام‌هایی این چنینی با حکم محاربه و افساد را قبول ندارند.مجمع‌عمومی جامعه مدرسین بیانیه‌ای داده که البته می‌گویند خیلی از اعضای جامعه مدرسین آن را گردن نمی‌گیرند.در آن بیانیه درخواست تداوم جدی‌تر اجرای اعدام*شده‌اند.این، هم اهانت به سیستم قضایی است که زیر فشار است و هم لگد زدن به حوزه و روحانیت کم جان است که گویا دین اینان لذتی از کشتن دیگران می‌برد که نگو.اما مهم‌تر از همه این‌ها این است که خودشان اعتراف کرده‌اند، آنها همه حوزه و دین نیستند. واقعاً هم نیستند. درست است بی‌ادبانه و خارج از عرف ادبیات حوزوی به اساتید گرانقدری از حوزه گفته‌اند: *اقلیتی از حوزویان ورشکسته سیاسی، اعتقادی و اخلاقی اما مهم این بود که قبول دارند بسیاری از اساتید حوزه و حقوقدانان اعدام‌هایی این چنینی با حکم محاربه و افساد را قبول ندارند.روحانیت و دیانت تا افرادی دارد که در برابر افکار عمومی می‌ایستند و تنها سخنگوی جریانات افراطی هستند و از رحمانیت دینی غافلند نیاز به دشمن ندارد.همه می‌دانند رویه خدایی در مورد دما و خون احتیاط است، نه تشویق و هورا کشیدن برای اعدام بیشتر.

واکنش سخنگوی دولت به تلفات توفان زمستانی در آمریکا: اگر در ایران رخ می‌داد تا ماه‌ها سیاه‌نمایی می‌کردند
سخنگوی دولت با اشاره به جان‌باختن ده‌ها نفر در آمریکا بر اثر توفان زمستانی گفت: اگر همین اتفاق در ایران رخ داده بود، بنگاه‌های رسانه‌ای تا چندماه دست از سیاه‌نمایی و القای ناکارآمدی برنمی‌داشتند.علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:‏«ده‌ها کشته و قطع برق هزاران خانه با سرما در آمریکا؛هرچند مصرف بهینه یک ضرورت ملی است و مشکل انرژی هم ممکن است هرجایی اتفاق بیفتد، اما اگر همین اتفاق در ایران رخ داده بود، بنگاه‌های رسانه‌ای تا چندماه دست از سیاه‌نمایی و القای ناکارآمدی برنمی‌داشتند.»

آقای رئیسی! تا میدان فردوسی راهی نیست
روزنامه فرهیختگان در گزارشی با عنوان بالا نوشت: «در روزی که تابلوهای دلار و سکه در فردوسی و کریمخان  به رکورد‌های 40000 تومانی نزدیک شده است و باید در ژانر وحشت نشانه‌شناسی شوند رئیس‌جمهور می‌گوید دلایل گرانی کالا شفاف بیان شود! یعنی درست زمانی که مردم انتظار دارند بالاترین مقام اجرایی کشور اقدام موثری برای حل مشکل انجام دهد، آقای رئیسی گزاره‌ای را می‌گوید که یعنی مساله دقیقا همان اصالت بازنمایی است نه خود واقعیت، همین حالا در نرم‌افزار‌های مسیر‌یاب فاصله فردوسی و پاستور را بررسی کنید کلا 3600 متر باید راه بروی که با پای پیاده می‌شود 40 دقیقه. ظاهرا دور بودن از واقعیت به مثابه سفری روحانی است که بعد منزل در آن اهمیتی ندارد. این فهم از مساله هیچ پالسی به جامعه برای ایجاد تغییر مثبت نمی‌دهد، تنها تلقی‌ای که افکار عمومی آن‌هم در خوشبینانه‌ترین حالت از این سخنان می‌کند آن است که این دولت هم مانند دولت‌های قبلی فهمی ساده‌سازانه از حکمرانی خصوصا در اقتصاد داشته و حالا مجبور است صورت‌مساله را به‌ گونه‌ای که عذاب‌وجدان نداشته باشد تغییر دهد، آن‌هم در شرایطی که نماد‌های این فهم ساده‌سازانه از اقتصاد یعنی کسانی که می‌گفتند می‌توان با یک‌میلیون تومان شغل ایجاد کرد یا با تزریق 300 میلیون دلار بحران ارز را حل کرد یا آنها که می‌گفتند دولت بعد هر ‌دولتی که باشد همین که مستقر شود مشکل تورم حل می‌شود و... در این شرایط خطیر مسئولیت‌های مهمی در دولت دارند.»

صالح آبادی: دولت انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد
علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در مورد نوسانات قیمت دلار در بازار گفت: آن چیزی که عایدی دولت است از محل عرضه دلار در سامانه نیما است. وی افزود: در واقع سامانه نیما ثبات دارد، هم عرضه ها  و در آمد دولت خوب است بنابراین دولت هیچ انگیزه ای برای افزایش قیمت دلار ندارد و قطعا تکذیب می شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی: از مسئولان در برابر نرخ دلار هیچ عکس العملی نمی‌بینیم
آیت الله مکارم شیرازی گفت: در مسائل اقتصادی گرفتار اموری هستیم که تبدیل به معما شده است. وقتی می شنویم که مثلا دلار فلان مقدار شده، هیچ عکس العملی از مسئولین نمی بینیم و حتی ابراز هم نمی کنند که ما وضعیت را درست می کنیم و نمی گذاریم به این صورت باقی بماند و به سادگی از کنار قضایا عبور می کنند.

ارزش «پول سوریه» سقوط کرد
یک صرافی در دمشق به سی ان ان گفت که نرخ کنونی ارز در بازار سیاه ۶۹۲۰ لیره سوریه در برابر دلار است. هفته گذشته ارزش مبادله در برابر یک دلار به ۶۰۰۰ پوند سوریه رسید، در حالی که بانک مرکزی سوریه نرخ ارز را در وب سایت خود حدود ۳۰۰۰ پوند در برابر دلار تعیین کرده است. لیره سوریه از زمان آغاز بحران در سال ۲۰۱۱، زمانی که ارزش دلار به ۴۹ لیره سوریه رسید، ۹۹.۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

روایت وزیر صمت از نگرانی دلالان خودرو
فاطمی امین با ابراز امیدواری به تصویب هرچه سریع‌تر مالیات بر عایدی سرمایه توسط مجلس گفت: مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات ضد دلالی است و دلالان نگران اجرای این نوع مالیات هستند.

وقتی قیمت دلار افزایش پیدا می کند، مردم به دنبال حفظ ارزش پولشان هستند
وزیر صمت امروز در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: وقتی قیمت ارز افزایش پیدا می کند، مردم به دنبال حفظ ارزش پولشان هستند به همین دلیل به دنبال کالایی می روند تا ارزش پولشان حفظ شود. وی ادامه داد: صنعت خودرو یک بیماری زمینه ای دارد که عرضه و تقاضای آن باهم برابر نیست و فرصت سوداگری در آن وجود دارد. وی افزود: قیمت ارز از ۵ مسیر بر قیمت های داخلی اثر می گذارد؛ مسیر اول مواد اولیه است که از خارج از کشور وارد می شود. وقتی قیمت ارز بالا می رود، قیمت لاستیک های وارداتی بالا می رود بر روی بازار سیاه داخلی اثر می گذارد 


واکنش یک کانال تلگرامی به نرخ دلار: «قفلی زدی روی ۴۳ بابا برو روی ۴۴ و ۴۵»!
امروز یکی از این کانال‌های غیررسمی تلگرامی در گاف بزرگ و عجیب خود، پس از اعلام نرخ‌های غیرواقعی ۴۳ هزارتومانی دلار، نوشت: «قفلی زدی روی ۴۳ بابا برو روی ۴۴ و ۴۵». این گاف بزرگ که ابعاد جدیدتری از ماجرای دلار تلگرامی را افشا کرد، در حالی رقم خورد که این کانال‌ها حتی در روز سه‌شنبه ۶ دی ماه که تعطیل بود هم قیمت لحظه‌ای دلار را با اعداد بالا اعلام می‌کردند و مدعی انجام معاملات نقدی و فردایی در این قیمت‌ها و در روز تعطیل بودند. /ایبِنا

واکنش وزارت صمت به خبر تعطیلی ۵۰ کارخانه سیمان
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با بیان اینکه کمبودی در مورد سیمان در کشور وجود ندارد، گفت: در صورتی که2 ماه و نیم سیمان تولید نشود مشکلی برای تامین این کالا در کشور وجود ندارد. امیری درباره وضعیت تولید سیمان در کشور گفت:  این که گفته می شود 50 کارخانه سیمانی به دلیل نداشتن مازوت یا گاز از تولید دست کشیده اند به هیج عنوان صحت ندارد، دروغ محض است چون همه آنها در حال فعالیت هستند.

ماجرای عجیب تولید بنزین در پتروشیمی‌ها
حسینی رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی، درباره استفاده از محصولات پتروشیمی به عنوان سوخت تصریح کرد: ما هیچ‌وقت بنزین پتروشیمی نداشته‌ایم برخی شرکت‌های پتروپالایشی مثل نوری، بوعلی، شازند و اصفهان ظرفیت تولید فراورده‌هایی شبیه بنزین را دارند و یا اینکه نفتایی تولید می‌کنند که قابلیت استفاده در تولید بنزین را دارند، زمان دولت احمدی‌نژاد از ترکیباتی برای تبدیل به بنزین استفاده می‌شد اما رعایت نکردند و بنزن زیادی مورد استفاده قرار گرفت، اکنون اگرچه از فرآورده‌های پتروشیمی مثل رافینت، لایتن و نفتا برای بنزین استفاده می‌شود اما قطعا بنزن که خطرناک است استفاده نمی‌شود، این بنزین هرچند یورو 4 نخواهد بود و یورو 3 است اما نمی‌توانیم بگوییم که خطرناک و سرطان‌زا است. وی با بیان اینکه قطعا بنزین یورو 3 تولیدی در پتروشیمی‌ها کیفیت لازم را ندارد، تاکید کرد: آمار صادرات پتروشیمی نوری نشان می‌دهد بخشی از فراورده این واحد پتروشیمی را برای تولید بنزین خریداری می‌کنند، به طوری که سال گذشته 32 میلیون تن فراورده نفتی و میعانات صادر شد و امسال به شدت کاهش پیدا کرده و این نشان می‌دهد که بخشی از فروراده‌ها یا ذخیره و یا با بنزین پتروشیمی‌ها مخلوط می‌شود. /ایلنا

فرمان پوتین برای قطع فروش نفت روسیه به برخی از کشورها
ولادیمیر پوتین فرمان واکنش روسیه به طرح سقف قیمتی غربی‌ها برای محموله‌های صادراتی نفت خام این کشور را امضا کرد که بر این اساس عرضه نفت خام و فرآورده‌های نفتی به کشورهای پایبند به طرح سقف قیمتی را از یکم فوریه ۲۰۲۳ میلادی (۱۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۱) به‌مدت پنج ماه ممنوع می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیام مکتوب و تلفنی روحانی به رهبری/واکنش سخنگوی دولت به تلفات توفان زمستانی در آمریکا: اگر در ایران رخ می‌داد تا ماه‌ها سیاه‌نمایی می‌کردند/آیت‌الله مکارم شیرازی: از مسئولان در برابر نرخ دلار هیچ عکس العملی نمی‌بینیم/گلایه آیت‌الله جوادی املی از مدیران خو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..